1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De E3 was een ramp voor MS!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Spawn, 12 mei 2004.

1. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verheug me eerder op de games die deze generatie Xbox nog gaat aanbieden. Die 2e mag van mij nog wel even wegblijven hoor..

2. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    de xbox ownde gewoon over de ps2 en gamecube beste online service en support en beste games punt.

en loop nou niet de hele tijd te zeiken over die psp en ds want dat is helemaal niet relevant

3. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *kuch* fanboy *kuch*

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Heeft MS het nou zo slecht gedaan, of deed Nintendo het juist HEEL goed, of hypen wij die DS zo op omdat het zo nieuw is ?!

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    handhelds zuigen en waarom?
    ze kunnen toch nooit de spelcomputer die thuis staat vervangen en wij hebben daar als Xboxers helemaal niks mee te maken(ook al lopen d'r op dit forum een paar gladjanusen die blijkbaar andere systemen beter vinden rond die hier niks tezoeken hebben) dus god damn loop nu is niet die klere handhelds d'r bij tehalen van hoe geweldig die dingen wel niet zijn want jullie hebben d'r allemaal niet op gespeelt dus hoe kan je in hemelsnaam weten of die dingen roeleren?! en ik moet toegeven nu de E3 achter de rug is vind ik ook dat d'r helemaal niks echt geweldigs is uitgekomen geen echte verrassingen OP WELKE CONSOLE DAN OOK!

case closed....untill next year!!

6. Kuyperkid

Kuyperkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk Nintendo ownde gewoon, vanuit neutraal standpunt gezegd jongens.

Nintendo kwam met nieuwe franchises voor de cube zoals Advance Wars, een van de toppers op de GBA en kwam met een nieuwe REALISTISCHE en donkere Zelda, toen kwam de DS wat een impact! Dat 2de touchscreen voegt echt enorm veel toe, ok soms alleen een map maar je kan bijv. met FPS makkelijk besturen en bij RPG's hoef je nooit meer te pauseren om spells op te zoeken en allerlei items. En minigames waar je moet krassen ofzo allemaal erg grappig en zeer innovatief. Door die innovatieviteit (ja zoiets :p) heb ik liever een DS dan een PSP die met een kaartgame van Metal Gear komt :confused: Dan heb je nog weer zon originele DK game met die Conga Drums _O_ De DS kan online met ze 16en en krijgt een chatprogramma en gaat niet te duur worden in tegenstelling tot de PSP. Sony had alles al laten zien alleen PSP kwam wat meer naar voren. MS liet gewoon 10 keer niks zien, alle echte toppers zoals Halo 2 en Fable zijn allang getoond dan komen ze met een simpel webcammetje en nog meer Live gebeuren, ow wat nieuw en origineel wat een toevoegingen die helemaal nieuw voor me zijn zeg |:-

En om sommige reacties hier moet ik echt om lachen, MS ownde zeggen ze dan wat een dikke bullshit wat maakt MS dan meer bijzonder dan Sony met PSP en Nintendo met DS/nieuwe franchises/realistische,donkere zelda ???

en wrom zijn de handheld niet belangrijk? we hebben het hier over de E3 in ze geheel dus met handhelds, je schrapt gewoon een deel van Sony en Nintendo weg door alleen maar over de consoles te gaan lullen.

Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  7. Alpha_omega

Alpha_omega Hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel eens op een handheld gespeelt en ik vind die dingen aardig ruleren hoor. vooral die handhelds van Nintendo die kan wel zulke mooie handhelds maken. Naja de E3 van dit jaar was dus niks voor microsoft man. ze hadden misschien maar 1 of 2 goede exclusiefe titels die ik interresant vind. Nintendo daar in tegen had: Star fox adventures 2, de nieuwe Zelda, Advance wars under fire, de DS natuurlijk, die spellen voor de DS!, Metroid prime 2 er waren vast wel meer titels maar die waren niet zo heel erg boeiend. Microsoft heeft gewoon geen goede exclusieve titels en ze hadden absoluut geen bijzondere aankondigen. en ik moet toegeven nu de E3 achter de rug is vind ik ook dat d'r echt iets geweldigs is uitgekomen en dat zijn natuurlijk de DS en de nieuwe Zelda. Later dit jaar volgen waarschijnlijk ook nog de nieuwe Mario en de uitbreiding van de cube. iig wat ik hier dus mee zeggen wil is dit: Nintendo rules.

8. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij had Microsoft de beste E3, de meeste spellen waar ik in geinteresseerd ben zijn voor op de Xbox, de PSP ziet er mooi uit, maar hij lijkt me erg lastig vasthouden en de PS2 had niet zo'n goed spellenaanbod deze E3, de DS van Nintendo leek me al 3x niks en dat vind ik nu nog steeds, van zo'n nutteloos 2e scherm raak je alleen maar in de war met kijken, verder waren de enige 2 titels die exclusioef voor de Cube kwamen waar ik interesse in had Paper Mario 2 en Tales of Symphonia (en een klein beetje in MP2(als ze veel verbeteringen maken, vooral in de besturing en sfeer), TLOZ: Reborn(na de tegenvaller van TWW, konden de filmpjes me (nog) niet overtuigen) en Geist een beetje)

Voor mij was het deze E3
    1. Microsoft
    2. Nintendo(vlak daarachter, heel dichtbij)
    3. Sony(daar ver achter)

9. Kuyperkid

Kuyperkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omg omg omg, ik lees de reacties hier een btje door zeg er zijn serieus van die dingen die denken dat ze kunnen discussieren alleen al omdat enorm veel dingen beweren en lange posts maken. Btje zeggen dat Zelda en Mario uitmelkerij is, vooral Zelda omfg! Van Zelda komen altijd 2 delen per console en dan zeggen dat het uitmelkerij is maar wel zo snel mogelijk Halo 2 willen en dan kunnen ze meteen Halo 3 maken. Mario komt anders wel met tering goede games, Mario Tennis en Mario Golf zijn zeer goede franchsies waar maar 1 deel per console op uitkomt, de Mario platformers hetzelfde, Mario Party is DE party game bij uitstek alleen dat is gewoon pure uitmelkerij maar de kwaliteit wordt er niet minder op. Dus Zelda is geen uitmelkerij en Mario ook niet op Mario Party na en alles is van hoge kwaliteit zker weten.

10. Kuyperkid

Kuyperkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja het is echt moeilijk om heel ff op het 2de schermpje te kijken zeg |:- hoe kan je zoiets in godsnaam nutteloos noemen? Kijk eens wat filmpjes ervan en mijn 1e post op deze pagina dan zie je het wel. Wat kan er nou veranderd worden aan sfeer en besturing in MP 2? die waren in deel 1 al perfect! (volgens zeer veel gamesjournalisten ook) En dude van Zelda Reborn is nog maar 1 filmpje verschenen hoe kom jij aan die meerdere? Mensen die Zelda gaan afzeiken op muziek en graphics zijn ZO dom, het was maar een demo filmpje met graphics in een vroeg stadium want de game komt pas in 2005 en de muziek is miss voor sommigen slecht omdat de kwaliteit van het filmpje niet perfect is omdat het zo ff is opgenomen daar op de E3. Maar ik vind het een heel tof filmpje alleen al omdat het realistisch is en meer donker dan de vorige delen.

