1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De E3 van de sequels? Een negatieve blik op E3 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Diego, 17 mei 2005.

1. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het slechts dat er zoveel sequels uitkomen, met name door ea, die zowat voor elk spel jaarlijks een nieuw deel produceerd.
    Er is niets tegen sequels, maar ze moeten wel goed zijn, en er moet af en toe ook wat vernieuwing zijn, dus niet alleen goede sequels 8)

2. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil Oni 2!!!! en halo 3 wacht maar ff!!!

maar verder.... ik vind dat als een serie net een serie wordt, zoals nu nba street v3, en er wordt nog echt iets fundamenteel verbeterd, waarbij dan vooral en op de eerste plaats geluisterd wordt naar de kritiek van de mensen die het spel kopen en spelen, dan heb ik geen probleem met een sequel.

Als je op een gegeven moment een goed spel hebt, waar iedereen tevreden over is, dan moet je het daarbij laten. zoals fifa, in mijn ogen zijn ze nu echt dingen aan het zoeken, veranderingen waar niemand om vraagt, die eigenlijk niet al te veel toevoegen aan de bestaande gameplay en er het spel niet beter van maken.

En splinter cell, tja, het is leuk dat er nu nog meer manieren zijn om iemand dood te maken, maar is dat wel de essentie van het spel? mensen doodmaken moest dacht ik je allerlaatste uitweg zijn in dit genre, dus wat maakt het dan uit op welke manier je dat doet? je moet het juist zien te voorkomen....

dingen als dead or alive 4 kan imo ook nog, mits er genoeg nieuwe, echt vernieuwende karakters en moves toegevoegd worden.

als het op een gegeven moment net zo gaat als met streetfighter 2, dan hoeft het echt niet van mij. (streetfighter 2, streetfighter 2 turbo, streetfighter 2 championship edition, super streetfighter 2, super streetfighter 2 turbo, streetfighter 2 alpha en weet ik wat nog meer), met dezelfde karakters en moves elke keer, over uitmelken gesproken!

3. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Het is een vervolg dus stel ik de vraag maar hier. Is de nieuwe Wolfenstein op de E3 te zien geweest?

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik snap niet wat er mis is met vervolgen zolang ze maar vernieuwend of verbeterd zijn hoor. Tot nu toe is elk Splinter Cell deel beter en mooier dan het vorige. De review scores bewijzen het, Halo 2 is ook beter dan de vorige, net als Project Gotham Racing 2, Rallisport Challenge 2 en Dead or Alive Ultimate. Als een vervolg echt slechter is dan is dat meestal ook wel duidelijk in review etc.

5. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Waar we denk ik nu mee zitten in de game-industrie is het feit dat het allemaal wat weinig vernieuwend overkomt. Er zijn hele goede games op de markt voor alle platvormen, maar eigenlijk weinig vernieuwende. Soms kom je een nieuw gameplay aspect tegen en dan denk je wow da's best aardig of erg goed. Neem bv de FPS games...voor de Xbox is dat toch wel Halo CE en HAlo 2, en zo kunnen we er nog wel een boel opnoemen. De enige die op dit moment erg creatief geweest zijn, zijn de makers van Half Live 2, die dan ook nog naar de xbox komt....waarom??? Omdat het gewoon een andere soort shooter is...bv alles in de omgeving daar kun je wat mee..is interactief...dat is vernieuwend!!

Sequels zijn op zich best goed voor de markt, maar je hoopt toch altijd weer voor iets verfrissends...

Ik denk overigens wel dat de developers met de next gen consoles en PC's tot meer in staat moeten zijn dan alleen maar grafische pracht.

Laten we het rustig afwachten.....en ja als de games ook nog duurder gaan worden dan wordt je vanzelf kritischer en kijk je meer uit naar echt een topgame waarvoor je waar voor je geld krijgt.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    EA zuigt ook gewoon. Die maken al jaren geen fatsoenlijke games meer. Alleen nog maar games voor de n00bgamers met aantrekkelijke titles en waarvan de gameplay het zich keer op keer weer laat afweten. EA doet het alleen nog maar puur voor het geld en of ze een goede game uitbrengen boeit ze niks meer.

