Mee eens, het wordt erg zwaar aangezet. Let echter wel op het stukje "just for fun". Dit impliceert niet dat er geen lol meer te beleven valt aan DS, alleen dat dit spel de prioriteiten anders heeft liggen. Het doel is niet instant gratification. DS durft skill en toeweiding te eisen. De uitgestelde beloning voor de speler is het gevoel van trots dat je als speler ervaart wanneer je de challenges waarmee DS je heeft confronteerd succesvol hebt weten te tackelen. Meer dan dat is in principe niet nodig en dit is het grootste cadeau dat DS jou als speler kan geven. Dat is tegelijk ook een van de redenen waarom DS zo'n grote schare fanatieke spelers heeft vergaard, ondanks dat de IP relatief nieuw is en het om een niche genre game gaat.
Demon's Souls was een wake up call voor veel gamers en ik verwacht dat Dark Souls deze trant nog een keer gaat verlengen (in afgezwakte vorm misschien) bij een nieuw publiek. Ik ben nu vooral nieuwsgierig naar wat er hierna gaat komen. Gaat From Software het truukje nog een derde keer herhalen, of gaat men nog een stap verder? Only time (en de verkoopcijfers) will tell. Eerst maar eens met DS aan de slag.
Laatst bewerkt: 3 okt 2011