1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Fucking bruut spel. Het is nu zo intens vet geworden. Ben inmiddels in Blighttown (lage framerate). Gaat erg lekker, nog weinig moeite gehad met de bosses (Capra was een eitje, in tegenstelling tot de meeste mensen vonden :p ).

    Drake Sword is echt goddelijk, heb ook de Forest Door al open. :>
    Ik zou gewoon voor 1 class gaan, je bent niet gebonden eraan en na een paar uur maakt het niks meer uit omdat je alles (wapens, spells, stats) toch kan krijgen. Het is niks meer dan een template.
     
  2. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben voor mijn gevoel ook wel lekker bezig. Of tenminste, dat was ik :p Ben nu op zoek naar de tweede Bell Tower. Volgens mij moet ik in Blight Town zijn, maar ben nu voornamelijk een beetje aan het rondkijken waar ik wat allemaal kan doen :) I love this game!
     
  3. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ben nu in Sen's fortress.. holy shat, wat een complex!

    Maar wat een game, zoveel diepgang... zo groot, zoveel opties.. heb het gevoel dat het spel nu echt begint en ben er 40 uur al mee bezig geweest.

    oh ja, klote moment wat betreft die gevangene:

    Ik heb die gevangene vrijgelaten met zijn koperen/gouden armor en sneaky lachje.. hij is nu begonnen met het vermoorden van de mensen in firelink shrine en heeft mijn vuur daar uitgetrapt! grrr.. kortom, laat hem niet gaan.
     
  4. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad een heerlijk spel om jezelf in te verliezen. Alleen sommige 'game mechanics' blijven toch wat onduidelijk.

    Ik zit bijvoorbeeld met miracles waar ik niet uitkom. Heal miracle gekocht voor 4000 souls, equiped en faith is precies genoeg (12). Alleen kan ik het niet gebruiken om de een of andere reden. (zit ook in de way of the white covenant).
     
  5. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je een Talisman ge-equipped? Daarnaast moet je bij een Bonfire ook je Magic Attune 'en. Denk dat dat het probleem is.

    Wat heb ik een HEKEL aan Blighttown... OMG! Na het verslaan van die opengereten draak in the depths hier weer terecht gekomen en natuurlijk alle souls kwijt :mad: Zit er nu midden in... OMG, ik hoop dat ik er ooit nog uitkom :p
     
  6. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0

    Dank je wel. Het was de Talisman die ik niet equipped had.

    Ik zit nu bij de Gargoyle Twins vast. Ik weet dat ze kan verslaan, maar mijn laatste 25 deaths zeggen mij toch iets anders ..
     
  7. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Probeer je eerst op de ene te richten die je als eerste aanvalt. En probeer daarbij zijn staart eraf te halen ;) Als je de ene dood hebt kun je je rustig op de ander richten!
     
  8. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders een stukje back travelen naar de undead merchant. Bij hem een paar firebombs kopen en die gebruiken. Deed bij mij wonderen:b:
     
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Tweede bell geluid. Spider boss was wel een bitch zonder phantom.
    Heb nu ook zieke robes
    gevonden in het hellfire stukje achter de Spider boss
    .
    Nu misschien maar even flink gear upgraden en exploren, en daarna verder. Ben nu een uurtje of 17 bezig.

    Eigenlijk best grappig, ik wilde Dark Souls eerst niet kopen omdat hij me saai leek. Vrienden van me waren me helemaal warm aan het maken erover.
    Nadat ik een uurtje had gespeeld, wist ik nog niet zo zeker of ik blij was met de aankoop, na een uurtje of 2-3 'was het best leuk' maar ik vond het nog niet bijzonder.
    Nu, na 17~ uur is het sowieso één van de, misschien wel dé beste game die ik heb gespeeld. De game is zo ongeloofelijk intens en vet.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2011
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren Dark Souls gekocht !
    Maar als ik dat hier zo lees, OMG, waar ben ik aan begonnen ?? :p

    Maar ben nog niet kunnen beginnen spelen, maar kan toch al de "Manual" doorlezen als voorbereiding op ... "Prepare to Die !"
     
  11. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gebied na Sen's Fortress kon wel eens het mooiste gebied zijn van demon en dark souls.. echt prachtig mooi!
     
  12. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die hem (ook) op de PS3 hebben?
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Als alles meezit start ik vandaag nog 'even' met Dark Souls :) ... Benieuwd hoe de sfeer is, de gameplay ... en hoeveel uur ik in deze game zal bezig zijn eer ik "the final end" bereik !
    Zit er soms een teller in de game die de uren en minuten bijhoudt?
    Ik bedenk me dit omdat ik hier al heb gelezen dat er mensen hun gespeelde uren/minuten optekenen ...
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ga vanavond ook eindelijk beginnen. Heb echt meer vrije tijd nodig de komende weken :mad:
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik speel DS op de PS3.
     
  16. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die zit erin. Die houd per character bij (bij je saved games) hoe lang je bezig bent. Er zit alleen geen Death teller bij (dat zou wel geinig zijn).

    Zit nog steeds vast bij de Gargoyles, ik vecht nu bijna naakt (met alleen een jasje aan) om wat bewegelijker te zijn en ik merk wel progressie...

    Edit:
    Eindelijk die 2 verslagen. Gewoon niet in paniek raken en geen gekke dingen doen :p
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2011
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Eerste paar uurtjes gespeeld. In het begin dacht ik dat ik wat verkeerd had gedaan want tot en met het einde van het asylum niet dood gegaan maar al snel daarna word het weer ouderwets spannend.

    Ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe look, was wel erg fan van de kille sfeer van demon's souls. Maar ben nu al fan van het bonfire systeem.

    het helemaal overnieuw moeten beginnen in een level in demon's souls was soms wel heel erg frustrerend en nu kun je altijd nog even terug vluchten naar de dichtsbijzijnde bonfire.

    Heb gekozen voor een wanderer omdat ik iets totaal anders wil dan in demon's souls.

    Daar was ik een tank achter een enorme speer en de adjucitor's shield (oftewel turtlen tot ik er dood bij neer viel). Probeer nu op snelheid en beweeglijkheid te winnen en als dat lukt is het echt weer geweldig.

    Had ik nu maar een paar vrije dagen, ik zou me hier zo urenlang achter elkaar in kunnen verliezen. Er zijn imho geen spannender games op dit moment
     
  18. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf zelfs te stellen dat dit voor mij de beste serie is die ik ooit heb gespeeld. En ik ga toch al heel wat gamejaartjes mee :)
     
  19. zyler

    zyler Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu ook by die 2 gargoyles :'-(

    Speel een bandit en gebruik die standaard battle axe niet geupgrade. (wilde drake sword niet en ik heb ook de dex er niet voor over)

    Krijg die eerste gargoyle tot de helft van zn leven. Dan komt die ander er bij en is het snel over... O-)

    Ik ga volgende keer maar wat firebombs kopen.
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren al even een karakter aangemaakt en mijn eerste Bonfire ontstoken ..; that's it! Meer tijd had ik jammer genoeg niet, maar misschien (hopelijk) straks weer wat tijd ...

    Vraagje:
    zijn er ergens kaarten/maps te vinden van de omgeving of is het beeter om zelf je gevolgde pad op te tekenen? Wie maakt er aantekeningen tijdens het spelen?
     

Deel Deze Pagina