11. Alpha_omega

Alpha_omega Hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nou kom op pokemon is toch ook uitmelkerij? :)

12. Kuyperkid

Kuyperkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja vind ik ook maar dat gingen ze niet echt afzeiken ze hadden het vooral over Mario en Zelda wat echt dom gelul is maar ik ben benieuwd hoe de fanboy reacties zullen zijn ik zal ze afkraken want ik haat fanboys, vooral degene hier die zo dom zijn en denken dat ze kunnen discussieren, kzal ze ff uit hun dromen helpen lol O-)

13. Alpha_omega

Alpha_omega Hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik ben ook fanboy... haat je mij dan ook? :'-(

14. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat vind ik lastig, staat er alleen een kaart ofzo op, daar heb je ook een startknop voor, en als je een voetbalspel ofzo hebt met op het ene scherm van dichtbij van 1 speler en op het andere scherm het hele veld met allemaal stipjes van spelers, dan zie ik zulke dingen altijd goed vanuit m'n ooghoeken bewegen en raak ik daar door afgeleid; en ik heb echt wel die filmpjes bekeken hoor.

Ik vond Metroid prime echt een heel matig spel en er zijn wel meer mensen die dat vinden, dat is een mening, wel eens van gehoord?
    Veel mensen vinden het een topper, maar ik dus niet, zo zijn er ook mensen die Halo een slecht/matig spel vindenwat ik weer een topper vind(heb alle Halo 2 filmpjes paar keer gezien en ook die van 2003 weer gedownt).

Zelda heb ik bij iemand anders gezien en die had hem in verschillende stukken opgedeelt, dat het samen 1 filmpje was zou best kunnen en ik zeg niks over de graphics van Reborn of TWW, want ik vind cell-shaded wel mooi, ik vond de gameplay en het spel zelf alleen nogal simpel(puzzels), er zaten saaie stukken in(zeilen enzo) en het was gewoon een tegenvaller na OOT en MM, ik had er iig meer van verwacht.De muziek van Zelda vind ik meestal wel goed hoor, daar heb ik nooit problemen mee.
    En dat het filmpje van Reborn me niet kon overtuigen kwam niet door de graphics(ik koop geen spellen voor alleen goede graphics), maar het voelde gewoon nog niet helemaal goed aan.

En ik vind sommige Mario Franchises wel uitmelkerij, Super Mario serie en Paper Mario serie zeker niet, maar Mario tennis, Golf, Kart en Party zeker wel, steeds alleen wat betere graphics en een paar nieuwe gameplay options.
    Bij Party geven ze al bijna een nieuw deel uit als ze 1 nieuw poppetje, 5 nieuwe multipllayer minigames en iets betere graphics hebben ;)

/edit: en als je fanboy's wil pesten moet je de reactie van Giorgio eerder op deze pagina zien

15. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Damn... wat een mongolige reacties staan hier zeg en dat is van beide kanten. Wat sommigen lijken te vergeten is dat dit alles nog steeds op meningen gebaseerd is en verder dan iemands argumenten kapot maken kun je eigenlijk niet gaan. Als de Xbox je niet aanstaat, fine en als de GC of whatever je niet aanstaat, fine. Er wordt hier echt weer zo typisch dom geluld over de zogenaamde winnaar, voor mij was dat Nintendo btw door de DS, The Legend of Zelda X en Metroid Prime 2: Echoes, en daar schiet je echt geen flikker mee op. Alsof het erg is als je iets anders prefereert... laat dat dan ook zo zijn en ga niet lopen lullen dat iets anders het geval is want hier kun je gewoon niet feitelijk over praten. Effe willekeurig wat leuke uitspraken eruit gepikt.

Sinds wanneer heeft Nintendo dit moeten doen? Shinji Mikami had toendertijd zoveel vertrouwen in de NGC dat ze een deal gesloten hebben voor enkele Resident Evil games.
    Gast, check de sales zou ik zeggen. Die games verkochten wel degelijk goed dus wtf lul je nou?
    Halo staat nog steeds in de charts...
    Jonge beginnende gamers? Ik geef toe dat ik het niet vaak eens bent met Iwata's ideeen maar beweren dat Nintendo zich richt op jonge beginnende gamers is echt onzin man.

