Ironman systeem: het spel saved alleen als je exit gaat en bij grote gebeurtenissen. Reloaden gebeurd altijd uit deze ene savegame. Je kunt het systeem niet manipuleren, tenzij je de console letterlijk uit zet bij een death. Maar zelfs dan moet je snel zijn, want ook bij deze gebeurtenis wordt de savegame status overschreden. JUMP HERE ATTACK THIS ROCK (hint: zou ik niet altijd doen) .... DON´T PULL THIS ROPE (Hoeveel gamers trappen nog altijd nieuwsgierig in deze list. Ik in ieder geval wel... de eerste keer.)
Ik zag laatst een interview met een van de developers en die zei iets in de zin van 'You will die...and again, and again...and.....again' . En ik begin te twijfelen of het dan wel een game voor mij zal zijn, ik ben ervoor hoor dat games moeilijk zijn en een uitdaging bieden, maar het moet niet zo zijn dat je gewoon alleen maar doodgaat...en zo erg dat je uiteindelijk je controller de tyfus in gooit
Tjah, dit is een spel van trial en error. Je kan erop rekenen dat je dood gaat, maar dood gaan was nog nooit zo awesome. 't Is iig niet zo dat het spel zo oneerlijk is, dat je telkens dood gaat.
Ik denk dat ik deze voorbij laat gaan. Genoeg vette games met een wat vriendelijker spelsysteem. Tis en blijft wel ter ontspanning ...
Het is de bedoeling dat je doodgaat. Juist dan gaat er een wereld voor je open. Tis ons gelukt jongens. Wie gaat Gakkie vertellen dat er ook een easy mode is?
Het is toch geen schande om op "easy" te spelen? En je hoeft je er ook niet om te schamen ! Toch snap ik Gakkie wel . En je kan ook een gemakkelijke RPG moeilijk(er) maken door je held "handicaps" te geven ... Ik vind het een verwarrende manier van "spel opslaan" bij Dark Souls. En Ironman heb ik nooit gespeeld. Wat bedoelt men met "HUD" ?
Dank je Delphiki Dus als ik het goed begrijp kan je wél op vrijwel elk moment stoppen met de game te spelen (stel je moet onverwacht boodschappen doen of zoiets ) door dan het spel af te sluiten (en bij het afsluiten wordt je huidige spelverloop opgeslagen?) en later weer op te starten kan je verder gaan waar je gebleven bent. Klopt? Als dit niet het geval is laat ik deze game ook voor wat die is, heel jammer, maar vind het al te gek als deze game niet zou toelaten om bijvoorbeeld even tussendoor een klein halfuurtje te gamen. Ik heb zelden tijd om meer dan 1 à 2 uur te gamen aan én stuk door. En trouwens : ik zal nooit "persé willen opslaan" als m'n held volop in een gevecht zit en dreigt te sterven: zou dom van me zijn, vind ik toch.
Volgens mij klopt dat wel. Ook in demon's souls kon je vrij snel een spell halen waarmmee je terug naar de Nexus kon teleporten (en dus automatisch kon opslaan) dus ik zou me daar geen zorgen over maken. Daarbij word je status als je doodgaat ook gesaved dus als je plotseling weg moet kun je jezelf ook nog altijd van een berg afgooien
Hmm, dat klinkt wel goed. Zal ik vaak "zelfmoord" mogen plegen ... Een "spell" om jezelf naar de Nexus te transporteren ... ? Ik dacht te hebben gelezen dat Dark Souls toch wel een geheel andere spelwereld zou hebben dan Demon's Souls ... dat, ook al lijken de beide games qua naamgeving sterk op elkaar, ze toch erg zouden "verschillen" van elkaar ... dus is dé vraag die ik mezelf stel : WAT zullen de verschillen zijn enz ... ? Wat betreft de moeilijkheidsgraad en vaak dood gaan : ik ben er van overtuigd dat elk spel "doenbaar/haalbaar" is en dus altijd mogelijk is om uit te spelen. Als een bepaald spel je echter niet zo goed afgaat dan kan het wél eens onmogelijk lijken om er doorheen te geraken ... Dit kan ook evolueren en ik spreek uit ondervinding: vroeger waren zelfs games voor "kids" voor mij té lastig en nu zou ik liefst "hardcore" spelen (of zoiets als een "insane difficulty" - The Witcher II heeft dit, maar heb deze game nog niet, wacht op de Xbox versie) lol Wat voor de ene ontspanning kan zijn (een stevige uitdagende game) kan voor een ander grote "stress" veroorzaken ... .
alles wat je verzameld hebt en vrijgespeeld blijft, maar het level moet je opnieuw doen. Maar dat boeit echt niet aangezien je elk level toch 20x doet @Gakkie: zonde dat je hem laat zitten. Het is niet zoals bijvoorbeeld DA dat je een level opnieuw moet doen, dat zou ik ook storend vinden. In DS is het helemaal niet erg om stukken van levels opnieuw te doen Je krijgt de wereld stapje voor stapje onder controle en dat maakt het juist zo leuk!
super! Is er nu al meer bekend over de communicatie in het spel? Want crosschat kan zeker niet uitgezet worden op de 360? Het beperkt kunnen communiceren via gebaren was nl juist 1 van de dingen die ik zo leuk vond aan DS maar dan moet dat wel voor iedereen op gaan daarnaast meen ik me te herinneren dat je de LE voor hetzelfde geld kan krijgen als de normale editie bij een pre-order. Iemand al een goede deal gevonden?
Ik koop em ook gewoon op de PS3. Dat voelt ook gewoon beter Maar het is sowieso vet dat nu meer mensen kunnen genieten van deze prachtige game.
Voor mij wordt dit denk ik ook een PS3 aanschaf, it's just a perfect fit. Goed om te zien dat beide versies voldoende aandacht krijgen.