Over dat GC gedoe, dat was ik met je eens (jaja ). Maar het zinnetje "3. Playstation 2, minste specs maar is dan ook 2 jaar oud. Wel een enorm game aanbod, maar qua exclusives blijven ze hangen bij:" vind ik een beetje raar onderbouwd. En dan nog is zeggen dat er duidelijk bijstaat dat het jou mening is. Dit laat het eerder klinken als een feit, maar ja. De specs geven de console inderdaad de kans qua graphics uit te blinken, maar of dit betere spellen maakt is dan nog maar de vraag. In het tijdperk van de NES kwamen er in mijn ogen veel betere spellen uit dan er vandaag de dag uitkomen. Dit terwijl de specs toen ronduit bagger waren. Zo, mijn kleine bijdrage aan deze thread.
Ik heb alle consoles in huis gehad, maar dePS2 vind ik zelf niet zo geweldig als men claimed. De games op de Xbox en PS2 vind ik eigenlijk van hetzelfde kaliber. PS2 heeft in mijn mening wel leuke exclusives maar geen kraker als Mario Sunshine, Zelda of Halo (wat in mijn ogen de allerbeste games ever zijn).
Er is natuurlijk een groot verschil tussen welke console het populairst is, en welke ook daatwerkelijk de beste 'kwaliteit' levert.. die 'kwaliteit' is natuurlijk nooit precies te bepalen, want het gaat over persoonlijke dingen zoals favo games etc.. wat een console populair maakt volgens mij: 1: Populariteit van de voorganger: werkte perfect bij de ps2.. alle mensen met een psx die te lui waren om voorbij hun neus te kijken kochten er zoiezo één.. als je je ongelooflijk vermaakt hebt met de psx, is de ps2 ook een logische keuze.. 2: naamsbekendheid: werkte ook perfect bij de ps2.. want het ding de naam 'ps2' geven was inderdaad slim.. alle ouders van 8/9 jarige gamers die voor het eerst een cosnole krijgen gaan zoiezo voor de ps2.. want de playstation is populair.. 3: marketing : onnodig en verkloot voor en door sony.. maar schitterend toegepast door MS met resultaat.. in mijn ogen leek de xbox een totale mislukking te worden.. maar door extreem agressief marketen en het direct uitstralen van een volwassen imago sprak de xbox toch een boel mensen aan.. 4: garantie op je favo games: dit is uiteraard het geval bij de gamecube. Het ding heeft een slecht imago, slechte marketing en een domme slogan.. vaak kopen mensen (like me) het ding alleen voor The Nintendo Difference.. Mario/zelda games, en hier en daar wat alternatieve/innovatieve games die van nintendo gewend zijn.. en dat is zijn redding geweest (gelukkig) wat ECHT belangrijk is in een console volgens mij: de games.. verder boeit het geen ruk.. mensen die de macht over hun denkvermogen nog niet aan sony hebben verkocht en nadenken over wat ze kopen weten dat de doorslaggevende factor is of je de games wel of niet leuk vind.. en of je de prijs/andere opties van de concurrent daar tegen vind opwegen.. heb je veel geld? dan was het bij de launch kopen van een Xbox geen probleem natuurlijk! anders was je misschien toch voor de ps2 of xbox gegaan! zo zie je: er zijn toch meerdere factoren, maar je voorkeur bepaal je door te kijken naar de games.. als de rest van het ding het dan absoluut het niet haalt bij z'n concurrenten op ieder ander punt kan je nog steeds iets anders kopen..
jij weet mooi te quoten (sarcasme) d'r staat toch echt dat ze voor mij qua exclusives blijven hangen, ik vertel namelijk ook waarom...maar als je niet kan lezen of als je quotes wilt verdraaien doe dat lekker ergens anders
hmm ja.. hoewel ik het met dat gezeik over de specs absoluut niet eens ben, is dit ook onzin.. kijk.. ik kan hier wel gaan zeggen dat Gran Turismo een butt-game is.. maar dat is het niet! ik vind der gewoon geen ene bal aan! jij zegt: op de cube heb je verder geen noemenswaardige titels.. bedoel je daarmee dat er verder geen titels zijn die jij leuk vind.. of geen kwalitatief goeie games? als dat laatste het geval is heb je geen idee waar je over praat want er zijn op de cube nog genoeg fantastische games en aankomende toppers.. ja, vind ik nou dus eigenlijk ook.. kan ook aan mij liggen.. maar als ik aan ps2 exclusive topgames denk die NU uitzijn, kan ik alleen maar komen op: -MGS2 -FFX -GT3 -Kingdom hearts (hoor toch altijd dat het een topgame is) -Socom navy seals (als dat een topper is.. ga ik wel van uit) vind ik persoonlijk nogal weinig.. en aangezien geen enkele van bovengenoemde games me boeit is de ps2 voor mij gewoon de slechtste keus..
Ik denk dat hij MGS 3 bedoelt. En de originele MGS 2 is wel exculsief op ps2. Niet dat, dat zo veel uitmaakt, aangezien substance hetzelfde is, maar beter.
Jullie hebben het vaak over de naamsbekendheid van playstation en dat ze daarom zo goed verkopen. Maar nintendo bouwt toch al een stuk langer consoles dus eigenlijk is hun naamsbekendheid groter, toch?:{ Dus ik denk toch echt dat de meeste mensen de playstation 2 beter/leuker vinden dan de gamecube:{
qua console heeft de playstation sinds de PS1 een grotere naamsbekendheid....Nintendo hebben we vanaf de N64 niets meer van gehoord, dus voor de meeste jongere gamers onder ons is 't playstation dat een belletje doet rinkelen...handhelds is een ander verhaal
Valt wel mee met die naamsbekendheid hoor. Als ik mijn moeder over een nieuwe spel vertel (ze heeft er wel verdacht veel verstand van maar toch) zegt ze soms nog: Is dat voor op je nintendo? of mijn vader: Je maakt soms wel herrie met die nintendo. Maar ik heb toch ook jaren een Playstation gehad. Maar ik overweeg om de bij de volgende 'generation' er 2 te kopen. Dat worden dan waarschijnlijk xbox next en de nieuwe 'nintendo' omdat ik daar gewoon de mij meest aansprekende titels op (op de voorgangers dan) zijn gekomen. (jammer van de FF serie maar:'Sacrifices must be made')
Oftopic: Die xbox maakt een hard geluid!!! Ontopic: Verdur heb ik geen console meer, had een SNes maar die hek omgeruild...
Grafisch gezien is voor mijn part de Xbox de beste met als opvolger de Gamecube, maar ik vind de games op de gamecube toch nog iets beter. Want ik moet eerlijk zeggen, het enige Xbox spel die mij echt kon boeien tot nu toe was Halo! Maar dan nog beleef ik meer plezier aan Zelda en Metroid Prime. Hoe dat komt weet ik niet...:{
X-boxter2003> ik ben het compleet met je eens. Halo is een echte tripe A titel, en gelijkwaardige games vind je weinig op de Xbox. De Cube heeft mario Sunshine, Zelda, Metroid Prime en Eternal Darkness, die zich in dezelfde klasse als Halo bevinden.