7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zucht. Soms komt dat wel voor, vaak maar niet altijd.
    Ik zeg:
    Burnout 3, straks 4.
    Sims Bustin' Out, straks Sims 2 voor consoles.
    SSX 3, straks SSX 4.
    Need For Speed Underground 2, straks NFS: Most Wanted.
    Battlefield Modern Combat. (andere developer)
    Timesplitters 3: Future Perfect. (andere developer)
    Def Jam: Fight For New York. (andere developer)

Kleine lichting uit de toppers van EA. Okj, ze maken wel eens vaker een game die zuigt, maar die staan in de schaduw van de games die ik o.a. genoemd heb.

I rest my case...

edit: de laatste in het rijtje horen er niet bij, bij nader inzien.

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Jij vind het toppers. Ik vind het stuk voor stuk bout games (NFS slechste spel op XBox). Sommige zijn wel ok maar daar is ook alles mee gezegt. Ik kan best begrijpen dat mensen dit wel leuke titels vinden maar als ik het hier mee zou moeten doen was ik een andere hobby begonnen. En btw niet al die titels die jij op noemt zijn door EA gemaakt! Somige zijn alleen door EA uit gegeven!

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bout games zijn het zeker weten niet. Ik denk eerder dat ze jou gewoon niet trekken...
    Dat klopt, mijn excuus, ik dacht dat je het had over uitgeven van games. TimeSplitters, Def Jam: Fight for New York, Battlefield horen er dan niet tussen, die zijn van andere developers.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is inderdaad een mening maar er zijn veel mensen die dezeflde mening hebben over EA.

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Das waar, maar vaak zie je dat ze gewoon een ongegronde mening hebben. Dat EA uitmelkt, ontken ik dan ook niet, is gewoon zonde. Want de toppers die ze dan maken, kunnen er veel meer van zijn mits ze stoppen met het grandioos uitmelken en gewoon eens met iets origineels komen.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ze melker soms ook de verkeerde games uit. Bv. James Bond. Golden Eye was zo goed dat het bijna niet beter kon. EA denkt dan door de 'James Bond' titel te gebruiken het nog steeds een goede game wordt. Uiteindelijk is het een bagger game maar ze hebben wel al weer 4 of meerdere delen uitgebracht puur voor de n00bs en het geld....

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zonde daarvan is dat zij de licensie hebben opgekocht en geen enkele andere developer een James Bond game kan uitbrengen. En ik weet zeker dat enkele andere developers een James Bond game van het kaliber Golden Eye kunnen maken, zoniet beter.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja net zo nep dat er van elke film tegenwoordig een game komt. En ja de meeste worden ook nog door Ea gemaakt/uitgegeven |:- |:- |:-

15. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Als het goed verkoopt en aanslaat bij het publiek gaan ze er natuurlijk op door. Ze zouden gek zijn als ze het niet deden, maar er komen wel leuke titels uit hoor en daar hoeven we vast niet een jaar op te wachten..

16. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    En ze zijn (bijna) allemaal slecht |:-

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het nogal bijdehand om mensen die toevallig een game van EA wel leuk vinden een noob te noemen. Ik vind ook het gros van de spellen van EA nou niet bepaald tof, maar een spelletje als BurnOut3 en Fight Night Round 2 daar vermaak ik me best mee hoor. Het is nou niet bepaald mijn favo ontwikkelaar (that would be Konami), maar om mensen die sommige EA titels wel dope vinden nou noobs te noemen vind ik nogal...noob-achtig eigenlijk.

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik bedoel meer dat ze voor de n00b gamers gemaakt zijn. Hardcore gamers laten die games vaak liggen en gaan voor games met wat meer kwaliteit.

Deel Deze Pagina