1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De consoles naast een!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heb je games die puur verkopen omdat het een bekende naam heeft, zoals The matrix. Maar als we het over het wel of niet slagen van een console hebben, dan heb je niets aan 20 matrixen, lordoftherings en harry potters. Zelfs de casual-gamer trapt maar 1 keer in. Mond-tot-mond reclame speelt de belangrijkste rol, je koopt vaak de console die jouw vrienden ook goed en leuk vinden. Daar kan geen miljoenen-campagne tegenop. Voor goede mond-tot-mond reclame heb je goede games nodig. En zelfs die (vrij domme :D ) casual-gamers zullen al die gare games niet aanbevelen.

En over FF. Die games zijn idd meer film dan game, maar wie zegt dat dat slecht moet zijn. Het is best aangenaam om een game te spelen dat gericht is op verhaal en emoties, dan de zoveelste race- en sportgame. FF doet waar het goed in is, net als alle andere topgames. Het is een kwestie van smaak. En als het echt waardeloze games zijn, dan zullen al die delen niet zo goed verkopen. Zo dom zijn die casual-gamers nou ook weer niet.

En dat de GC niet goed verkoopt heeft zeker te maken met de marketing van Nintendo, maar vooral omdat van alle consoles de GC het minste aantal topgames heeft. Maar dat is mijn mening en smaak ;)

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, kijk je kan het wijten aan mond op mond reckame maar, geloof me, veel gamers kan het geen ruk schelen of een spelnu werkelijk goed is of niet. Ze kijken gewoonweg niet verder dan hun neus lang is en spelen wel door.

Kijk als je alleen superslechte games op een console hebt dan koopt niemand hem. Maar de gemiddelede gamer is tevreden met een spel dat gewoon leuk is.

Neem bijvoorbeeld Fifa Soccer van EA. Er zijn altijd veel betere voetbalgames geweest, maar de reclame en de naamsbekendheid zorgen ervoor dat het bekend staat als een goed spel.

Sommige, echt goede, spellen worden een gigantisch succes. Halo, is in mijn ogen een voorbeeld van verdiend succes.

Als je kijkt naar de platenindustrie zie je hetzelfde. De ene jongensband na de andere, de ene britney cloon na de andere en de vele pre fabrique bandjes scoren stabiele hits. Soms is daar ineens een klassieker die de sleur doorbreekt en gewoon goed verkoopt omdat het een verrassend goed nummer is.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2003
  3. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, tegenwoordig kan je geen slechte consoles meer kopen. Alle consoles hebben topgames. Idd, marketing bepaalt voor een groot gedeelte wie er gaat winnen. Maar topgames zijn de eerste vereiste. Zonder topgames heb je niets aan reclame. Kijk maar hoeveel Xboxen, Gc en Ps2 verkocht zijn door Halo, Zelda, en GTA. De Fifa's, lordoftherings, harrypotters en matrixen bepalen per definitie niet het succes van een console, want het is altijd zo dat games die alleen leunen op marketing multi-format zijn.

Echte gamers kiezen nu een console uit op basis van exclusieve topgames (of koopt ze alledrie). De domme massa luistert wat hun vrienden, familie, enz vinden. Ik denk dat je de kracht van mond-tot-mond reclame en de intelligentie van die domme massa onderschat. ( Ze zijn dom, maar niet ZO dom).

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb zelf alle drie de consoles en ik moet zeggen dat ik de gemiddelde console eigenaar niet bepaald waardeer vanwege zijn gigantische begrip voor kwaliteitsgames. Deze mensen geven niet zo veel om gameplay maar veelal om het plaatje.

Er wordt een console gekocht die ze aanspreekt. Dit kan komen omdat vrienden ze overhalen. Maar voordat iedereen zo'n ding koopt moet het eerst goed in de markt gezet worden. Ten tijde van de PS1, de Saturn en de N64, had Sony veelal niet eens de allerbeste games maar doordat we de hele dag doodgegooid werden met de Society Against Playstation werd de playstation een begrip, ook voor niet gamers.

Sony weet alles zeer slim aan de man te brengen. Ook al maken ze een zeer slappe grafische chip, ze noemen hem emotion engine, en het grote publiek heeft weer een term om mee aan te komen. Sony publiceerd even een papiertje met polygon counts en gebruikt daarbij onreslistiche methodes, en voila, het grote puibliek denkt dat ze een krachtige monsterconsole in huis halen.

