1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan zit hem daar het probleem. Ik ontwijk weinig. Vaak is hier op de plekken waar ik dood ga ook te weinig ruimte voor. Ik blok veel en parry meer.

Wil ook graag magic gebruiken maar heb die nog niet als wanderer.

Wat voor klasse kan ik het beste kiezen? Ik wil graag vechten close range en magie gebruiken.

Pijl en boog hoeft van mij niet. Healen ook niet zo als mijn character door aanvalsmagie en verdediging sterk genoeg is.

2. zyler

zyler Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat ronde embleem bij die blacksmith hebt gekocht (voordat je de forest in gaat) deur door die het unlocked en het eerste stenen gebouw daar zit die covenant (verder naar voren maar de vijandelijke npc's zijn erg sterk)

Anders via de andere kant voorbij de hydra ja.. ergens een ladder of zo dacht ik? een gebied waar paddestoelen rondlopen dan ben je in de buurt.

En ja.. ben al 3 keer naar beneden gevallen bij die hydra :'-(

3. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, de bosses in Anor Londo verslagen. Wat een bitches, by far het moeilijkste gevecht tot nu toe.
    Na een paar pogingen dood te zijn gegaan ben ik maar gaan summenen. Maar dat was geen succes, telkens die hele room clearen voor de bosses en ik werd helaas een paar keer geinvade.

Toen heb ik hem maar besloten om frustratie en humanity te besparen. Ik heb wat soul's gefarmed en mijn Pyro gloves geupgrade tot 11. Na nog een paar pogingen dood gaan, is het me toch gelukt om te bosses zonder te veel moeite te downen met een - naar mijn mening - goed zelf bedachte strategie.

Zit nu in The Painted World. Erg tof tot nu toe!
    Toffe zones tot nu toe, mijn favorieten tot kutste.
    Sen's Fortress > Anor Londo > Painted World (ben nog niet zo ver) > Undead Burch / Parish > Darkroot Forest > The Depths > Blighttown (zo slecht vind ik het nou ook weer niet, maar wel de slechtste)

Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    http://darksoulswiki.wikispaces.com/Classes#warrior

Ik denk dat de Warrior en de Pyromancer een goede keuze voor je zijn. De Pyromancer heeft een leuke fireball als starter spreuk en is gunstig qua stats, maar begint wel crappy equipment. De Warrior heeft nog wat level ups nodig om echt goed met magie om te kunnen gaan, maar is goed in het hanteren van diverse wapens en harnassen (gunstige verdeling van de stats) en start , met prima equipment.

5. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Wat verlies je nou als je dood gaat?

alleen je souls?

En als je weer dood gaat voordat je je Souls gerecovered hebt, ben je je souls kwijt ?

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Helaas wel. Vind het zelf jammer dat je niet kunt saven bij een bonfire.

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    *Ugh* Niet kunnen saven *Ugh* Ook zo'n middeleeuws gameprincipe ... 8)

8. matthias999

matthias999 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is Dark Souls niet hetzelfde genre als Skyrim? Zoja wat is er dan het verschil tussen deze 2 spellen en is die überhaupt de moeite om aan te schaffen??

9. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Dark Souls is een moeilijke, uitdagende dungeon crawler. Je probeert de dungeons door te komen en je zult vaak dood gaan. Hoe vaker je iets probeert, hoe beter je encounters leert. Met exploren vind je veel nieuwe gear en andere dingen. Dark Souls is ook heel erg combat gericht en heeft weinig verhaal. Dark Souls is sowieso een veel meer hardcore RPG.

Skyrim daarin tegen is een (veel meer) open world RPG. Je volgt een quest en er zijn ook veel sidequests. Je hebt ongeloofelijk veel vrijheid en je kan naar ongeloofelijk veel plekken. Het is wel nog veel meer een RPG en de nadruk ligt iets minder op de combat dan bij Dark Souls.

10. matthias999

matthias999 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, dat zal te hard op mijn zenuwen werken dus zeker niets voor mij.

11. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thx! Was alleen 18000 souls kwijtgeraakt... Dus dat wordt weer grinden bij de draak lol

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij gebeurd het saven wel gewoon bij een bonfire hoor. Het is alleen zo, dat tijdens het exit naar hoofdmenu gaan altijd een nieuwe save status wordt aangemaakt en er is maar één savegame slot per karakter. Zo kun je nooit saves spammen en via trial and error (save, load, reload, reload etc) je door de game inchen. Daar is niets ouderwets aan, het is duidelijk een keuze op basis van de filisofie van DS. Deze opzet zorgt ervoor dat de speler altijd de gevolgen van zijn/haar eigen acties moet accepteren. Je zult dus afwegingen moeten maken en de risico's moeten ervaren van deze keuzes. Dat maakt de game lastiger, maar ook tegelijk spannender. En het geeft ook een ontlading van opluchting en misschien wel trotsheid wanneer je op deze wijze een pittige encounter op eigen kracht weet te winnen.

13. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Game saved automatisch met alles wat je doet, en je kan op elk punt de game opslaan door het spel via menu te verlaten. Verschil met andere games is dat het automatisch opslaan onderdeel van de game is. Maak je een fout dan maak je een fout, en die is niet te herstellen. Het is geen game die je handje vasthoudt en zegt: "geeft niet" als je afgaat of een fout begaat. Deze game straft je daarvoor keihard. Het is wel wat anders dan het meerendeel van de games van tegenwoordig waarbij je als je een fout maakt gewoon je savegame ff laadt of waar je als een kip zonder kop gewoon op vijanden kan inhakken etc. Ik ervaar dit als wat positiefs aangezien ik de game niet in 5-10 uurtjes uitspeel, het gevoel heb echt iets te bereiken ( je merkt dat je beter wordt ) en de ontlading na het neerhalen van een grote baas die ervaar ik zelden meer bij andere games. Denk dat je de game eens moet testen en je dan toch wel wat anders hierna kijkt, het hoort gewoon bij deze game.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Of je moet de keuze maken er niet voor te gaan. DS in niet gericht op de main stream gamer en maakt daar ook geen geheim van. Het probeert vanaf het begin een hardcore groep aan te spreken binnen het RPG en action/survival genre. Het kan dus goed zijn dat de game je gewoon niet aanspreekt en dat is oké. DS nodigt je wel uit om het te proberen en dat is wat heel veel gamers nu doen... en de meesten zijn er behoorlijk enthousiast over. Ik denk dat het komt omdat DS de speler iets geeft wat veel games niet meer doen: een gevoel van trots en overwinning. Je krijgt het niet zomaar cadeau en dat is de sleutel tot succes in DS.

Je moet jezelf de vraag stellen waar je naar op zoek bent? Wil je het oude vertrouwde blijven spelen, of wil jij je grenzen verleggen als gamer? Spreekt het laatste je sowieso aan naast andere elementen in deze game, dan is DS een goede keuze. Het is niet overdreven om te beweren dat de Souls serie de ogen van sommige gamers heeft geopend.

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    het spreekt me zeker aan. Baal alleen dat als ik een game laad en ga spelen en wat items gebruik, ik niet meer dezelfde game kan laden met die items terwijl ik wel vanaf hetzelfde punt begin

16. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Game saved automatisch bij iedere scheet die gelaten wordt.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En dat is heel erg expres zoals al eerder gezegd word. Zo kan er niet vals gespeeld worden met quick saves of oude saves maar heeft elke fout zijn consequenties.

18. zyler

zyler Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar goed ook dat de game niet gesaved en weer geladen kan worden.
    Als je nooit het verlies van souls en items hebt zal het een hele andere game worden.

Ik vind het wel wat hebben. Bij andere rpg's zit je de hele tijd te laden bij een fout of een keuze die je liever anders had.

19. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het daarom ook totaal niet erg :)

20. zyler

zyler Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog helemaal in het begin waar die vogel je bij firelink shrine dropt, dat er een vervelende ridder bij dat kampvuur zat.

Dus ik twijfelen.. wellicht heb ik heb later nog nodig of kan ik hem niet verslaan.
    Zulke momenten heb je dus niet als je kon saven.

( 2 keer dood gegaan, maar heb hem toch verslagen \o/ )

Deel Deze Pagina