1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De consoles naast een!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkmoon

Darkmoon ROAAAR

Leuk Bevonden:
    0
    haha dus eerst een tv van een paar 1000 euro kopen... nee dank je.

2. Darkmoon

Darkmoon ROAAAR

Leuk Bevonden:
    0
    maarja wel leuk als je dat hebt

3. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    misschien beetje noobvraag, maja waarom zou ik me erin verdiepen (normaal dan), als ik toch geen hdtv heb(\kan betalen).
    heb je daar aparte kit voor nodig?
    advanced scart? s-video?
    weet ik et:confused::)

4. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is een speciale High Defenition AV Pack te koop (alleen in Amerika geloof ik). Daarmee kan je je Xbox op een HDTV aansluiten en in hogere resoluties spelen (als de game het ondersteunt).

5. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je component-video voor nodig:

Kijk hier maar;)

Jammer dat de EU pas over een jaartje of 7 naar het HDTV formaat toe wil gaan. Het brengt namelijk hele mooie eigenschappen met zich mee: haarscherpbeeld omdat er geen beeldlijnen meer worden gebruikt, tv-uitzendingen in Dolby Digital Surround en natuurlijk straks effe een Blue-Ray speler erop aansluiten_O_

Edit:

Oh, Stefsybo was me net voor

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  6. XaeroFuN

Leuk Bevonden:
    0
    ohja, ik heb ook zo iets (denk ik),
    alleen dan van een 3rd party zegmaar,
    zit svideo, dts enzo op.. is dat zoiets? of is dat wéer iets anders?
    en zoja, met wat van soort stekker\plug gaat dat dan naar die tv?

edit; toen ik dit berichtje poste poste de gene boven mij nét dat berichtje een paar sec. eerder..
    maargoed, is component-video zelfde als svideo?
    of nee. component-video is toch met die tulp-stekker ofnie..

7. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Deze kabel: [​IMG]

Bij component video wordt de helderheid, het contrast en beeldscherpte apart verzonden, en het geluid ook nog. Hierdoor krijgt men een vel betere kwaliteit omdat alle signalen door een aparte kabel worden verzonden.

8. XaeroFuN

Leuk Bevonden:
    0
    en welke kabels zijn dan waarvoor precies?
    zie er 5, welke is voor 't geluid (en dts dan?), en welke v/d tv en wat zit apart etc:)

9. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Er zit bij het Xbox HDTVpack dus dezelfde optische uitgang voor Dolby Digital en DTS.

Op dat andere plaatje zie je 5 kabels, ze hebben de volgende kleuren en betekenins:

Rood=Audio rechts (analoog)
    Wit= Audio links (analoog)
    Blauw= component
    Groen= component
    Fel rood= ook component

Ik weet niet precies welke component kabel precies wat doet, maar in iedergeval helderheid, contrast en beeldscherpte.

10. XaeroFuN

Leuk Bevonden:
    0
    ohhzo, nee ok, nu snap ik alles,
    thx he':D

11. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Groot gebrek aan leuke games op de DC, laat me niet lachen.

Daytona USA
    Skies of Arcadia
    Grandia 2
    Code veronica
    Virtua tennis 1/2
    Phantasy star online
    Jet set Radio
    Dead or alive 2
    Marvel vs Capcom2
    Capcom SNk 2
    Powerstone 2
    Crazy taxi 1/2
    Headhunter
    Metropolis street racer
    Sonic adventure 1/2
    Shenmue 1/2

En ik kan nog wel een tijdje doorgaan.

Nee, de DC is geflopt, omdat Sega geen geld heeft en een slecht imago heeft, waardoor consumenten en developers wegblijven.
    Het is juist door het gebrek aan geld en daardoor de gebrekkige marketing dat mensen zoals jij het niet weet dat de DC een super console is.

12. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens. De DC vind ik de grondlegger van de Xbox, PS2, Gamecube. Dit omdat dit het een console was met de mogelijkheid om online te gaan en het eigenlijk al een next-gen console was, maar dan uit 1998. Verder kwamen er geweldige games op uit wat KiLLerKnight verteld.
    In Nederland was ie vrij onbekend omdat er geen reclame over te zien was, terwijl hij in Japan onwijs populair was. Echt zonde dat de Dreamcast geflopt is :'-(

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    :9 wat krijg is terug zin om deze games nog ees te spelen maar dan wel op een PS2, Xbox of GC vermits de helft van die games toch in zijn gepoort naar de next-gen consoles van nu.

14. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ook niet de bedoeling:)

Hou op man, nu krijg ik meteen weer de neiging om m'n DC uit de kast te halen;)

Dus moesten ze het hebben van eigen softwarehuizen (niets mis mee overigens) en minder games van de grote ''bekende'' softwarehuizen, dus krijg je na een tijdje een gebrek aan games. Wat ook weer als gevolg heeft dat mensen overlopen naar de concurrenten.

