1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 12 mei 2012.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hahaha gebruik mijn humanity nauwelijks tot laatst even om m,n estus flasks te verhogen.

Komt er opeens een human player in m,n game die op me in begint te hakken.
    Hahaha gaf em 3 klappen en dood was ie.

Geinig:+

Ondertussen wel iets verder in blighttown bij m,n 3e bonfire in zon soort tunnel,en moet telkens met een soort rad omhoog.

Donderstraal alleen iets te vaak de afgrond in:emo:
    Kutlevel....

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Daar met het rad omhoog ga je naar de andere ingang/exit (firelink>valley of drakes>blighttown).

Als je alles hebt gehad in blightown moet je naar het midden, waar die dikke kerels stenen staan te gooien ...

3. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Die trailer was VET! Ik wil die DLC zo graag hebben. Waarom moeten ze het zo lang uitstellen voor de consoles?!

4. Tha Pielius

Tha Pielius Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap het ook niet helemaal.. Nu moet ik er dadelijk goed op gaan letten datk niet gespoilerd word door de vroege pc release :L

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ben die kerels volgens mij nog niet tegen gekomen:+

6. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Zitten voor die berg in de swamp.

7. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Vandaag op de helft ongeveer geraakt met NG+, wat een prachtspel is het ook :)
    Maar goed binnenkort toch op zoek naar nieuw vertier (ik wil de DLC niet spelen op de pc zonder controller). Kan iemand mij vertellen in hoeverre Dragon's Dogma zich met DS vergelijkt?

8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Niks vergelijkt zich met Dark Souls. Nou komt DD een heel klein beetje dichterbij dan andere games, maar eigenlijk lijkt niks op DS.

9. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Koop een PS3 + Demon's Souls. Die game is imo beter, leuker, mooier en uitdagender dan Dark Souls. Ik heb er laatst een flink aantal uren ingestoken en wat ik er tot nu toe van heb gezien lijkt het alsof je het vervolg op Dark Souls speelt ipv andersom.

10. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Zeker niet mee eens. Niet mooier, wel uitdagender maar ook minder leuk. Het vette aan Dark Souls is, is dat het een grote wereld is die in elkaar verbonden zit. Niet telkens een los leveltje. Demon Souls is erg goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind Dark Souls toch echt een stukkie beter.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Met Vicill eens. Een van de leuke dingen aan DS is het ontdekken hoe de werled in elkaar steekt en het vinden van de shortcuts enzo. Dat geeft toch meer het gevoel in een wereld te zijn, dan losse levels via een hub...

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo beginnen aan Dark Souls. Nog tips? Ik ga denk ik voor Sorcerer en The Master Key.

Demons Souls vind ik 1 van de beste spellen ooit, dus ik ben benieuwd :)

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Beste tip: prepare to die... ow wacht, dat wist je al. :)

Master Key is prima. De Pyromancer is een fijne en een relatief gemakkelijke klasse om mee te starten, omdat deze magie kent maar deze magie niet afhankelijk is van zijn stats.

Ik vind deel twee niet superieur aan het eerste deel. De wereld is misschien wel consistenter, maar het concept van de hubwereld in deel een was ook prima. Elke wereld had daar zijn eigen theme en dat maakte het best zo overzichtelijk. De hubwereld zelf was ook sfeervol uitgewerkt. Ondanks dat vond ik deel twee veel meer in de herhaling vallen in vergelijking met het eerste deel en sommige stukken waren zelfs bijna hetzelfde. De scene met de draak op de brug vond ik in het eerste deel zelfs iets beter uitgewerkt. Misschien kwam het ook wel omdat ik wist wat ik kon verwachten in het tweede deel, waardoor de verrassing minder was...

Hoe goed ik de serie ook vind, ik hoop wel dat men in deel 3 met nieuwe en frisse ideeen over de brug komt want drie keer ongeveer dezelfde scenes spelen is mij ook iets teveel van het goede.

Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  14. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Demon's Souls wel gespeeld al, ik speel DS ook op de PS3 :). Doen in mijn ogen niet veel voor elkaar onder. Misschien toch maar weer eens Demon's Souls oppikken dan, is inmiddels alweer wat jaar geleden.

15. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Zeker niet, zelfs na 2 Souls games kan ik nog niet genoeg krijgen van deze game. Kan ook niet wachten op de DLC. Mochten ze veranderingen maken, hoop ik dat het wel ten goede komt. Never change a winning team.

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Queen Quelaag :'-( moeilijk!!
    Zelfs met een NPC summon ga ik te vaak dood.

Dag Humanity:F:

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, met Solaire als summon is Qualaag eigenlijk heel easy:
    Laat Solaire de aandacht trekken en de front opvangen. Target Qualaag en ga er er tegenaan staan en circle strafe rond haar. Zorg dat je achter haar blijft en raak haar wanneer mogelijk. Als ze haar AoE attack doet afstand nemen. Als ze zich focust op jou ff wegrennen totdat Solaire weer de aandacht heeft. En natuurlijk altijd van de lava wegbewegen ...

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Kan Solaire helaas niet summonen alleen ... puntje puntje the maneater.
    Probeer ook altijd de NPC de aggro te laten trekken.

Maar Qeulaag heeft 1 aanval waardoor je health in 1x leeg is|:-
    Vervelende is dat ik die aanval nooit zie aankomen.

Heb nu helaas geen humanity meer,dus zal even moeten kijken hoe ik hier verder ga komen.

Toch bedankt Gakkie;)

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die oneshot hit is denk ik die AoE attack, die moet je idd even zien aankomen.

Wat betreft humanity, dat is goed te farmen. Neem aan dat je al in de depths bent geweest? Vlakbij dat bonfire zitten iets van 10 ratten die vaak humanity droppen, zeker als je die ring die de kans op items drops verhoogt draagt. Ik heb dat zelf twee keer gedaan in de game en haalde daar met gemak 30 humanity in een half uurtje op…

En eventueel ff grinden om je vitality wat op te krikken zodat je niet meer geoneshot wordt door die attack en nog kunt healen…

Keep on trying, of ga eerst een andere area doen om wat te levellen. Good luck! :thumbs:

EDIT:
    nog een laatste tip, kijk wat filmpjes op YT, daar kun je nog flink wat inspiratie uit halen. Ik zat zelf ff fast bij de 4 kings, maar na het zien van wat filmpjes had ik zoiets van dat moet ik toch ook kunnen :)

Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  20. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Quelaag is niet zo heel lastig als je weet wat je moet doen.

Blijf dicht bij haar, liefst aan de zijkant van het hoofd van de spin. Als je je echt tegen de spin aan drukt, gaan de normale slagen over je heen. Op het moment dat het lava spuwt (voor langere tijd), de kans benutten om flink wat klappen uit te delen. Het enige waar je voor moet oppassen bij Quelaag als je dichtbij staat is inderdaad haar AoE, die je heel goed ziet aankomen aangezien de spin en zij 'inkrimpt' als je begrijpt wat ik bedoel. Waar je nog meer op moet letten is dat je weg moet rollen op het moment dat de spin zijn poten op tilt (van een hele kant). Dat is vaak ook een one-shot. Bij mij tenminste toendertijd wel.

Als je deze strategie toepast moet ie goed te doen zijn. Doe je dit ook nog eens met Maneater Mildred er naast, die dan haar aggro 9 van de 10 zal trekken, moet ie niet zo moeilijk zijn.

En anders eventueel nog human players inschakelen. Maar ik merk wel dat jij er problemen hebt met je humanity stock. Blijkt toch dat je het wel erg veel gebruikt? Ik heb nooit echt een tekort gehad aan humanity, behalve toen ik mijn covenant wilde upgraden. Dus wat doe jij er allemaal mee? Summon je meteen een NPC bij een boss battle, of wacht je daar nog eerst mee? Want ik zou het eerst altijd zelf proberen een aantal keer voordat ik een NPC bij zou halen. Alles is goed te doen. De enige waar ik NPCs bij gehaald heb was in dit geval wel Quelaag (zodat Mildred haar kan afleiden), maar ik meen dat dat ook de enige was. Maar goed, kijk maar hoe het je lukt mocht je mijn tactiek proberen. Let us know ;)

Deel Deze Pagina