1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

1. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het zou handig zijn als een demo beschikbaar komt (voor zover ik weet is er geen demo toch?). Ik ben nu toch wel heel benieuwd dus ik denk dat ik het toch ga kopen!

Hoe zit het eigenlijk met de items in het spel? Heb je veel verschillende voorwerpen die je kan verzamelen/toepassen? Kun je ze vervolgens upgraden/aanpassen?

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, er zijn veel verschillende wapens in het spel, met veel verschillende parameters (ook hoe je ermee aanvalt en verdedigd), evenals harnassen, ringen etc. Upgraden gaat via speciale stenen, waarmee je de statistieken van een item verbetert bij een blacksmith. Sommige stenen (of zielen) kunnen een wapen drastisch veranderen qua type aanval.

Anyway, waar ligt nu die lightning spear? Spoil me.

Laatst bewerkt: 13 okt 2011
  3. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, graag niet spoilen ......

Nadat ik de Gargoyle twins had verslagen en terug was gegaan naar Firelink Shrine, hoorde ik hard gesnurk bij het kleine zwembadje, maar nu hoor ik niets meer. Heb ik wat gemist of niet (graag alleen beantwoorden met een ja of nee........

Laatst bewerkt: 13 okt 2011
  4. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Reed langs de bart smit vandaag en zat te twijfele om DS te hale..
    Maar volgende maand word een dure maand..

5. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag Arno Londo gecleared, behalve de bosses. Niet zo moeilijk opzich. Morgen de bosses doen + painted world een bezoekje geven. \o/

Dark Soul's poept echt met gemak over Elder Scrolls heen. De games zijn sowieso heel anders.

In Dark Soul's ben je zwak, en alles en iedereen is sterk en groot. De game heeft juist heel veel sfeer omdat je er 'helemaal in gaat zitten'. De simpelste mobs kunnen je in 2 klappen dood slaan, je moet dus altijd opletten...

Het toffe is gewoon progressen. Elke keer als je dood gaat kom je iets verder en leer je boss paterns kennen. Elke keer probeer je voorzichtig je soul's te reclaimen wat het erg spannend maakt.

Ook het verkennen is tof, omdat je goede gear vind of soms bosses.

Ik was eerst super hyped voor Skyrim en Dark Soul's kon me niks schelen. Vrienden hebben me overgehaald en het is nu echt mijn GOTY en ik kan echt niet meer caren om Skyrim... Het ziet er zo saai en makkelijk uit.

Sen's Castle, van een mimic chest...

Heb ik nooit gehoord, maar nadat je de tweede bell hebt geluid komt er daar wel iets. ;)

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens dat Dark Souls machtig spel is, maar ik vind niet dat je om die reden Skyrim NU al moet aftekenen als "het ziet er zo saai en gemakkelijk uit" !
    Eerst ervaren hoe Skyrim werkelijk is en dan oordelen, mijn opinie ;)
    Ik heb Skyrim gepre-orderd nog vóór ik had besloten Dark Souls aan te schaffen ! Ik wil zo graag eens een dungeon crawler voor op m'n xbox en ik hoopte dat Diablo III zou uitkomen voor op de xbox omdat ik erg uitkeek naar deze Diablo III (magnifieke sfeer lijkt me!), maar voor zover ik weet komt die enkel op PC uit ... al hoop ik dat ik fout ben en dat die bijv. een jaar of wat later ook op de xbox komt :) ...
    Hoop doet leven !

7. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nu ook al zeker dat Skyrim niet op kan tegen Demon's Souls en Dark Souls. Ookal is de gameplay anders, toch lees je veel op internet over Skyrim vs. Dark Souls. En veel mensen neigen dan toch naar Dark Souls. Als je de game geleerd hebt te spelen weet je waarom.
    Het continu op je hoede moeten zijn voor het onbekende heeft gewoon een hoog verslavingsgehalte. Hoe pissig je soms ook wordt, je blijft de game oppakken om het weer te proberen. Dat zijn ingrediënten voor een meesterwerk. Daarnaast is de game ook nog eens op audio en visueel vlak een pareltje.

8. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    skyrim en ds zijn niet te vergelijken =( =(

Dungeon crawler vs RPG

Totaal andere games, beide hebben hun charme's :):

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind ze ook niet echt te vergelijken. Elder scrolls games zijn totaal andere ervaringen dan DS games. Ik vind beide erg gaaf, DS vanwege de constante druk en spanning en het echt beter moeten worden in de gameplay en Elder scrolls vanwege de wereld en de scope van de games.

Je zou kunnen zeggen dat je in Elder scrolls makkelijk de content- tourist uit kan hangen maar ik zie dat niet als iets negatiefs.

