1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De consoles naast een!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zie je dan toch echt verkeerd.

Er zit toch echt een heel groot verschil tussen.

2. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zo beter weet, dan kan je het ook uitleggen.

3. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je helemaal gelijk in,

Dat lijstje van DC-games die al eerder langs is gekomen, beschouw ik persoonlijk al als topgames, want dat zijn het ook.
    Maar dat neemt niet weg dat ik en misschien wel andere gamers de hoeveelheid topgames tegen vindt vallen. Dit heeft namelijk met smaak te maken, en dat is dus per gamer verschillend. Dus wat ik een topgame vind, is voor jouw misschien wel bagger.

En ik vind het heel jammer dat de DC het niet heeft gered. De DC had veel potentie, maar SEGA heeft het laten schieten, en daarmee de developers ook. Plus nog het slechte imago van vorige consoles (32x, Saturn.......).

Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  4. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Laat mij eens een poging wagen;)

Ligt er een beetje aan:
    1)Goede console door games;
    2)Goede console door specs.

1) Geen goede games, slechte console;
    2) Geen goede games, goede console door specs (of iemand dan zo'n ding koopt is nog de vraag).

5. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Nu snap ik het niet meer, eerst was je nog met me eens dat of een console top is bepaald wordt door de hoeveelheid topgames en nu schrijf je weer dit.

Nogmaals, of een console goed is wordt niet bepaald door de specs. Het gaat om de games, je speelt de games en niet de console. Of bind jij je xbox op je hoofd en probeer je je rondetijd van huiskamer naar zolder te verbeteren. Dit is zo vanzelfsprekend, dat ik me afvraag waarom ik dit zit uit te leggen.

Laatst bewerkt: 10 jun 2003
  6. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Aanrader!!
    Werkt beter dat een Montiac kuurtje_O_

Ik ben het nog steeds met je eens, maar ik beschrijf hier de twee meningen die rond gaan in de thread. Misschien had ik dat wat duidelijker moeten vermelden. Mijn mening is het eerste punt.

7. masterape

masterape Guest

Ik vind het ook heel fijn dat ik een krachtige console in huis heb staan met de beste graphics van het stel. Maar de games maken inderdaad de console. En dit vind ik nog een klein beetje tegenvallen.

8. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ja vind ik ook, maar zoals je zelf al zegt: De games maken inderdaad de console.

Ben ik ook met je eens, daarom heb ik ook een PS2, GC, DC en een PC.

Ik vind op alle consoles de laatste tijd het aanbod aan leuke games tegenvallen (mijn ervaring). En met bovenstaande systemen kom ik met al hun eigen leuke games toch aan m'n trekken (net aan).

9. ssvegetto

ssvegetto neverine

Leuk Bevonden:
    0
    nee, dat xbox de sterkste console is leuk maar het gaat om de games, ik ken xbox spelle die dommer zijn dan sommige nes spelle( ok mischien overdrijf ik) ,

eigenlijk kun je dit het beste uitlegge met : kleding maken de man......

de man is de console en de kleding games....

10. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij :D

Laatst bewerkt: 12 jun 2003
  11. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ben ik het met jou eens. De laatste tijd zijn er te veel overhypte topgame-wannabee's. Maar er komen betere tijden.

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    :cool:

Helaas wel ja:eek:

Gelukkig wel, want het verveeld zo.....*)
    Ach eigenlijk heb je altijd zo'n periode dat het werkelijk niks is.

13. lulfiep

lulfiep The Goatchrist

Leuk Bevonden:
    0
    Agree, maar als het apparaat zelf niks is, kunnen games het niet goed maken.

14. rich11224

rich11224 Guest

agree maar het blijft jammer van de dc

15. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    jep. De dreamcast had zwaar vette games.

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb denk ik genoeg aan mm3 en brute force

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

De brute kracht van een console zegt heel weinig. Een 200mhz processor hoeft niet minder te zijn dan een 700mhz processor. het gaat erom hoe hij gebruikt wordt.

De PS2 heeft een slecht design. De PS2 heeft snellere processoren dan een Dreamcast maar doordat de Dreamcast zich meer richt op slim gebruik van de console kon de PS2 in de eerste instantie niet tegen die console opboxen. Sega's console zat heel slim in elkaar, had vooral een hoop slimme trucs om console power te besparen door bijvoorbeeld alleen de zichtbare delen van de wereld te berekenen.

De Xbox zit goed in elkaar, maar is wel heel erg als een PC opgebouwd. Dat betekend dat veel ontwikkelaars gewoon de PC versie overzetten op de Xbox. Xbox exclusive games maken echt gebruik van de kracht van de Xbox en een game als Halo illustreert dat.

Het is dus belangrijk hoe de kracht gebruikt wordt door de console zelf. Maar ook wat de spellenmakers ermee doen.

De Gamecube is welliswaar minder krachtig maar dankzij het gigantische talent dat achter sommige games zit doen de spellen op de gamecube veelal niet onder voor de Xbox. De cube legt de nadruk op zeer heldere kleuren. Zelf vindt ik in veel gevallen de Gamecube stijl meer flair hebben dan de typische Xbox look.

Games bepalen wel het succes vand e console. Maar marketing is veel belangrijker. Daarom staat sony aan de top.

De Dreamcast was niet eens een echte flop, hij verkocht wel goed.Maar Sega ontbrak het aan geld om reclame te maken voor hun console. Ze verloren geld aan elke verkochte Dreamcast, en de games konden ook nog eens gebrand worden wat ook niet meewerkte. Maar dat terzijde.

18. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het in hoofdlijnen met je eens, maar het verschil tussen een 200 mhz en 700 mhz is te groot, hoe goed de ontwikkelaar ook is.

Ten tweede is marketing belangrijk, maar zeker niet belangrijker dan de games zelf. Je kan misschien in het begin consoles verkopen door een overweldigende marketing-campagne, maar als je niet met goede games komt, dan helpt dat op den duur niet. Als al je vrienden zeggen dat de games slecht zijn dan zal je die console waarschijnlijk niet kopen.
    En marketing-technisch gezien behoort het product, dus de games, ook tot de marketing.

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  19. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ja killer daar ben ik het weer gedeeltelijk met je eens, kijk eens naar sony de games zijn goed alleen niet de beste en toch staat de ps2 op een!

Waarom juist omdat sony DE marketing positie heeft van de drie.

Ik ben zelf echt wel een xbox fanaat alleen als ik naar de feiten kijk(doe zelf inkopen voor een gameshop) dan staat de ps2 VET(jammergenoeg) bovenaan.

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat van 200mhz en 700mhz was bedoelt ter illustratie. Maar voor games spelen andere kwaliteiten van een processor een grotere rol.

Marketing is veel belangrijker dan de kwaliteit van games. Neem nu bijvoorbeeld dat Matrix Spel, dat is niks bijzonders. Maar door de titel verkoopt het hartstikke goed.

Mainstream gamers kopen games die er goed uitzien en bekend staan als goed. De Final Fantasy reeks stelt eigenlijk niks voor, het is gameplaywise maar een slappe interactieve film. Maar door de geweldige marketing is het een gigantisch populair spel.

Dit wil niet zeggend at goede games een console niet verkopen. Maar als games het belangrijkst waren zou de camecube vele malen beter verkopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina