Ik heb net een heel erg vet filmpje gezien over hoe je de 10 dimensie's kan zien. Het is wel engels en erg moeilijk en ik wil ze graag op een rijtje zetten, in het nederlands. Ik kan er een paar en zal ze proberen uit te leggen(zoals in het filmpje) maar als ik het fout heb vertel aub, dan pas ik het aan. 0e dimensie: Is een puntje, geeft alleen aan waar. Alleen een plaats dus, zoals een A4'tje met alleen een punt erop. 1e dimensie Is nóg een puntje, die ook maar alleen aangeeft waar, maar dan zijn ze verbonden. (een lijn bijv) De 1e dimensie heeft alleen lenge. 2e dimensie Is de 1e dimensie, alleen dan doorkruist, een soort X vorm. Die heeft lenge en breedte. 3e dimensie Is een 2e dimensie alleen dan nog een lijn (of meerdere) erdoorheen, geen * vorm maar meer een bal. (denk aan een bal doorkruist met lijnen) Deze heeft lenge, breedte en diepte. 4e dimensie Deze dimensie is tijd. Als je een 3D iets zou veranderen in een punt (dus de wereld, jou lijf, een bal, maakt niet uit) en dan jou 3D beeld 10 minuten geleden ook in een punt verandert, en daar een lijn tussen trekken DAT is de 4e dimensie. Als je in de 4e dimensie zou kunnen komen, dan konden we in de tijd reizen. 5e dimensie (verder weet ik het niet meer zeker) Het leven is 1 rechte lijn Leven --> dood. Maar die lijn kan kronkelen, je kiest zelf voor wat je doet. Van onder naar boven is de 4e dimensie, maar je kan ook ergens anders belanden dmv dingen die je doet etc. Als je in de 5e dimensie kan komen zou je dus niet alleen in tijd kunnen reizen, maar je kan reizen naar de tijd waarin jij rijk bent, of juist straat arm. Als je nu zou kiezen om bijvoorbeeld je internet kabel eruit te trekken en nooit meer op internet te komen... dan heb je een nieuwe 'tab' als je dus in de 5e dimensie zou kunnen komen, kan je dus reizen naar het moment in je leven waarin je niet koos om je internet kabel eruit te trekken. 6e dimensie Deze dimensie is zoiets als jezelf 10 mins later verplaatsen naar 10 minuten later terwijl je een andere beslissing hebt genomen. Het is zoiets als een V, onderaan de v sta jij nu, links-boven sta jij als je bijvoorbeeld iets gegeten hebt, en rechts-boven sta je als je niets gegeten hebt. Nou de 6e dimensie is jezelf vanuit links boven, te gaan bekijken in een andere toekomst, oftewijl rechts boven. Dit kan je doen dmv de 4e en de 5e dimensie te gebruiken, zo terug te gaan (4e) dan een andere keuze te kiezen (5e) en dan ben je waar je wilt zijn. De 6e dimensie is eigenlijk de V zo te vouwen dat je de 4e en 5e dimensie niet meer hoeft te gebruiken om jezelf in een andere toekomst te bekijken. 7e dimensie De zevende dimensie is hetzelfde als dat plaatje een stukje hierboven, alleen dan alle mogenlijkheden, en die weer samengevat tot 1 klein puntje. Als je dus in de 7e dimensie zou staan, zou alles stilstaan en zou je allemaal beelden zien van jezelf 1 sec in de toekomst 1,00000(etc)1 sec in de toekomst, tot je bij een beslissing komt, dan sprijden de wegen zich weer 2 kanten heen, zo kan je doorgaan tot het oneindige. 8e dimensie De achtste dimensie is een nog andere oneindige samenvatting. Maar meer dan oneindig kan eigenlijk niet.. dus je moet het onmogenlijke gaan denken. Bijvoorbeeld je bent in de 7e dimensie, je kijkt naar alle beelden 1 sec later, maar er staat er geen bij waarin je zomaar opstijgt of zomaar weg, 'poofed'. Als je die onmogenlijke dingen óók in een punt zou maken krijg je eigenlijk een punt met oneindige dingen, en nog een punt met alle oneindige dingen die helemaal niet kunnen. Als je een lijn zou trekken van een punt en nog een 'deel' van de punt.(zoals in 4) dan maak je er 1 splitsing in. (net als in 5, alleen dan maar 'tab') Als je daar zou kunnen komen, dan ben je in de 8e dimensie. 9e dimensie De 9e dimensie is net als een vouw in de 6e dimensie alleen dan net iets anders. Als je bijvoorbeeld onderaan een clif staat, je kan nergens meer heen, je zou de 8e dimensie ingaan(naar een onmogenlijk universum), naar het stukje dat je ineens omhoog vliegt, en dan als je boven bent weer terug 'poofed' naar het normale universum en zo uit het gat komen dmv eigenlijk te cheaten in het leven... als je dat zou kunnen zou je in de 9e dimensie zitten. 10e dimensie De laatste, is eigenlijk alles bij mekaar, alle tijden, alle universums, allemaal in 1 punt. Je zou de 11e dimensie in kunnen komen door weer een lijn te trekken tussen 2 punten, maar er kan geen 2e punt meer komen, alles is al gedaan, je kan nergens meer heen. Hier het filmpje trouwens Wat een lang tering verhaal, maar ik weet zeker dat ik bepaalde dingen fout heb gedaan. Dit is trouwens wel de ultieme spreekbeurt
Moeilijk te begrijpen. Volgens mij begrijp ik het nu. Trouwens, deze ideën/theorieen zouden leuk zijn voor een film.
Het filmpje heb ik eerder gezien, maar net als nu was ik toen een beetje high en zat ik te spacen in mijn eigen dimensie
Hoeft niet. Met een beetje special effects zou je er een goede sf-film van kunnen maken. Denk maar eens na. In een gevecht de 10 dimensies gebruiken.
De eerste drie dimensies kloppen, maar bij 4 gaat het verhaal al de fout in. Tijd bestaat namelijk helemaal niet. Onze tijd is gebasseerd op het ronddraaien van de aarde, wat dus betekend dat wij hebben afgesproken als de zon op een bepaalde plek staat in onze hemel dan is het een bepaald uur. Maar ja dat is gewoon een afspraak onder de mens het is niet iets dat uit den nature bestaat zoals massa of snelheid.
Ja dat snap ik, maar in het filmpje hebben ze het over een lijn, en die lijn noemen wij de tijd. Ik kan ook zeggen, ''Hallo'' bestaat niet want dat hebben wij afgesproken.
Tijd bestaat gewoon, anders was onze Natuurkunde op helemaal niks gebaseerd. Dat de mensheid tijd baseert op grote gebeurtenissen om ons heen wilt niet zeggen dat het daardoor een door de mens verzonnen middel is. Tijd bestaat even goed, en wij hebben het toonbaar gemaakt zodat we het kunnen gebruiken.
Wel leuk verzonnen op zich, vind dit soort dingen altijd wel geinig om te zien. Alleen kloppen een aantal gegevens inderdaad niet maar op zich zit het wel goed in elkaar alleen zijn sommige dingen wat vergezocht.