Je kan al wat filmpje's bekijken van het spel, ook ingame (gamespot of ign). Je ziet wel op 1 of andere manier dat het wel aardig wat weg heeft van GT3 maar ik krijg nog niet echt het idee dat het net zo goed of beter wordt dan GT.
Mijn mening waarom GT juist zo goed is en veel games dat juist missen zijn de volgende dingen:
- Simulatie racen (mensen die het hier niet mee eens zijn houden gewoon niet van simulatie race games)
- Veel auto's (in de nieuwe GT gaan geruchten dat er tussen de 1000/2000 auto's in komen terwel ik geen 1 game ken die boven de 100 auto's heeft?)
- De vele soorten banen (die je na 100 keer rijden nog steeds niet irriteren, op 1 na en dat is die lange ronde baan waarvan ik de naam niet zo snel van weet)
- Het opvoeren van de auto's en uitbouwen van de auto's (dit vond ik in GT3 wel een beetje tegen vallen)
- Het neemt heel wat tijd in beslag wil je GT3 uitspelen (dit zit in meerdere spellen maar daar wordt het op ten duur worden de meeste games toch wat saaier als je verder zit)
Dit zijn allemaal van die kleinde dingetje's wat GT tot een wereldspel maakt en tot nu nog geen 1 spel maar ook een beetje in de buurt is mee gekomen. Je kan bijv. PGR hiermee wel vergelijken maar daarintegen is het meer op arcade gericht dan op simulatie. En laten we over de rest al helemaal niet praten
Laatst bewerkt: 19 mei 2003