Pluspunten:
Besturing: Ondanks de vele functies die je kunt/moet doen is alles redelijk gemakkelijk te vinden en te hanteren. Ik heb nog geen moeilijkheden gehad met de camera. (iets waar ik vaak last van heb, bij dit soort spellen)
Sfeer: Muziek, verhaal, licht, karakters, alles past bij elkaar, geen enkel aspect valt uit de toon. De wereld is als geheel zeer overtuigend.
Graphics: De wereld is zo overtuigend door de graphics, alles loopt ook zeer vloeiend en dat kunnen we niet zeggen van alle vergelijkbare spellen (morrowind)
Unieke hoofdrolspelers: Je karakter kwam nog nooit zo dichtbij in de buurt van 'je karakter'
Minpunten:
Moraal: Hier had ik meer van verwacht. Natuurlijk, het uberhaubt kunnen kiezen van een moraal is al heel wat, maar toch; het heeft wel de diepgang van een knikkerputje. Het is niet de keuze die jouw moraal bepaald maar de door jou gewenste moraal die je keuze bepaald. De keuze's zijn overduidelijk goed of slecht. Er is geen tussenweg, geen complexe morele dillema's zoals in het echte leven. Je weet het: 'als ik dit doe word ik slecht en als ik dit doe word ik goed'. Maar goed, misschien verwacht ik teveel van een videogame.
Hokjes: De fablewereld is opgedeeld in hokjes. Buiten of binnen dat maakt niet uit, steeds een gebiedje, dan weer een gebiedje en weer een gebied.Dat geeft niet dat gevoel van uitgestrektheid dat je bij - bijvoorbeeld - morrowind wel hebt.
Ondanks deze minpuntjes toch een negen, dankzij de overtuigende wereld die fable biedt.
Laatst bewerkt: 10 okt 2004