Sony liet in de goede tijd van de DC gegevens en techdemo's los van de PS2. En dat is Sega met hun DC ook niet ten goede gekomen vind ik.

Was,
    En ik heb nooit gezegd dat de Dreamcast klote is, dus waar je dat op baseerd snap ik even niet:confused:

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    over de GC.. er staat 'onbekend'.. maar MP's muziek is geheel in midi opgenomen, dus dat zit wel snor...

ook hier staat bij de GC onbekend. Maar ik kan jullie vertellen dat de gamecube dat wel heeft.. niet dat wij er wat aan hebben, zulke tv's verkopen ze hier niet..

digicard 1/2 MB? hmm.. als ik me niet vergis de helft van een ps2 memory card, en eentje met het dubbele ervan.. dus 4 MB en 16 MB..

oja.. voor het geval het nog niet was opgevallen, tis een lijstje van meer dan een jaar oud.. de gamecube was toen nog niet uit..

16. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Is, goede games en consoles zijn tijdloos.

Als je zegt dat er een groot gebrek aan goede games op de Dreamcast was, dan leid ik daar uit dat jij de DC slecht vind. Niemand koopt een console die een gebrek aan goede games heeft en het dus slecht vindt, maar blijkbaar ben jij een uitzondering;)

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
  17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Daytona USA
    Skies of Arcadia
    Grandia 2
    Tokyo Highway Challange 1
    Tokyo Highway Challange 2
    Code veronica
    Virtua tennis 1/2
    Phantasy star online
    Jet set Radio
    Dead or alive 2
    Marvel vs Capcom2
    Capcom SNk 2
    Powerstone
    Powerstone 2
    Crazy taxi 1/2
    Virtua Fighter 3tb
    Soulcalibur
    Headhunter
    Metropolis street racer
    Sonic adventure 1/2
    Shenmue 1/2 enz.............

Ik ben de gelukkige eigenaar van een DC, met bovenstaande games, dus ik zal de DC niet bepaald slecht vinden......
    De dag dat de DC hier in NL verkrijgbaar was heb ik 'em aangeschaft, met Tokyo Highway Challange 1. En ik speel zo nu en dan gewoon nog op de DC dus.........;)

Toen ik in het begin de DC kocht, ging het nog een rooskleurige toekomst tegemoet, met een hoop vette games, met ongekende graphics en online gaming. Ik heb nooit spijt gehad van de DC, en ik vind de DC de basis van de huidige nextgen. consoles. Maar ik vind ook dat het aanbod games hier in NL zo tegen en na de launch van de PS2 zijn af gaan nemen.

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Daytona USA= is geen super game
    Skies of Arcadia= wel
    Grandia 2=wel
    Code veronica=niet
    Virtua tennis 1/2=niet
    Phantasy star online=wel
    Jet set Radio=niet
    Dead or alive 2=wel
    Marvel vs Capcom2= helemaal geen super game
    Capcom SNk 2= helemaal geen supergame
    Powerstone 2=is geen super game
    Crazy taxi 1/2= alleen deel 1 is leuk, deel 2 niet
    Headhunter= niet
    Metropolis street racer=wel
    Sonic adventure 1/2=wel
    Shenmue 1/2=wel

De Dreamcast had wel een groot gebrek aan goede top games.
    Tommy heeft nergens gezegt dat hij de DC slecht vind, hij zegt alleen dat er niet voldoende top games waren. Dat is toch echt een verschil. En hij is geen uitzondering.

De DC liep slecht, omdat hij een slecht imago had en te weinig goede games had. De ondergang werd veroorzaakt door de komst van de PS2. De PS2 deelde de genade klap uit waardoor de dreamcast flopte.

19. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    De games die ik heb genoemd worden in het ALGEMEEN als topgames beschouwd als je naar de reviews kijkt. Iedereen mag een eigen mening hebben, dus als jij het niet top vindt, prima.

En ik zie geen verschil als je zegt dat er een gebrek aan topgames waren of als je zegt dat het een slechte console was. Of een console goed is, wordt niet bepaald door technische specificaties, marketing of wat dan ook, maar door het aanbod van topgames.

20. IK NL

IK NL Guest

tja wat zal ik erover zeggen, ten eerste dit staatje was in januari 2002 al online te vinden en ten tweede kom ik op 1 of andere belgische xbox site, lijkt mij een beetje reclame maken iets wat volgens de faq niet mag.

Spam - Reclame etc.

Xboxworld.nl is geen uitzendbureau, bill-board of advertentie-rubriek. Het plaatsen van links naar commerciele en/of niet-commerciele websites is verboden, behalve als het zou gaan om bronvermelding. Het recruteren van mensen voor het maken van nieuwe websites is verboden. Voor meer informatie over het adverteren op XboxWorld.nl kunt u contact opnemen met adverteren@XboxWorld.nl.

en ga het nou alsjeblieft niet op bronvermelding gooien want dit staatje staat ook op xbox.com en al veel eerder.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina