1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    ik vond demons souls al geen rpg maar een dungeon crawler, denk niet dat dat bij deze heel anders is!!

    (RPG is voor mij keuzes maken in de game voor je personage of voor anderen..)
     
  2. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Er zit wel iets van verhaal in maar dit is minimaal. Ik ben ook wel al wat npc's tegen gekomen waarbij je of wat kunt kopen/upgraden of waarvoor je een quest kan doen. De game draait echter om de gameplay dus je moet geen verhaallijn verwachten a la Skyrim of Final Fantasy of iets dergelijks. Het is meer een inleiding in een verhaal wat je zelf beleeft, waarbij je hier en daar extra info krijgt door npc's of een enkele cutscene.

    Wat me verder opviel is dat het plaatsen van teksten wel werkt, maar dat deze teksten verdwijnen zodra je de game afsluit. Lijkt er dus op dat de teksten die je ziet verderop in de game, geplaatst zijn gedurende de tijd dat je zelf speelt. Ook wel logisch want als alle teksten altijd bleven staan dan zat de game na een tijd helemaal vol met tekstjes op de grond. Wel lachen dat sommige teksten die geplaatst zijn je idd misleiden en je dus niet blindelings alle adviezen van andere kunt opvolgen.

    Wat betreft de moeilijkheidsgraad, ja de game is pittig maar vind persoonlijk dat het ook wel lichtelijk is overdreven. Na een aantal uren spelen en 2 eindbazen gedaan te hebben heb ik nog nergens het gevoel gehad dat de game "oneerlijk" is. De keren dat ik doodging lag volledig aan mezelf ( doordat ik bv ergens afliep of doordat ik ergens van schrok en hierdoor gewoon niet goed keek wat er nu gebeurde, en in paniek reageren leidt meestal wel tot je dood ) . Maar op zich vind ik de moeilijkheidsgraad goed te doen.

    De game voelt ook erg groot aan. Nadat je de tutorial hebt doorlopen opent de game zich en vanaf dat moment had ik volgens mij 3 richtingen waar ik heen kon gaan. Welke richting ik opmoest was echter niet duidelijk en je zal dus echt moet exploren waar je het best naar toe kan gaan.

    De besturing werkt ook lekker, al is het wel even wennen na 2 weekjes gears spelen. Daar waar je bij gears "X" gebruikt om dingen te bedienen is bij Souls de "X"-knop items gebruiken. Hierdoor verspil ik regelmatig een item wanneer ik een deur door wil of trap op wil, maar ook dit ligt uiteraard volledig aan mezelf.

    Grafisch is de game geen Skyrim, Rage of Gears, maar lelijk is de game zeker niet. Al met al ben ik dik tevreden tot nu toe en vind ik dat de game de gecreerde hype zeker waar maakt.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  3. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Hoe steek je je Axe in de kont van die War pig (die in dat stalen armor is gewikkeld)
    Ik kom de hele tijd achter hem, maar met r1 of rt gaat ie alleen maar tegen de zijkant aanslaan..
     
  4. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de verhaallijn slecht minimaal is geeft niet, ik ben al blij dat er iets is & ook wat NPC's om te kopen/verkopen en wat quests .... en dat je de rest van het verhaal er lekker bij kan fantaseren en spelen (gameplay) ! Heel goed, ik hou van fantaseren en heb veel verbeelding, dus ik zie mijn eigen "verhaal" al voor m'n ogen ontstaan :cool: !

    Ik las dat in het Gameplay magazine ook al: de moeilijkheidsgraad is lastig, maar Dark Souls speelt het nooit ONeerlijk ! ;)

    Heerlijk zo'n grote gamewereld én vooral dat je niet aan 't handje wordt gehouden en dus lekekr aan je lot wordt over gelaten !
    De max!! :thumbs:

    Ja, nu ben ik echt wel overtuigt om deze Dark Souls uit te proberen om die speciale ervaring te beleven ...
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan je alleen de " Speciale edtion " kopen en niet de normale? Ik zie alleen via Bugetgaming dat je alleen de speciale edition kan kopen, maar ik zit niet te wachten op een artwork boekje/ soundtracks etc.

    Weet iemand waar je de normale edtion kan kopen? :+
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je weet dat beide edities even duur zijn? ;)
     
  7. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu in die Undead Church, net die grote Cage Knight gemold :p, nu ff bij de Bonfire bij de Blacksmith. Pfff, deze game laat je zweten..
     
  8. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Net de game gehaald bij de MM, eerst nog ff wat eten (tijdens colleges niet echt tijd voor gehad) en dan maar eens beginnen. Er komt zo een cleric bij in de wereld van Dark Souls. :thumbs:
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Dit wist ik niet, dan maar voor de speciale edition.. :{
     
  10. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje over de tutorial:

    Aan de andere kant van de trap waar een kogel naar beneden komt rollen (waar je vervolgens je estus flasks haalt) zit nog een trap die half ingestort is. Aan de bovenkant van die trap ligt een undead met een item. Is het iemand gelukt om dit item te bemachtigen? Zo ja, wat is het?
     
  11. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Godver! Die twee rotbeesten op het dak zijn moeilijk man..

    Maaruh, dat begin met die twee bell's, dat is toch maar een klein deel van het spel? Of...
     
  12. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit helemaal aan het begin van Undead Burg te spelen en souls te verzamelen om wat te kopen, komt er opeens zo'n crystal gecko-beestje uit een ton die ik doormidden ram. :D

    Ik van "Holy shit. Hier blijven, jij!", en ik heb wat leuke dingetjes gekregen voor hem te killen. Iets ervoor trouwens kwam ik een gek rond, wit, klein beestje tegen trouwens dat net verdween wanneer ik het bereikte. Wat was dat dan? :confused:
     
  13. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is kun je daar gewoon komen als je omloopt :p
     
  14. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die verdwijnt snel he, maar als je hem nog niet gekilled hebt, dan respawned ie net als alle andere monsters in dat gebied. Teminste, zo was het bij mij.

    Heb de Gargoyle Axe nu
    Staart eraf hakken van een van de gargoyles
    en heb nog een leuke ring bemachtigd. Stamina/Health enzo +20%
    kill die npc met dat gouden armor. Je vindt hem in de undead church. Kijk uit! Hij is zeer sterk, maar geen probleem voor het drakenzwaardje :p
    en ook die Dragon scimitar
    schiet lang op de staart van de draak wanneer je onder de brug zit

    Ik zit nu in dat stukje met al die hounds en thiefs. Ben dicht bij de volgende eindbaas.

    Maaaaar, ik houd het voor gezien voor vandaag. Lvl 21, 13:50 uur gespeeld. Tot morgen Dark Souls!! :)
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  15. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup dat is mij gelukt maar dat kun je niet in de tutorial doen.

    Je moet al bij de gargoyles zijn geweest waar je een lift naar de Firelite Shrine. Je kunt in de Firelite shrine middels deze lift op een hidden path komen die je naar een key brent en naar het nest van de grote crow. Als je de key hebt moet je pak en beet 30 seconden als bal opgerold in het nest vertoeven om vervolgens door de crow teruggebracht te worden naar het tutorial stuk. Let wel de vijanden zijn aanzienlijk sterker geworden en ik raad aan om dit vanaf lvl 20 pas te doen! Nu kun je met die key de deur openen die eerst closed was!
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  16. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weiger dat drakenzwaard te pakken :cool:
    Waarom precies weet ik niet, maar ik vind het gewoon niet cool.

    Zit nu ook vast bij de gargoyles. Damn, eentje kan ik er wel handlen, maar die tweede maakt het veelste lastig. Las op internet dat firebombs erg goed werken, dus die zal ik zo maar eens inslaan. Kijken of het me dan gaat lukken om die prut beesten in de pan te hakken.

    Ben zelf trouwen een Bandit ( bijna alles in strenght) en heb wat punten in faith gestopt zodat ik de miracle 'heal' kon gebruiken.
    Wat is nog een tweede stat (naast strenght) die het investeren waard is.

    Net ook die uber ring van die gouden dude gehaald, die is wel erg nice!
     
  17. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het zelf nog steeds niet geloven maar ik heb die gargoyles dus in 1x verslagen. Ik gebruikte die black fire bombs en de normale.

    Hebben jullie trouwens nog steeds problemen met de messages? Ik zag ze gisteren weer verschijnen maar vandaag zijn ze weer verdwenen.
     
  18. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus die bombs werken goed, morgen maar eens proberen dan!

    Knap hoor dat je ze in een keer gehaald hebt!
    Wat voor een character gebruik je?
     
  19. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een Hunter, maar heb alles alles rond de 14/15/16. Behalve Faith, Intelligence en Atonement
     
  20. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een thief met de focus op dex/end/strength.
    LVL 34
    Stats
    Vit 13
    en 18
    stren 21
    dex 18

    Speel nu met de Crest Shields (ik heb er nu 4)
    Black night sword
    Mask of mother als head
    Elite knight armor
     

Deel Deze Pagina