Gelezen dat Gakkie sterk blijft twijfelen of hij DS zal aanschaffen of niet of op een later tijdstip ...
Maar hij anderzijds toch wel half overtuigd is ...
... doch zeer waarschijnlijk zal wachten ... weten we dus niet of er grappige verhalen over z'n held(in) zullen volgen ...
Dus bij deze zeg ik jullie dat ik bereid ben
mijn stuntelgedrag, misstappen of wat dan ook ... met de Dood als gevolg, hier op 't forum te zetten *)
Ik heb verleden weekend maar eventjes de wereld van Dark Souls betreden en moest al meteen op de loop voor een enorm groot reusachtig monster (tutorial), kon wegglippen in een deuropening die veel te klein is voor dat monster en dacht oef, gered ! Tot ik wat verderop om de hoek ga kijken en ik in een flits een pijl op me af zie komen, me draai en de pijl in m'n lijf steekt
Als het me dan uiteindelijk lukt om dat schild te pakken en die ranger te mollen, beleef ik wat verderop de schrik van m'n leven ! Ik wil een trap opgaan als plots een hard voorwerp me platwalst ! Bekomen van de schrik bij een bonfire ga ik terug en een nieuwe ranger is aangekomen ! Dan bovenaan die bewuste trap een undeath warrior of zoiets tracht me te mollen, maar ik mol hem, niet meteen een koud kunstje, maar het lukt me zonder al te veel bloedsporen achter te laten
Verdorie, had ik maar gekozen voor de Master Key ... tot ik ontdek dat dat harde ding dat de trap af rolde - een grote bol/kogel - een muur doorborode waar ik nu ook kan doorheen stappen ! Ligt daar een ridder, half dood ... Die geeft me dé sleutel die ik nodig heb ...
Als ik via een trap en deur naar mijn allereerste bonfire ga rusten en daarna wedeom terugkeer naar die plek (smalle gang) waar die ranger 'respawned', kan ik stilletjes naar hem toe sluipen want hij kijkt de andere kant uit en op een voldoende afstand haal ik uit met een Mace en met één klap is hij dood
... !
(tot zover ben ik nu in Dark Souls, niet ver dus, maar 't is nu al machtig spel : sfeer, muziek, combat, creepy hihi ... )
Vraagje: kan je eigenlijk ooit "zien" hoeveel HP een vijand nog heeft? Of mag ik "leren" observeren hoe vijanden zich gaan gedragen als ze zwakker worden? Of is het omdat ik nu nog in de tutorial zit dat het (nog) niet zichtbaar is ?
Want ja, ik wil wél graag weten/zien of mijn strategie/plan echt werkt en zo ontdekken wat de beste strategie is bij een bepaalde vijand !
Klik om te vergroten...