Heel veel mensen spelen volgens eigen zeggen ook geen videogames maar Playstation. Zo speelden veel mensen in het NES tijdperk Nintendo. Elke console treekt momenteel een eigen publiek. Maar of ze daar blij mee zijn ?

Sony’s apparaat staat te boek als een cool ding voor tieners. De reclame is hier ook op gericht. Vooral de SAPS reclame was zeer goed uitgedacht. Ouders die zich verenigen omdat kinderen op de PS spelen. Rebellie, dat is wat tieners willen. Tegenwoordig heeft sony vlotte hippe reclame’s met korte filmpjes.

Xbox trekt volgens mij wat oudere gamers. De Xbox reclames, die er overigens niet genoeg zijn, lijken meer gericht op oudere jongeren.Met dat soort kunstacademiefilmpjes denk ik niet dat ze veel meer consoles verkopen.

Nintendo zit met het probleem dat hun console te boek staat als kinderachtig. Al hebben ze geweldige games als Eternal Darkness en metroid Prime, door het Mario Imago bereiken ze de tieners maar niet.

Op die leeftijd is de stoerheid van je console waarschijnlijk belangrijker. En je kan inderdaad de invloed van vriendengroepen niet uitvlakken. Je koopt misschien wel een console die je bij vrienden ziet. Maar goed hoe zorg je als bedrijf dat zo’n console bij veel mensen in huis komt te staan zodat dat systeem ontstaat ?

5. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Op het begin waren er maar 2 of 3 bedrijven die de top van de graphics konden halen op de ps2, nu zie je bij steeds meer games betere graphics verschijnen. De xbox en gamecube hadden al meteen op het begin mooie graphics doordat ze zeer toegankelijk zijn voor ontwikkelaars. Maar door die voorsprong van ps2 gingen veel van de gamers toch maar voor die console omdat ze geen zin hadden om op de xbox op gamecube te wachten ikzelf had ook bijna een ps2 gekocht maar heb toch op een gamecube gewacht.

6. rich11224

rich11224 Guest

hahaha das inderdaad jou smaak8) kijk gta nou . . die verveelt al na een weekje en das toch echt het beste spel van de ps2 (ik vind het persoonlijk toch silend hill 3 )en als je zelda van nintendo kijkt kun je daar veeel langer mee en alle andere games van nintendo ook dus de gc heeft gewoon beter kwaliteid games dan de ps2 als het om de topertjes gaat

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2003
  7. Godsend

Godsend Guest

Ja zeker, wil je rpgs met super veel fantasy en humor zit je met de gc helemaal goed. (mario, zelda, starfox)
    wil je (net als ik) veel vrijheid in grote werelden met bizar goede graphics zit je met de xdoos goed (halo, fable, true fantasy live online, kameo, perfect dark 2, half live 2)
    en wil je gewoon een leuk spelleke die niet te moeilijk in elkaar zit of wil je een vreselijke horror moet je een ps2 hebbe (gta, silent hill3, resident evil)
    maarja als ik ff de games vergelijk (boven) ben ik maar wat blij dat ik een xbox heb :D:D:D

8. rich11224

rich11224 Guest

je koopt een gamecube ook voor de hororgames iedereen weet welke dat zijn en ook voor de bizar goede graphics want tussen de gc en xbox verschilt bijna geen moer en heb je gezien hoe groot die zee van zelda is en twee van jou voorbeelden zij atventures vaarvan een kutspel en beslist geen topper en das starfox

9. Godsend

Godsend Guest

Keerl jij bent echt een voorbeeld van ''hoe kun je het best dom door elkaar lullen'' maarre de xbox is echt wel beter als die een of andere gc!!!

10. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm kijk eens rond in de gameshop.
    Sinds de release van de gamecube 4 resident evils+eternal darkness. Redelijk wat horror op de cube naar mij idee.

Nou op de gamecube komt er ook aardig wat moois aan(de helft van de xboxgames die jij noemt zijn namelijk games die nog uit moeten komen).
    Ik zeg: Mario Kart Double Dash, Project Number 03, Resident evil 4, Mario 128. En de cubegamer zit de komende tijd net zo goed gebakken als de xboxgamer. En de graphics op de gamecube zijn ook zwaar mooi, ga jij resident evil maar eens even checken dat ziet er toch cker niet verkeerd uit.

11. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jouw stukje leest, dan begrijp ik meteen waarom de GC een kiddie-imago heeft.

Ten eerste moet je eerst beter leren schrijven, ooit gehoord van grammatica en puntjes en komma's?
    Ten tweede weet je niet eens wat je zelf zegt, eerst is GTA het beste spel, en dan weer Silent Hill 3.
    Ten derde, of een game top is of niet wordt niet alleen bepaald door de speelduur.
    Ten vierde en dat is wat mij betreft veruit het irritantste, je bent een fanboy, iemand die roept dat alle GC topgames beter zijn dan de Ps2 topgames komt bij mij niet geloofwaardig over. Je kan dat wel vinden, maar kom dan ook met goede argumenten. Alleen iets roepen, dat kan elke debiel (en dat is elke fanboy wat mij betreft).

Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  12. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk moet het eerst goed in de markt gezet worden. Maar hoeveel mensen kopen meteen een console direct na introductie. Dat is relatief erg weinig, en dat zijn bijna allemaal hardcore gamers. Zij baseren hun keuze echt wel op de kwaliteit van de games en niet op de marketing. Deze hardcore gamers vormen de groep die de rest in het begin moet 'adviseren'.

Denk je echt dat het succes van de pSone en ps2 echt alleen maar door de marketing komt? Als het alleen maar marketing is, waarom verkoopt de XBox dan niet beter, MS heeft geld genoeg. En waarom besteden developers zo veel geld en tijd in de ontwikkeling van hun games, is het dan niet beter om het voor de marketing te gebruiken?

Marketing is belangrijk, maar om te zeggen dat het belangrijker is dan creativiteit en kwaliteit, nee. Jouw kijk op de game-markt vind ik veel te negatief. Een goed product vormt in de marketing de basis. Het zo goed mogelijk voldoen aan de behoeften van consumenten, dat is de kern van marketing.

13. Godsend

Godsend Guest

Killerknight je hebt helemaal gelijk over rich11224 de grootste fanboy die er is!! :D

14. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    @Killerknight & Godsend,

Is het jullie dan nog nooit opgevallen dat van de tekst onder rich11224's avatar de laatste drie letters zijn weggevallen??

Er staat: ''Loyale Nintendo Fan'' meer dat past er niet op!
    Wat er werkelijk behoord te staan is: ''loyale Nintendo FanBOY''.

Ben ik het helemaal mee eens;)
    Ik heb tot op heden alle console op de dag van release aangeschaft. Niet blind gekocht, maar goed informeren naar de specs, developers en het genre games dat men erop uit gaar brengen. Daar baseer ik o.a. m'n aankoop op.

15. Godsend

Godsend Guest

Hhaahaha ja je hebt helemaal gelijk.
    maarre hij is wel echt een verzamelaar hoor.
    ik ben z'n beste vriend en hij is echt serieus aan het verzamelen.
    (alles van nintendo) :D

16. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Heheh...

Een echte Die-Hard dus.... :9
    Leuk als iemand er echt voor gaat!

17. rich11224

rich11224 Guest

tjonge wat zitten julie mij hier vet af te kraken man (op die 2 laatsten na dan)

18. rich11224

rich11224 Guest

ten eerste heb ik geen zin om telkens punten hooftletters etc te gebruiken
    ten tweedede weet jij niet wat je zegt want ik zij dat ik PERSOONLIJK sillend hill 3 de beste titel vind en niet gta
    ten derde heeft speelduur niks met iets dat snel verveelt te maken
    ten vierde roep ik niet dat gc de beste games heeft maar als je naar de toppertjes kijkt (dus zelda voor de gc en gta voor de ps2) is zelda langer leuker dan gta
    en wat ik veruit het irritantste vind aan jou is dat je denkt dat je alles weet maar je weet niet eens wat je leest

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben jij nou gewoon een mierenneuker of niet??
    Iemand op spelfouten pakken is zwak en laf.
    Dat soort dingen doe je altijd als je niks meer weet te zeggen.
    Ik wil niet veel zeggen hoor, maar het is mij opgevallen dat jij toch ook best wel een xboxfanboy bent.

20. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Hij geeft alleen zijn visie op de markt van de consoles.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina