1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hoe zit het nu met het summonen van AI companions? Heeft iemand dat gezien? Volgens mij was de hulp die zij kregen niet van een andere speler...
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Zat ik ook over na te denken idd. Volgens mij speelden ze wel op een gegeven moment samen met een andere speler, maar hadden ze daarna hulp van een summon (die dude gehuld in vlammen).
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat was een AI companion, Solaris dacht ik. Maar hoe kregen ze dat voor elkaar?

    Game springt inderdaad niet op pauze wanneer je in de inventory rondneust.

    EDIT:

    De marathon is afgelopen en de review is up. Niet verrassend, het cijfer is hoog. De video review geeft een goed beeld van het spel. Zag wat framerate drops in het filmpje bij een paar scenes, maar verder ziet het er ook grafisch prachtig uit (forget about die clip die je hier eerder hebt gezien). Verder ben ik niets meer dan hyped na het kijken van een aantal stukken van de marathon. Dit is de opvolger van Demon's Souls alright. De conclusie liegt er niet om en geeft heel eerlijk aan voor welk type gamer Dark Souls is bedoeld. Enige kritiek wordt geleverd in de vorm van de to soms sadistische proporties aannemende moeilijkheidsgraad en de framerate stutters waarmee het spel kampt in sommige gebieden. Verder niets dan lof in de review.

    Click me!

    =============================
    Closing Comments

    "The reviewer's job is difficult when it comes to a game like Dark Souls. I simply can't unreservedly recommend that you buy it. It's not a game that you play to relax. It doesn't care in the slightest about whether you're enjoying yourself, and it doesn't give a fig for your notions of entertainment or your mental well-being. If you just play games for fun, this isn't for you, and no amount of insistence on my part is going to change that. But if you're interested in the limits of the videogame form – to see just how focused, how pure and how uncompromising in its vision a game can be – Dark Souls is unmissable. If you take the time get into Dark Souls' mindset, to begin to understand the twisted way in which it operates and taste the rewards behind its cruellest challenges, this is one of the most thrilling, most fascinating and most completely absorbing experiences in gaming."

    Rating

    9.5
    Presentation
    The creature and environment design is incomparable, confidently spanning the extremes between disgusting, horrific, majestic and desolately beautiful.

    9.0
    Graphics
    Occasional slow-down in busy areas is not enough to take the sheen off this world.


    9.5
    Sound
    Dark Souls' sound design is astounding, from the beating of mighty wings to the atmospheric drip-drip-drip of a dank sewer.


    9.0
    Gameplay
    Tight, exciting combat is a the core of brutally fair design that only occasionally crosses the line.


    9.5
    Lasting Appeal
    There are at least 60 hours in the first playthrough, with plenty more in exploration and experimentation.

    9.0 (out of 10) Amazing

    OVERALL

    =============================

    Bron: IGN

    Stoked, laat die bestelling maar snel arriveren!
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Die AI companions die summon je met humanity geloof ik, en als die op is dan kan je dus ook geen AI companions meer oproepen. Weet niet of ze dat bij het begin van die livestream vertelden of dat ik dat in de preview van die meid had gelezen. Die meid die begon met spelen heeft nl. ook nog een 3-delige preview/review geschreven.

    Wellicht handig om in dit topic ( of in een nieuw indien de game goed verkoopt ) te posten waar je zit indien je hulp nodig hebt. Geloof dat je met teksten plaatsen elkaar ook kunt vinden en beter dat je die tekst dan niet op een drukbezocht pad plaatst uiteraard ( ivm het invaden van je game door andere spelers ).
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Is het door dezelfde grappenmaker geschreven als die het artikel maakte van 'Why Dark Souls will eat Skyrim's face?' want zo ja...dan hecht ik 0,0 % waarde aan de review :)
     
  6. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Jezus, weer een must buy erbij :mad:
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nee. Het idee van de marathon kwam overigens van dezelfde man. Hij gaf later toe dat het artikel enigszins provocerend was bedoeld en dat hij hetzelfde type artikel ook ten gunste van Skyrim had kunnen schrijven. Ik vind het nog steeds een opvallende strategie. Je zorgt misschien wel voor controverse, maar Skyrim fans gaan echt niet DS eerder kopen omdat het spel waar ze naar uit kijken wordt benadeeld t.o.v. deze game. Ik zou eerder de uniekheid van DS onderstrepen (wat zeker een verkooppunt is!), zonder een andere game naar onder te halen, maar dat ben ik. Aan de andere kant, de in eerste instantie voor sommigen negatieve publiciteit is ook publiciteit. Ik begrijp van een aantal Skyrim fans dat ze, na het zien van de stream (en die zijn ze gaan kijken n.a.v. dat artikel) toch ook hyped zijn geraakt voor Dark Souls. Uiteindelijk pakt het dan toch weer gunstig uit. En hoe meer zielen...
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Hmmm twijfel nu heel erg of ik morgen niet ff na nedgame nijmegen moet gaan haha, is wel erg verleidelijk.

    En nee is niet van de persoon van Skyrim artikel zoals Zifnap al zei. Is geschreven door die dame waarmee livestream startte gister. Die had de game al een week ofzo op de ps3 gespeeld en die deed nu dus de eerste run van livestream.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ja als je het zo bekijkt wel...maar toch vind ik IGN niet meer wat het geweest is. Neem dit artikel nou....fake or gay!

    http://uk.wii.ign.com/articles/116/1164533p1.html
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tja, beetje kinderachtige artikels. Kan ook zijn dat ze dit totaal niet serieus bedoelen. Het geeft wel een bepaalde indruk van de site, die zeker niet altijd positief is.

    Video review:




    Dit maakt weer veel goed. :)
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    van wat ik begrijp uit de review heeft het weinig zin om deze game latr te spelen als er minder mensen nog de game spelen, omdat het online/coop gedeelte zo belangrijk is.
    Nog meer niet tof dus voor soloplayers like me..

    Nuff said!
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Demon's Souls heb ik ook in mijn eentje uitgespeeld. Was moeilijk, maar te doen. Die game wordt ook nog gespeeld en wanneer was daarvan ook alweer de release? Toch ook alweer een tijdje geleden. En als je voor de PS3 versie gaat kom ik je heus wel helpen hoor. :): :9
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Videoreview ook gekeken en ik word er niet warm van. Bossfights zijn fights uit een action game, visueel niet bijzonder, nee, not for me.

    Ben wel razend benieuwd hoe het jullie zal vergaan, dus ik blijf hier meelezen!
     
  14. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch zou ik aanraden om hem eerst te proberen.. zifnaf en ik en vele andere hebben het al vaker gezegd, het is een game die je echt moet spelen om het te ervaren.

    Ik had hetzelfde met demon souls.. die heb ik een half jaar laten liggen omdat de filmpjes me gewoon niet warm lieten lopen, maar als je er eenmaal aan bent begonnen en het concept van de game te pakken hebt is het echt een hele bijzondere ervaring die geen enkele andere game kan leveren.. echt uniek.

    Dus als je hem kunt huren of zo gakkie, doen! dan koop je hem vast wel eens later.. en demon souls heb ik ook solo gespeeld omdat ik vaak in valse hints trapte van co-op spelers die op de vloer geschreven stonden.. was best wel te doen.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Is er al ergens een vergelijking tussen PS3 en 360 versie?

    Ik zou graag de 360 versie kopen (kan ik hem ook uitlenen aan mn broertje, die was ook gek op demons souls maar heeft zelf geen PS:cool: maar niet als de PS3 versie beduidend beter is
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, op kotaku volgens mij. Beide versies waren gelijkwaardig, qua graphics en framerate, etc...
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens IGN stotterde de 360 iets meer... maar niet noemenswaardig.

    Quick Look Dark Souls bij Giant Bomb.

    Click me!

    Nog eens anderhalf uur gameplay materiaal en uitleg.

    @Gakkie: Gewoon doen. Dit is misschien wel de uniekste game dit jaar. Wij slepen iedereen er wel doorheen als het even te lastig wordt. Dit is zeer zeker een RPG, maar in de meest traditionele opzet. En ja, DS is niet gemakkelijk, maar dat is een kwestie van DS met de juiste mindset spelen. En als het om actie games gaat... ik denk dat Dungeon Siege (en Mass Effect) veel grotere zondaars op dat gebied zijn. En die heb jij ook gespeeld toch?
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2011
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    MJa, niet op release ieg. Ik heb dan andere games om te spelen. Maar als er ergens een gat valt zal ik hem wellicht wel eens oppikken ...

    En ik heb echt een gruwelijke hekel aan bossfights waarbij timen, dodgen, blocken, en weet ik veel meer voor nodig is, ipv gewoon gaan met al mijn uber stats. Dat is to much DMC achtig voor mij ...
     
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een beetje hetzelfde als wat ik voorheen had met Dragon age, de screens en filmpjes konden me niet bekoren, todat ikzelf begon te gamen en was gelijk verkocht. Mass effect is natuurlijk een prachtig spel, maar ik miste toch soms een bepaalde allure die de eerste KOTOR en Dragon age dus hebben aan avontuur en personages, beleving, ondanks dat KOTOR dan wel een stuk minder complex inelkaar zat ten opzicht van de tweede. Ben dus wel weer op zoek naar zo'n soort RPG die je echt meeneemt, moet alleen wel opassen voor de systeem eisen, ben bang dat mijn PC dit net niet slurpt.:p
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Net IGN's conclusie gelezen, en ik was van plan DS na een tijdje wel te halen, ergens volgend jaar in een rustige periode van games. Maar nu begin ik te twijfelen of de game wel uberhaupt voor mij is hoor, ik vind een uitdaging altijd nice...maar nadat ik dit las, en dan vooral het begin stuk....nee...gewoon....nee!

    In de videoreview zei die vrouw zelfs dat de game zelfs met je 'mental wellbeing' gaat kloten na een tijdje....euh......kee?



    The reviewer's job is difficult when it comes to a game like Dark Souls. I simply can't unreservedly recommend that you buy it. It's not a game that you play to relax. It doesn't care in the slightest about whether you're enjoying yourself, and it doesn't give a fig for your notions of entertainment or your mental well-being. If you just play games for fun, this isn't for you, and no amount of insistence on my part is going to change that. But if you're interested in the limits of the videogame form – to see just how focused, how pure and how uncompromising in its vision a game can be – Dark Souls is unmissable. If you take the time get into Dark Souls' mindset, to begin to understand the twisted way in which it operates and taste the rewards behind its cruellest challenges, this is one of the most thrilling, most fascinating and most completely absorbing experiences in gaming.
     

Deel Deze Pagina