Ook weer even opnieuw begonnen met Dark souls. Nieuw karakter gemaakt, omdat de andere en geen goede equipment had en voor mij rukkende stats (extreem veel strenght). Dit keer wat meer in vatality, endurence en faith gedaan. Nu nog 3x de gaping dragon verslaan(voor sunlight medals) om die nog dikkere lightning miracle te krijgen. Zit in de 'praise the sun' covenant. Erg tof om goudkleurig te zijn bij de coop. Ik ga er wel 5x harder doorheen dan de eerste keer
Bepaalde voordelen om makkelijker te kunnen coopen of pvp'en en je kan er speciale skills, magic, wapens en shit krijgen. Edit: Bam blighttown overleefd! nu feestje en dan morgen quelaag in de pan hakken. Vorige keer tot Senn's castle gekomen, nu (met betere wapens,stats en gear) moet ik verder kunnen komen!
Met een ei op mijn hoofd, en een simpele drake sword (niet geupgrade), voelde ik me zoo zwak in Sen's Fortress. Ik had 3 tot 4 backstabs nodig om mij van 1 slangenman te ontdoen. En de Iron Golem lachte mij helemaal uit (dubbelhandige slag met mijn drakesword 44 damage).... Zowiezo vind ik het een lastig gevecht, omdat ik het liefst de hele arena gebruik, en de boss is zoo groot, dat ik niet altijd goed kan zien wat hij van plan is. Maar wie het laatst lacht lacht het best...
ik ga nog wel miljoen keer vaker dood dan bij Demons Souls. Is dit spel nog moeilijker? Verder erg weinig blood stains en ik word ook niet gesummoned. Is het niet meer zo druk op de servers?
Gisteren heb ik zelf 9x coop gespeeld, dus leeg zijn ze zeker niet ( moest af en toe wel best even wachten). Maar het heeft ook te maken met je level. Je kan alleen gesummond worden als je binnen 10% (correct me if i'm wrong) van het level van de summoner zit.
Je kan het ei op je hoofd verwijderen met een Egg Vermifuge. Die dudes met die eieren op hun rug in het begin van de Demon Ruins droppen die en je vindt ze altijd wel ergens in de game. Je kan ze ook kopen ergens meen ik, weet alleen even niet waar. Iron Golem is een erg irritant gevecht inderdaad, met name vanwege de grootte van het gebied. Ik werd er zo ontzettend vaak afgetrapt of geduwd... Maar gewoon veel aanvallen ontwijken (Niet proberen te blocken, want dan sla je ook naar achter of wordt je meegenomen in een swipe). Doe lichte armor aan om zo snel mogelijk te kunnen bewegen en hoop dat je geen klappen krijgt. EDIT: Zie nu pas dat je hem al verslagen hebt. Ach dan is het een tip voor de andere die hem nog moeten verslaan :')
Wauw, net zelf de Iron Golem meteen de eerste keer verslagen, 10 great lightning spears waren precies genoeg. Voor mij was het gevecht dan ook echt een eitje op die manier. Gewoon op range blijven en maar speren gooien, Golem heeft mij 1x kunnen raken. edit: nu bij Ornstein en Smough beland, die bewaar ik voor vanavond of morgen. Heb nu wel weer even genoeg gevochten
Ja, ik denk de moeilijkste in de game, zeker als je niet goed geequipped bent. Ik heb hem gedaan met een human summon. In human form zie je bij de bonfire vaak summon signs staan. Summon een van die en het wordt een heel stuk makkelijker.
Ja, ik zit daar ook 'vast'. Wat ook niet helpt is als je probeert te summonen, je de kamer toch leeg moet hebben, anders gaat solaire ook nog eens vechten met die 2 Giants en is ie al aardig dood voordat de 'strijd' nog moet beginnen. En laten er nu aardig wat trollen rondlopen die het leuk vinden om daar te invaden. Perfecte plek om te trollen. Iedereen die O&S niet solo aankan, loopt in human form rond, te wachten op summon signs, of ze proberen de kamer te clearen...... Nog geen invader van me af kunnen slaan. Ben iedere keer in 1 of 2 hits dood .......
PVP is niet zo goed uitgewerkt helaas. Heb veel last van lag. En daar maken ze gebruik van, door je te backstabben terwijl ze nog aan de andere kant van de kamer staan. Maar je moet human players summonen, niet Solaire. Of beide als het je lukt Je kan namelijk 2 summons bij je hebben. Een maat van mij heeft dat gedaan en hij had O&S binnen 3 minuten neer. Hij hoefde niet eens wat te doen, alles werd gedaan. Nou is dat niet zo'n voldaan gevoel dan als je het zelf doet, maar als je echt vast zit is er soms even geen andere mogelijkheid
Heb je last van lag wanneer iemand je game invade of juist wanneer jij invade? Het laatste kan liggen aan het feit dat je een game overzee invade.
Als ik invaded wordt. Maar het is een gebruikelijk probleem, ligt niet alleen aan mij. Zij maken gebruiken van de zogenaamde 'lag-stabs'. Backstabben in de rug met een lag spike. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ze flikken het. Is bij 2 andere vrienden van mij ook gebeurd. Dus blijkt dat ik niet de enige ben Maar klote is het wel, aangezien ik nu ontmoedigd ben om PvP te gaan doen.
En als je Solaire hebt gesummoned, gewoon naar de white gate gaan (rennen) en er doorheen gaan, ook al is hij in gevecht met die sentries daar. Dan komt ie van zelf toch door de white gate om je te helpen! Ik wist niet dat je twee summons kon hebben ? 2 npc summons en 2 human summons of een combi? Wow, das lekker
Ow, dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je tegelijk er door heen moest. Moet je wachten totdat hij in fysieke vorm is , of zodra je hem gesummoned heb, meteen er naar toe rennen ? Je kan een combi hebben van Solaire en een human, of 2 human (maar dat heb ik nog niet geprobeerd). Maar 2 NPC kan ook, bij de gaping dragon kan je zowel Solaire en Lautrec (als je hem uit de gevangenis heb gehaald in de chapel) summonen. O & S. Met NPC en Human, met NPC, en Solo, allemaal faal. Denk dat ik mijn armour maar ga upgraden naar +10, en ik ben bezig met een zooi oefenruns, kijken hoe lang ik ze kan ontwijken. Met de charge run van Smough (in duo en supervorm) heb ik aardig moeite.
Pff, O&S gaat zo niet lukken. Duo krijg ik een van de twee (smough) makkelijk neer door het gooien van lightning, maar daarna doe ik veel te weinig dmg. Mijn +5 claymore is niet goed genoeg. 44 dmg per slag op super ornstein is echt niet voldoende en pakt niet aan. Ga nu eerst maar een mijn gear upgraden. Moet nu dus maar op zoek naar een upgrade voor mijn wapens. Lees dat ornstein slecht tegen vuur kan, dus ik zal eens wat pyromancy meenemen. Ook lees ik een toxic strategie die blijkbaar ook goed werkt, maar tamelijk lame is. Beiden vol gooien met dung pie's en dan wachten totdat ze doodgaan aan poisen/toxic.
Om het gevecht "makkelijker" te maken kan je het beste eerst Ornstein uitschakelen. Huge Ornstein is namelijk een veel groter probleem dan Huge Smough. Je wilt niet Ornstein groot hebben, met name vanwege zijn snelheid. Bedenk je wel dat degene die je als laatste verslaat (dus de grote versie) dat je daar later de armor van kan kopen. Smough is natuurlijk ontzettend zwaar en is alleen voor de strength builds. Ornstein is een doorsnee armor maar wel ontzettend goed in de stats. Heb ik veel gebruikt in de game. Als je toch eerst Smough kapot wil hebben en daarna Ornstein, kan je het beste in de eerste fase je lock on houden op Ornstein en zijn aanvallen ontwijken. Smough zie je toch wel aankomen. Het is belangrijk om Smough tussen jou en Ornstein in te houden. Op deze manier gaat Smough makkelijk neer zonder dat je al te veel last hebt van Ornstein. Oh nog even een tip: Smough is gevoelig voor Lightning, Ornstein voor Fire. Dus gebruik voor Smough bijvoorbeeld de Lightning Spear en voor Ornstein Quelaag's Furysword. Of zet een Fire / Lightning enchantment op je wapen. Check anders ook darksouls.wikidot.com voor meerdere strategieen over Ornstein & Smough. Staat genoeg op, misschien kan je er wat mee.