Fable een topgame? Nee geen topgame maar ook geen slechte game.Waar ik zeer teleurgesteld ben is het feit dat je met de mainquests+sidequests(meeste) klaar kan zijn in 16 uur.Tevens is fable ten opzichte van andere soortgelijke games geen moeilijke game.Doodgaan is in Fable echt (bijna) onmogelijk.Toen ik na +/- 16 uur spelen het einde bereikte was ik redelijk teleurgesteld.Ik ben geen Diehard RPG-er maar zoals anderen al zeiden is Morrowind en bv Knights of the Old republic toch beter dan Fable.Ik zal proberen het zo kort mogelijk te be argumenteren:
Fable's positieve kanten:
-Kleurrijke wereld
-Leuke sfeer in de steden en dorpjes
-trouwen en de uitdrukkingen van de hero's is leuk
-leuke raadsels in de zin van de demon doors
En nu zal ik naar eerlijkheid toch de lijst met negatieve kanten moeten aanvoeren die toch groter is.
de negatieve punten:
-Te korte speelduur.Hoe je het went of keert de speelduur is voor zon game hedendaags gewoonweg te kort.
-Geen meeslepend verhaal:Het verhaal was meer een samenraapseltje dan een echt goed uitgezet verhaal zoals in bv:Morrowind of Knights of the old republic
-Te weinig spells/wapens/armour in mijn ogen:het zwaarste armour kan je redelijk makkelijk en snel kopen.Een fighter met een wapen met augmentations (silver en fire) en de BESERK spell is gewoonweg bijna onverslaanbaar.
-In gevechten is het camerastandpunt soms eerder je vijand dan je vriend.Bv tegen rockgolems als je wordt geraakt draait je camera standpunt totaal verkeerd.
-Te makkelijke moeilijkheids graad.Doodgaan kan in principe niet.De monsters die er in voorkomen doen gewoonweg niet genoeg damage om je ineens dood te laten gaan.Daarbij vind je door het heel questveld genoeg revive potions dat zelfs als je een keer de healing potion niet op tijd kan usen je door je revive wordt resurrected.
-Het einde van de game is een beetje naar mijn mening afgeraffeld.Oneindige monsters die blijven spawnen en die tegen de tijd dat je daar komt totaal geen probleem vormen omdat je gewoonweg te vet bewapend en armoured bent.
Ik ben iemand die niet negatief beinvloed is door eerdere recenties of posts van andere fablegamers.Ik heb express niks gelezen zodat ik achteraf niet meer verwachtte dan beloofd was.Maar ik vind Fable niet de game die zich kan meten met Knights of the old republic of Morrowind.
Daarom mijn eindcijfer een 7
PS:Ik heb in mijn beoordeling niet de bugs meegenomen aangezien ik vond dat elke game nog bugs kan hebben en daar een game niet op afgerekend kan worden;kleine bugs die ik ben tegengekomen is bv:camerastandpunt,vastlopen in decor,bewoners/mercs die je in huis het pad blokkeren,sommige geselecteerde spells werken soms niet.
Laatst bewerkt: 13 okt 2004