1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik las van de week dat ze alles nu een pure white world tendency heeft dus dat zou het wat makkelijker moeten maken?

Ben nog nooit zo ver geweest dat ik aan een new game + kon beginnen.

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Demon's Souls? Bij Dark Souls hebben ze iig dat systeem er helemaal uitgehaald, volgens mij.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    true. Helemaal met hulp was je er soms zo doorheen. Zijn de usa servers nog in de lucht? De Aziatische servers doen niet aan van die pure tendencies events :mad:

Ik ga dit weekend toch nog maar een keer beginnen, ws wel voor ng+

iemand een goede tip voor een strategy guide? Kan iig geen betaalbare fysieke vinden :mad:

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh de Aziatische ook? :eek:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee hoor, die zijn weer in de lucht. Waarschijnlijk zowieso tot Oktober als Dark Souls uitkomt

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, awesome. Kan niet wachten tot Oktober ^^.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan ga ik hem weer even aanslingeren. Heb volgens mij meer dan genoeg gemist. Deze keer met guide erbij. Sowieso the Old King niet gezien

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wat waren jullie grootste 'Wow' momenten oid met DS?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    - eerste scene natuurlijk
    - als die skeletten in wereld eeeh 3? Aan komen rollen
    - Wereld 2 met dat beeld aan het einde van de brug
    - Firelurker verslaan

matigste level vond ik swamp. Sfeer trok me niet en ik hou niet van stukken in spellen waar ik perse leven verlies (zoals ook in Lost Planet 1)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Swamp is echt een hel inderdaad. Echte wow momenten zijn er genoeg. De draak in 1-2 bijvoorbeeld , of Tower knight of noem alle bazen maar op.

Maar wat me echt 'wowde' aan Demon's Souls was de geweldige sfeer, het soms geniale level design en de manier waarop ze door heel weinig achtergrond info te geven heel erg je eigen fantasie stimuleren.

En daarnaast vind ik het design ook echt geweldig, die wereld voelt zo lekker consistent aan ook al is hij heel gevarieerd. Alles voelt alsof het er echt in past.

En de enorme diepgang die er in zit qua world tendencies en stuurbare events.

Het is gewoon een hele unieke game, echt een love it or hate it spel. En ik hou hier duidelijk wel van

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Demon's Souls nooit gespeeld, maar lijkt me een cool spel en Dark Souls dus zeekr ook. Kans is groot dat ik Dark Souls ga aanschaffen, al is het maar om eens te voelen "hoe moeilijjk" deze dan zou zijn (als dat zo is).

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Die swamp was inderaad niet zo een leuk gedeelte. Mijn favoriete gedeelte is, denk ik wel, de gevangenis. De sfeer druipte ervan af. Elke keer als je die fucking bel hoorde, kreeg je rillingen over je rug. 't Wordt nog alleen maar erger als mensen je waarschuwen over die Maneaters (zo heten die beesten volgens mij). Me likes! Daarnaast was het ook leuk om tegen de Tower Knight te vechten. Awesome hoe groot het ding was.

Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

De moeilijkheid zit er veel in dat je niet aan het handje gehouden word. En in combat een fout ook meteen fataal kan zijn.

Zo weet je van tevoren niet hoe sterk een vijand is, je ziet geen stats voor je hem aanvalt.

En in elke wereld zijn wel wat vijanden die veel sterker zijn dan de rest (die bewaken dan een shortcut of een mooi item bijvoorbeeld) . Dus als je zomaar lukraak alles in elkaar denkt te kunnen slaan zul je regelmatig van een kouwe kermis thuiskomen.

Daarnaast is de moeilijkheid ook wel een beetje kunstmatig hoog doordat doodgaan betekent dat je vanaf het begin van het level weer overnieuw moet beginnen.

Als er checkpoints in zouden zitten zou de reputatie van verschrikkelijk moeilijke game wat minder geweest zijn denk ik.

Maar dat steeds overnieuw beginnen is wel essentieel voor de DS ervaring. Want op die manier verken en ontdek je de wereld en de shortcuts en mogelijkheden die er zijn.

Want ook qua voortgang word je niet aan het handje gehouden dus er zit best wat zoekwerk in.

Qua vervanging van checkpoints zijn er permanente shortcuts die je in sommige werelden open kan zetten.

Bijvoorbeeld in wereld 1-1 kun je als je bijna aan het einde bent een poort openzetten tussen het begin en het einde van het level.

Dat soort shortcuts zijn permanent, dus 1 keer open gezet blijven ze altijd open. Altijd een heerlijk gevoel als je op die manier steeds een stukje van de wereld veroverd

Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Af en toe worden er ook crappy items bewaakt hoor. Je vergeet ook te vertellen dat als je dood gaat in je physical form, jij al je souls verliest. Deze kan je oprapen in je spirit form gebeuren, maar als je dan dood gaat, dan zijn al je souls voor eeuwig verloren. Daar moet je dus ook rekening mee houden. Oh, en met het feit dat, mits je online speelt, je in je rug kan worden aangevallen door een invader <3.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja ik weet het, er valt zoveel uit te leggen over DS :)

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oftwel, lees de Wiki eens door.

18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je Demon's Souls ook offline spelen?
    En kan je Dark Souls offline spelen?
    Of zijn dit enkel en alleen multi-player RPG's?

Dat je niet aan het handje wordt gehouden vind ik heel goed en ook wat (of veel) zoekwerk vind ik ook fantastisch nieuws !
    Alleen begrijp ik een ding niet echt:
    kan je in Demon's Souls (of Dark Souls) je huidige spel op elk moment/plek opslaan of moet je steeds spelen van het ene shortcut naar een ander shortcut? Dat zou toch enorm vervelend zijn mits ik meestal slechts met korte tijdspanne aan één stuk door kan gamen !
    En wat bedoel je met een "level" ? Een "level" in de gamewereld of het "level" van je held(in) ? O ja, kan je kiezen tussen een mannelijke of vrouwelijke held? ;)

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan niet op elk moment opslaan. Je kan zelfs niet pauzeren altijd. Op je eerste vraag, je kan offline en online spelen. Al is het online > offline, IMO.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het spel slaat altijd en nooit op :p

elke actie die je doet is permanent, maar elke keer als je een spel start begin je vanuit een hub waarna je een wereld in kan duiken.

De mp van DS is heel anders. Via soul signs kan je mensen oproepen in je wereld zodat ze je kunnen helpen, je kan alleen communiceren met gebaren. Bij bloodstains zie je de laatste 10 seconden van een speler in een andere wereld voordat ie doodgaat. Verder kunnen black souls (andere spelers) je wereld soms binnendringen. Je wordt echt gek van de spanning dan 8)

Tis een offlinespel met online-opties zeg maar. En het is het leukste als online ingeschakeld is ;)

Deel Deze Pagina