1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. melissapurple

    melissapurple Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook lekker bezig met DS, heb demon's souls helemaal grijs gespeeld en de opvolger bevalt me uitstekend.
    Ik had eigenlijk helemaal geen moeite met de Gargoyle, heb het in één keer gehaald (met hulp van 1 player). Ben een sorcerer en bevalt me ook goed.
    Heb nu wel veel moeite met een andere baas, heb ik nu al zeker 10 keer geprobeerd :+
     
  2. melissapurple

    melissapurple Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich vind ik een map ofzo niet echt nodig, dit omdat je shortcuts krijgt na verloop van tijd. Dan loop je ook niet meer zo verloren en hoef je niet zo lang te lopen. Daarbij heb ik de weg redelijk in mn hoofd zitten, weet wel hoe ik moet lopen steeds.
     
  3. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is vies verslavend. er hang zon nare sfeer in deze game. en die neem je gewoon mee ook al ben je de game niet aan het spelen. je blijft erin hangen en eraan denken. Of dit positief is weet ik niet. aan de ene kant is dit een ubervette game, aan de andere kant is dit te ingrijpend voor diegene die er beinvloedbaar voor zijn. hebben meerdere mensen dit?
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik had het bij Demons souls wel een beetje, als ik vast zat dan betrapte ik me er echt op dat ik sochtends in de auto nog zat te denken wat ik anders zou gaan doen.

    En ik kon echt ook helemaal in die sfeer zitten. Maar dat maakt het ook zo'n sterke RPG. Je moet echt je kop erbij houden en een beetje nadenken
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is ie beter dan Demons Souls?
     
  6. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Volledig herkenbaar. Zoals de reviewer Kevin van Ord van gamespot.com zei:
    Het is een wereld waar je eigenlijk als gezond verstandig mens niet wil zijn, maar als je er niet bent, dan heb je er enorm veel heimwee naar. Het spel heeft een bepaalde stank, die je maar o zo graag wilt ruiken.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als spel is het volgens mij beter dan DS. Maar het is natuurlijk een sequel dus dat unieke gevoel van DS krijg je niet snel terug.

    Het is meer van hetzelfde maar dan beter
     
  8. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet beter, niet slechter. Allebei waanzinnig goede games! :thumbs: Dit is in mijn ogen een genre op zich ook.

    *hoopt vurig op een deel 3*
     
  9. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu de 2 gargoyles verslagen. het is dat ik die drake sword heb nu is het moeilijk maar heel goed te doen. ik heb alleen die blacksmith die op zeus lijkt per ongeluk geraakt en hem vermoord. ik hoop dat dit niet gevolgen heb voor de main quest, weet iemand dit?
     
  10. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat die gast die beneden de klok stond?
     
  11. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    nee van hem kan je weer een good will kopen maar het is die gast blacksmith die met zijn vuisten vecht. als je in die toren na benede ga heb je zon heel groot beest dood je die kom je in een bos...
     
  12. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel een cool spel.

    Weleens eerder een filmpje van Demon souls bekeken, dat zag er ook super strak uit.
     
  13. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, ik heb die gast onder de bel per ongeluk gekilled. Dat je de blacksmith niet meer hebt lijkt me niet zo handig :) Misschien opnieuw beginnen? :+
     
  14. zyler

    zyler Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels mn axe geupgrade naar +5 en uiteindelijk die gargoyles verslagen met de hulp van een andere speler.

    Op gegeven moment kwam ik in de depths aan en ja.. ik hou van exploren en ging diep de sewers in. Kom ik een kikker tegen en nu komt het als die je dood ben je ook cursed. :x

    Dat moet wel het ergste zijn in dark souls zeg. Je levens balk gehalveerd totdat je voor 3000 souls boven bij die gargoyles toren zon anti curse item koopt en gebruikt. ( met halve levens balk daar komen en 3000 souls verzamelen...)

    Was Dark souls moeilijk, als je cursed raakt ben je pas echt de l.. :mad:
     
  15. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, vanavond had ik even Stray Demon geowned, handige ring geloot en toen naar Sen's Castle gegaan.
    Na veel comments te hebben gelezen had ik echt verwacht dat het super moeilijk was. Ik vond het opzich prima te doen (ook al ben ik een paar keer dood gegaan door de traps). Die Electric Spear geloot en gelijk +3 gemaakt. Jezus, wat was de rest van Sen's Castle makkelijk zeg. De boss fight is ook by far de meest makkelijke tot nu toe.
    Wel de leukste, gaafste en mooiste zone tot nu toe.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat was niet slim. Shop owners respawnen sowieso nooit, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik weet niet of hij interessante items verkocht?
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Waar heb je die electric spear bemachtigd?
     
  18. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo geweldig is aan dit spel? Ik heb de review op gamespot gezien en het spel heeft (wat mij betreft) 0,0 sfeer (ik vergelijk het bijv. met Oblivion). Voor zover ik begrijp zijn er maar een NPC in het spel en ben je verder alleen maar aan het rennen en vechten. Wat dan blijkbaar heel uitdagend is.

    Maar dat maakt het spel gemiddeld een 9 waard? Of begrijp ik iets niet? ;)
     
  19. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het of verkeerd begrijpt, of iets heel anders zoekt in games dan wat dit spel je aanbied.

    Het spel ademt sfeer uit. Het gevoel van juist zelf de wereld ontdekken, met een paar hele kleine aanwijzingen. Het gevoel van dat deze wereld heel gevaarlijk is, een hele donkere grimmige (mid-evil) sfeer.

    De bazen (mini en eind) die er nog gemener en hachelijker dan (cliché) je ergste nachtmerrie uitzien. De moeilijkheidsgraad (welke wat overdreven is in de media, zolang je maar leert van je fouten), en er is geen easy mode voor de content-tourist.

    Als je hier niet van houd, dan is dit niet het spel voor je. Als een van deze punten je wel aanspreekt, zou ik hem zeker halen, krijg je geen spijt van .

    En ja, het is voornamelijk ontdekken, character bouwen, en veel vechten, en nog meer doodgaan. Maar doodgaan is geen straf, het hoort bij de wereld van dark souls.

    PS. Als je twijfelt, misschien dat je het een keer kan proberen bij een maat van je, buurjongen, klasgenootje of collega.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2011
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat het een "dungeon crawler" is en dat vooral de "gameplay" belangrijk is ... sommige kunnen het mooi verwoorden ... maar het komt er ongeveer op neer dat je deze game zelf SPEELT !
    Het bekijken van een video van deze Dark Souls is écht wel anders dan zelf spelen !!
    Toen ik een video van dit spel zag kon die me ook echt niet "werkelijk" boeien, maar alleen al het "opstarten" (maken van een karakter en de eerste stapjes zetten) van Dark Souls geeft me al meteen zin om verder te gaan (als ik eens eindelijk wat meer tijd zou hebben!) ...
    Wat mij wél kon overtuigen en warm maken om deze game te kopen waren de enthousiaste gamers hier op 't forum die al volop van deze game aan het proeven zijn ... én het feit dat ik van een uitdaging hou en van en game die je NIET bij 't handje neemt, een game waar je verplicht bent na te denken over je akties die je ondernemen wil ... of ... Prepare to Die is de terechte waarschuwing ! :+
     

Deel Deze Pagina