Allebei must -haves wat mij betreft

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    En 't is toch Super als je als gamer kan genieten van zowel een dungeon crawler als DS als van een RPG zoals Skyrim ! Dat is tweemaal raak en dubbel zoveel gameplezier voor een lange lange periode, want ook al komen er wel wat RPG games (en aanverwante vormen van het RPG genre!) op de markt, toch zijn de échte pareltjes imo erg schaars!!
    (maar ja, ik speel dan ook voornamelijk games met een RPG inslag, maar voor mij géén shooters, ook al hebben ze veel rpg elementen! )

Vraagje over Dark Souls :
    1) ik lees heel wat op het forum van 'preparetodie' dat er gamers zijn die de game terug verkopen omdat de Multy Player mode het niet goed doet (of zoiets) ... !
    Maar ik vraag me af of gamers op dit forum die DS spelen ook zoveel last hebben van "Summoning Failed" etc ... ?
    En :
    2) Speelt iemand DS soms ook eerst geheel uit op Single Player mode, dus zonder 1 keer online te gaan? En zo ja, wat is je ervaring?
    Ik vraag dit omdat ik géén gold Lidmaatschap heb (Xbox) en dus vermoed dat ik enkel via het betalen van zo'n Gold Lidm. games kan spelen die online connctie vereisen! stom, want ik speel té weining MP games, zo ik vind het beetje weggegooide centen om zo'n Gold Lidm. te betalen :mad: !
    Dus ik wens Dark Souls offline (SP mode) te spelen, van begin tot einde ! :+

O Yeah, I'm Prepared to Die a Lot and I'm Prepared to Kill ... maybe hahahahhaa !!

Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb DS tot nu toe alleen SP gespeeld, heb nog niemand gesummoned en ben nog te laag level om invaded te worden denk ik :+

Demon's souls heb ik ook 90% SP gedaan en vond ik ook fantastisch. De MP elementen zijn cool, vooral de onverwachte invasions maar het is niet alsof het spel ineens een stuk minder is als je offline speelt. Juist in je eentje is de dungeon crawl ervaring op zn best imho.

In demon's souls heb ik 1 keer iemand gesummoned en die rende meteen voor me uit en timmerde alles in elkaar met zn lvl 999 character :+ Dat moet je ook niet willen

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Level 999 ??? Kan je zo'n hoog level bekomen? Of heeft die gamer een "trainer"(programma) of "cheating code" gebruikt ?

Er zijn ook gamers op dat forum die zeggen dat Dark Souls in de EERSTE plaats ook gemaakt is om als een SP game te ervaren/spelen ! Dat klinkt fantastisch ... !

Deze avond, als ik kan weerstaan aan Divinity II, dan ga ik eindelijk eens fatsoenlijk Dark Souls kunnen gaan verkennen :) .... maar om eerlijk te zijn, Flames of Vengeance, de add-on van DKS is enorm tof !! 't Is moeilijk deze te weerstaan!! :p

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    999 was een beetje overderven maar hij was al veel en veel sterker dan mij. Zeg maar een new game ++ speler. Dus mijn wereld was totaal geen uitdaging voor hem.

14. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet veel zeggen, maar DS ís een rpg.

@allstyles En toch worden ze met elkaar vergeleken. Vooral om te kijken wat zo leuk is aan de ene en aan de andere game en wat niet. Ookal verschillen ze qua gameplay, ze vertonen ook veel overeenkomsten.

Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar wel een heel andere RPG dan Elder scrolls of dragon age of noem maar een andere westerse RPG op.

Punt is meer dat ik denk dat je niet moet kijken of je DS of Skyrim wilt maar dat je als RPG fan beide moet willen (als je tegen een stootje kan)

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Dark Souls is inderdaad wél een RPG, doch weer met een andere invalshoek dan de TES games, zoveel is wel duidelijk. Ik kan DS niet vergelijken met Skyrim ... hoe anderen dat doen weet ik niet, maar Skyrim is niet eens uitgekomen ! Ik wil Skyrim eerst zelf ervaren voor ik een vergelijking durf maken ... al hou ik niet zo van continue vergelijken. Het kan soms handig zijn en er is niks mis mee, alleen ... ik ervaar liever een RPG en laat "het" op me afkomen ... het Monster van Lochness ... of wat dan ook :+ !

17. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is ook zeker de beste instelling!:)

18. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    ben het ook met bovenstaande eens...

DS is wel een rpg in de trend dat je jezelf een rol toe bedeeld, maar de conversaties zoals die in een Elder scrolls zitten vind ik wat meer rpg O-)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Als ik de verhalen lees wordt ik zelf altijd ook hyped, maar als ik de game dan speel dan vind ik het juist weer kut. (Bij Demon's Souls tenminste) 8)

Toch ga ik deze ook een kans geven als de prijs enorm gedaald is. Stomme verhaaltjes van jullie. :+

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Helemaal met modder eens... :cool:

Deel Deze Pagina