De didactische waarde van games (of: games als leermateriaal)

Discussie in 'Algemeen' gestart door So1aris, 7 apr 2003.

1. jerz

jerz JerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er mede engels door verbeterd. En het lazergamen ging me ook heel goed af zonder dat ik het eerder gedaan had. Ik speel vaak shooter, en ik had toch het gevoel dat ik daardoor de beste was van de zaal. ( 1ste van 10 mensen, waarvan 7 ouder als ik:D)

2. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met games gaat je iq omhoog, vooral als je games speelt waar je zwaar moeilijke puzzels moet oplossen (monkey island enzow) en ja, je kan beter engels praten erdoor...

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk niet dat mensen domme actie's gaan uitvoeren door games zoals wapens mee naar school nemen. Iedereen geeft dan altijd weer de schuld aan games als zo iets gebeurd. Een normaal mens doet zulke dingen niet, ook niet als het in GTA III wel gebeurt. Het is dan eerder de schuld aan een slechte opvoeding. Kinderen die te weinig aandacht als klein kind hebben gehad worden gewoon eerder agressief. In Amerika is het al helemaal erg, ff games de schuld geven en zoveel mogelijk verbieden maar toch kan iedereen aan wapens komen.

4. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    De normen en waarden worden wel aangetast hoorde ik vandaag op school van onze ned. leraar. Tegenwoordig speelt niemand meer op straat en dus leer je niet geod meer omgaan met andere. Je leert het alleen van een spelletje.

Ik vond het opzicht wel een sterk punt van hem...

Maar goed je leert er veel engels van...

5. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    denk nietd at het door de opvoeding komt, die kinderen zijn gewoon een stel mongolen
    ik vind het echt kut voor de ouders want die krijgen dit soort commentaar naar hun kop geslingerd en voor hun is het ook heel moeilijk hoor :mad:

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar heb je wel gelijk in, maar meestal zijn de ouders van tuig ook tuig. Niet altijd, maar wel vaak, merk ik dan. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk voor ze is. Maar ik denk dat de oorzaak eerder daar dan bij games ligt.

7. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    mijn Zusje is een BrEeZaHsLeT maar mn ouders niet :)
    ouders hebben niet altijd controlle over hun kind, ze doen de meest rare dingen om maar stoer te doen voor hun vriendjes

zoals roken (n/o naar rokers hoor), drugs gebruiken, mensen in elkaar slaan, met je geweer naars chool gaan en mensen dood schieten

8. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet nu dankzij het spelen van Halo, hoe ik Covenant en Flood moet afmaken als ze ons zouden binnenvallen. Ik weet nu ook ongeveer hoe je moet autorijden in een warthog en hoe een assaultriffle werkt :D

9. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Kinderen spelen wel minder op straat met elkaar, maar door bv msn en die headset bij Live hebben mensen wel meer contact met anderen. Heb een keer gelezen dat jongeren van nu (ik ook dus) zelfs meer contacten hebben door die dingen dan vroeger.

Bv, ik lul vaak met mensen uit andere landen over msn of mensen van dit forum. Zonder internet zou ik deze allemaal niet gekend hebben.

Ik weet dat dit niet echt meer over games gaat, maar het heeft er wel veel mee te maken. Maar multiplayer maakt gebruik van internet en in die games ben je ook veel aan t praten.

10. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    bij mohaa heb ik toch n beter idee gekregen hoe t zou kunnen zijn als je als individueel lulletje met blaffer n strand rond rent
    alleen zijn games er zo op gemaakt dat t dood gaan niet doordringt bij de meeste gamers.

sim city zou goed voor je bugettering gave zijn.

en sim hotdate....

nou de gemiddelde Cocooner weet wel waarom.... ;)

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Zoals Triple X zegt in de film: It's the only education we got!?

12. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kinderen spelen minder op straat?

ik ben een echte (die hard) gamer maar ik speel meer op straat dan dat ik game, maar dat komt door mijn buurt denk ik ^^ ik heb een beetje ouderwetse buurt, buitelander vrij ... dus hiero is echt iedereen buiten aan het voetballen enzow..

13. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    o_0

WAT wil je daar mee zeggen?

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Van games als Simcity en als die tycoonshit leer je wel een beetje hoe je met geld om moet gaan.

15. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dan praat je wel meer met anderen maar of dat het zelfde is als lichamelijk (niet in de vieze gedachtes) contact, dat weet ik niet. Van alleen typen tegen andere wordt je sociale vaardigheid nou ook niet bepaald heel groot. BVovendien is het dan ook nog zo dat als je met iemand typt, je eerst kan nadenken over wat je zegt voordat je het typt. Praat je in real life met elkaar dan kan dat niet zo makkelijk.
    Natuurlijk is dat bij Live niet, maar dat is ook wel weer iets heel anders, bovendien zullen niet veel jonge kinderen dat doen zolang het met een cc moet worden betaald...

16. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal 100% mee eens! Ik neem mezelf even als voorbeeld. Ik suck in talen ( Frans slechte cijfers ;), Duits...), maar voor Engels sta ik gewoon een 8,6! Ik denk echt dat het door het gamen komt. En door films natuurlijk.

17. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    En als je nou de xbox bij instellingen instelt op Duits of Frans, haal je daar ook een 8,6 voor :+

18. Joeri71

Leuk Bevonden:
    1
    ja maar als je dat doet dan gaan al je spellen ook frans en duits, en das best kut. Bij fuzion frenzy bijv. dan gaan ze ineens frans lullen, ook wel leuk, maar net iets minder verstaanbaar...

19. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    door games is natuurlijk mijn engels erg omhoog gegaan :D
    ook de kennis van griekse goden: age of mythology :D
    en ik ben strategischer geworden.

20. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het zijn ook allemaal kleine dingen, weetjes, algeme kennis waar je niet zo snel op komt maar die je wel hebt geleerd. Griekse mythologie enz. uit Age of Empires en Mythlology zoals masta_user al zei. Er zijn vast mensen die door SplinterCell leerde dat T'Blisi (ofzoiets) de hoofdstad van Georgië is.

Deel Deze Pagina