Spoiler Tomb of the Giants! Gameplay ziet er goed uit! Wel apart dat ze zeggen dat estus terug keert maar je ook een healing stone in de speler z'n item slot ziet.. Ik hoop niet dat ze je nog meer mogelijkheden gaan geven om te healen want dat haalt toch een beetje de uitdaging weg.
Spoiler Dat dacht ik ook, maar dat is geen TToG maar TotG Ben inderdaad wel benieuwd wat ze doen met die stones. Of dat dat de nieuwe vorm van Estus is? Healing d.m.v. items was niet verkeerd in Demon's Souls. Maakte het soms nog lastiger. Want dan moest je ook goed letten op je voorbereiding voordat je een gebied in gaat. Is het trouwens ook iemand opgevallen dat er geen Humanity counter meer is? Zal Humanity weg zijn? Zou ik wel jammer vinden, vond ik net wat meer de complexiteit geven aan Dark Souls.
Mehh ze hadden estus juist in het spel gestopt om er voor te zorgen dat je juist maar een beperkt aantal heals had. In demon souls kon je in principe oneindig healen als je het geduld had om te farmen toch? Maar zelfde geldt uiteindelijk voor humanity, kon je ook farmen als een manier om jezelf te healen. Viel mij idd ook al op dat er geen humanity counter was Vraag me dan ook meteen af of ze veel aan het online gedeelte gaan veranderen. Ik hoop het niet want het was juist de kick om gebieden door te lopen in human form met de kans dat iemand je kon invaden!
Uberhaupt speelde Humanity een grote rol in de game. Hogere item discovery, human worden, bonfire kindelen en een kick om in PvP ze uit iemand te zuigen d.m.v. de Dark Hand.
Juist met Estus hebben ze meer controle over het maximaal aantal healing items wat je tussen de bonfires kan gebruiken in Demon's zouls zat je als beginnende speler vaak krap in de healing grass maar naarmate het spel vorderde ging het juist de andere kant op en kon je bergen en bergen healing grass verzamelen. En dus basically onbeperkt healen
Zeker waar. Ik zou 't ook niet erg vinden om de Estus Flasks terug te krijgen. Ik vergeet ook eigenlijk altijd bij Demons Souls nieuwe healing grass te kopen.
Mooooi, helemaal op en top Demon / Dark Souls. Sfeer, lighting en monster design is weer helemaal puik. Vond vooral het laatste gedeelte, met het kasteel op de berg en de wyverns die er omheen vliegen er erg goed uit zien. Dat zou zo een scene uit dungeons & dragons kunnen zijn. Is dat een zwevende berg? Nu hopen op een next gen release. De huidige gen was een maatje te klein voor Dark Souls, maar ik zie dit helemaal goed komen op een console met meer werkgeheugen en een krachtigere grafische kaart en dito processor.
Nou het eerste wat door mij heen schoot was Painted World of Ariamis. Berg met een dorp er op. Brug die er naar toe leidt. Does it ring a bell? Misschien speelt Dark Souls II zich in het verleden af? Dat zou zo tof zijn! Painted World Het nieuwe gebied
Op een of andere manier deed die scene met die Bone Dragon me denken aan de Duke's Archives. Qua architectuur tenminste. Misschien, als de game zich inderdaad in het verleden afspeelt, waren het nog niet zo zeer de Archives, dus waren er nog geen boeken. Dit is maar een beetje gissen, maar het doet me er gewoon sterk aan denken. Patroon op de vloer, de trappen, etc. EDIT: Ik zat net de Rewind Trailer te kijken van IGN, waarbij ze elementen uit de trailer bespreken. Ze kwamen daar op een heel interessant punt terecht. Het kan je bijna niet ontgaan zijn in de trailer, maar er zijn wel heel veel draken opeens vind je niet? Alleen dacht ik dat Seath the Scaleless de laatste draak was die nog bestond in Dark Souls? Dus ze hadden een theorie bij IGN, waarin ze denken dat je niet met een random Hollow speelt, maar met Gwyn. Misschien krijg je te weten hoe Gwyn zo corrupt is geworden en ook hoe die Dragon War is afgelopen. Erg interessante theorie en het zou het nog zoveel vetter maken. Ik ben zo fucking hyped voor deze game.
Zeker een goede theorie maar aan de andere kant denk ik niet dat het verhaalwise een dergelijke kant op zal gaan. De verhalen van zowel Demon's Souls als Dark Souls waren dermate obscuur en multi-interpretabel dat met het gegeven dat die kerel in het interview met IGN aangeeft dat het verhaaltechnisch op de voorgangers lijkt, ik niet denk dat men hiervoor gaat kiezen. De speler wordt dan toch te veel bij de hand genomen ipv dat het aan de speler is om zijn eigen verhaal te maken (iets wat die gast in het interview ook heel duidelijk aangeeft). Niettemin zou het wel enorm tof zijn
Mwa, beetje ver gezocht. De 'Dragon War' was sowieso al niet het einde van alle dragons, er waren er nog genoeg over om op gejaagd te worden. Ik zie het sneller gebeuren dat je als een van die hunters speelt en de laatste dragons moet opsporen.
Ben te lang uit het verhaal van Dark Souls nu om dit allemaal met precisie te vertellen. Maar de laatste dragons opsporen in Dark Souls II wordt nog leuk als je ziet hoeveel er daar buiten vlogen bij Painted World of Ariamis (Laten we het maar even zo noemen ) Aan de ene kant is het wel vet om meer informatie te krijgen over de wereld van Lordran en bijvoorbeeld Gwyn. Maar ze hadden al aangegeven dat deze game niet in Lordran ging afspelen. Dus Duke's Archives kon al niet meer kloppen. Painted World wel, aangezien dat een aparte wereld is. Maar zoals Killamonkey al zei: Het is toch wel beter als je je eigen verhaal kan maken, i.p.v. dat je aan je hand wordt gehouden. Al verwacht ik niet dat dit zal gebeuren. Misschien weten ze gewoon te verbazen op een of andere manier.
Die vent op de bank noemt ze Wyverns, dat is iets anders dan Dragons. In DaS waren er bijvoorbeeld ook al Drakes, daar zit wel onderscheid in.