1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. XbOx_FrEak

    XbOx_FrEak Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar en voor welke prijs ik een nieuwe goede lens voor men xbox kan kopen want de deze doet het cht niet goed meer bij bepaalde spellen. gta san andreas doet het al helemaal niet en die is pas nieuw sinds 2 dagen.
     
  2. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Op deze site.

    Ze zijn niet al te duur, en makkelijk te installeren.
    Denk er wel aan dat je de laser van jou merk koopt!
     
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo makkelijk installeren gaat dat niet! Je moet je hele xbox uit elkaar halen daarvoor.
     
  4. SW Rico

    SW Rico Gamer4live

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele late Quote, maar wat voor laptop dvd speler kunnen er precies in.
    Kunnen jullie een paar links geven (liefst Nederlandse site's) van winkels, waar die dvd spelers te koop zijn?
     
  5. XbOx_FrEak

    XbOx_FrEak Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou gewoon een 2de hands xbox ga kopen,maar ik weet wel niet of je al je savegames kan overzetten met een memmorycard? maar anders speel je alles gewoon opnieuw uit dan heb je nog iets te doen deze zomer :p
     
  6. SW Rico

    SW Rico Gamer4live

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar met een 2e hands xbox kan ik dat probleem ook hebben, krijgen, ookal zeggen ze dat er niet bij.
    Dus liever een nieuwe dvd dinges...
     
  7. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk moet hij daarvoor open...

    Maar met de instucties die je erbij krijgt is het heel makelijk te doen.
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn verhaal:

    Toen de x-box iets van een kwartaal uit was kocht ik hem. Toen rs3 uitkwam had ik problemen met opstarten, hmm raar d8 ik. Na 2 keer omgewisseld deed ie het beter(na mijn gevoel) maar nog steeds niet foutloos. Even later wordt het echt een ramp: Fable 15 min duurt het voordat ik in de game kom en na 5 min. error van die disc damaged bullsh*t. Dit was ook het geval bij games als: Burnout 3, halo 2( :'-( ) mechassault 2 en rs3ba. Hierdoor baalde ik zo erg dat ik met me vader naar problemen gingen zoeken op het www. Uiteindelijk hadden we wat gevonden: DE DVD LEZER LASER. In de oudste generatie x-boxen zit een dvd lezer die gewoon de "zware" games slecht leest. Hierdoor kwam mijn vader (erg technisch) op het idee om de laser van de lezer te "tunen" dit lukte niet, simpel weg te moeilijk maar hij kon de laser wel schoonmaken. Dit helpte eigenlijk geen eene f*ck. Hierdoor raakte ik een beetje wanhopig. Ik kocht een niewe X-Box. Sindsdien nooit meer problemen.

    Hoopelijk dat die Bill bij de 360 hieraan denkt, Amen _O_

    P.S. Ik kon mijn x-box niet terugbrengen, grantie was verlopen.
     
  9. SW Rico

    SW Rico Gamer4live

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is inmiddels weg :).
    Ik heb een nieuwe xbox gekocht, ik had wat geld over.
    En ik wou toch een nieuwe controller en Forza motorsport kopen, dus dat scheelt :)
     
  10. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet morgen ook maar even een CD/DVD cleaner op halen. Heb al een tijdje last van Dirty Disc errors maar nu begint het wel een beetje irritant te worden:

    * Alle OXM discs kunnen zo goed als NIET worden gelezen
    * Games als RBS lopen gewoon een seconde of 5/10 vast waarbij je ondertussen die drive als een gek hoort te wisselen van snelheid. Waardoor m'n hele server op z'n gat ligt.
    * M'n laatste probleem is bij conker, 90% van de tijd draait hij niet op één toer maar wisseld hij constant van snelheden waardoor het geluid soms achter gaat lopen op het beeld. Het geluid in de menu's schokt iederekeer en wederom hoor je weer dat die drive het moeilijk heeft.

    Ik hoop niet dat de de lijkwagen voor m'n DVD drive mag laten voor rijden :'-(
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2005
  11. SW Rico

    SW Rico Gamer4live

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vorige xbox was dus duidelijk niet goed.
    het was een eerste generatie zeg maar, en als ik hem vergelijk met die van nu is het verschil enorm!
    De koeling is anders, hij maakt nauwelijks geluid...
    Toch maar blij dat ik een 2e heb gekocht! :)
     
  12. XbOx_FrEak

    XbOx_FrEak Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu ook een nieuwe gekocht, echt stukken beter hij maakt niet meer van die hoge geluidjes en klikjes en kan al men games zonder probleem lezen. :) Men vader wou graag de helft bijleggen omdat hij af en toe ook eens op de xbox speelt :p nu moet ik wel alles opnieuw uitspelen maarja dan heb ik iets te doen deze zomer terwijl ik w8 op de 360. :)
     
  13. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het ook voor. Halo 2 en nog een paar games kan ik niet meer spelen. Splinter Cell 2 wel. Zulke problemen heb ik met de Gamecube nog nooit gehad. Kan iemand me zeggen hoeveel de reparatie kost?? Een nieuwe Samsung Drive graag als ik kan kiezen! (Waarschijnlijk niet!)
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ok, stap even van het idee af dat die samsungs zo goed zijn.

    Ze kunnen alleen cd-r lezen, dat kunnen die andere niet.
    Verder is de nieuwe samsung helemaal niet speciaal, die leest minder dan de nieuwe philips.

    Reperatie kost 110€ bij M$, een nieuwe drive ongeveer 50€.
     
  15. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren even m'n xbox uit elkaar gesloopt en de lens wat schoon gemaakt. Het mocht echter niet meer helpen. Heb nu een Philips DVD besteld, hopenlijk heeft deze meer resultaat :)
     
  16. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zat nu een phillips drive in. Ik was er best tevreden mee. Als ik hem voor dit bedrag moet repareren koop ik me liever een nieuwe hoor. Wat raden jullie me aan??
     
  17. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb altijd problemen met GTA Sa. Mijn xbox zegt vrijwel 99 van de honderd keer dat mijn disc vies of beschadigd is, maar er is niks met die disc aan de hand. De rest van al mijn spellen doen het prima... iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik heb een thomson drive.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Conker doet heel erg raar. Soms tijdens het laden geeft de xbox de 'dirty disc or damaged'-melding en het lijkt wel alsof alle geluiden de xbox een beetje teveel worden. Als je bijvoorbeeld met z'n tweeën speelt hoort de ene zijn eigen schoten niet eens, terwijl hij de ontploffing ervan wel hoort. Of de muziek valt plotseling uit. De helft van de geluiden valt iig weg. Voordat ik conker had heb ik deze problemen nog nooit gehad, ik heb zelfs nog nooit zo'n foutmelding gekregen. Ik ga dalijk ff uittesten of het bij andere spellen ook zo is, maar als het alleen bij conker is: wat kan ik er dan tegen doen? Er zit nog garantie op m'n xbox en conker heb ik bij de xbw preordershop gekocht.
     
  19. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb t ook bij conker en gta, dat ie de melding vaker geeft. Ook t hierboven beschreven probleem van t geluid bij conker is vaker langs gekomen....
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar ligt het aan, aan de dvd-drive of de dvd zelf?
     

Deel Deze Pagina