Wat is dat btw ook voor onzin dat Nintendo zogenaamd het wiel uitgevonden zou hebben? Alsof al die onzin relevant is in dit soort discussies, en ik snap sowieso niet hoe je van E3 2004 naar de zogenaamde uitvindingen kunt gaan(ffs dan is elk vernieuwend stukje hardware een uitvinding).

The Legend of Zelda bagger? Ook zo fantastisch goed onderbouwd hè.

Dat zijn gewoon kenmerkende puzzles en ook al was The Wind Waker amper vernieuwend te noemen dan nog is het onzin om een game op dat soort punten af te kraken. "Oeiiiiijjjjj verschrikkeeeelijk je moet bij Banjo Tooie nog steeds die stomme vogel in je rugzak draaaagen!!!!!!111 ik had nou toch wel verwacht dat je die vogel in je panties mocht dragen!!!" Dom voorbeeld maar wat jij uitkraamt is nog dommer. Halo is een First Person Shooter en het is dan ook wel een logische zaak als je vooruit wilt streven en dus zodoende met meer opties komt en in dit geval meer en betere wapens en betere physics. Vergelijk het dan met een andere game ofzo maar doe het iig niet zo.

Er zijn zo onderhand al 60 Super Mario games op de markt en in Japan heb je zo'n 10 verschillende Super Mario Bros. games maar dat is niet het punt.

Mis ik iets ofzo? Is Zelda veranderd in een schapenhoedersgame ofzo?

Altijd leuk die cliché fanboywars, morgen weer verder lachen en nou ga ik slapen:+

1 persoon vindt dit leuk.
  16. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Gast, serieus, toendertijd waren ze nergens op de charts te bekennen ....

17. Michiel|MG

Michiel|MG www.M-Gaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Goedendag mensen,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik kom hier eigenlijk nooit, maar werd via een website doorgelinked naar deze thread, en ik kon het gewoon niet laten om me te registreren en wat rare gedachtegangen uit de wereld helpen. Ik heb mezelf helemaal verdiept in de handhelds @ E3, dus mocht je nog iets willen weten stuur vooral een e-mailtje of vraag iets. Ik ben overigens ook webmaster van een handheld gaming site, maar dit begint op reclame te lijken. :+

Anyway, ik lees hier nogal wat rare reacties. Ten eerste de gedachtengang dat je nog niet kan oordelen over het gamesaanbod, dit omdat er nog niet veel bekend zou zijn. Ik citeer:

Nintendo DS:
    Je ziet, een groot aantal games, waar inderdaad nog niet veel over bekend is, maar waar je al wel een oordeel over kan hebben ivm de lijst van diens concurrent, in dit geval de PSP.

Daarnaast weten we nog dat Konami met een 3D horror game komt en met MGS, en dat EA met een groot aantal sports games komt. (NBA Street, NFSU e.d)

Nu kan je wel zeggen dat dit nog lang niet compleet is, en dat je nog niks gespeeld hebt, maar ondertussen kan je al wel een oordeel klaar hebben liggen (wereld zou er raar uitzien als je pas mocht oordelen als je iets daadwerkelijk hebt gedaan, dus je mag een voorbijkomend meisje niet een lekker wijf noemen voordat je d'r compleet gestript hebt? :confused: ) Daarnaast zie ik hier duizenden reacties staan met mensen die Halo 2 te gek vinden, maar heb je die dan al gespeeld? |:-

Dus ik hoop dat we van het beeld af zijn dat je nog geen oordeel klaar mag hebben liggen.

Oke, dan nu de prijs van de DS en de PSP. Natuurlijk is dit allemaal nog niet officieel bevestigd, maar ondertussen heeft Chris Deering, hoofd Sony Europe, 4 maanden geleden al losgelaten dat de prijs rond de 350 euro zal liggen. Ook hebben GameStop en EBGames hun website ge-update met een richtprijs voor de DS, die rond de 200 dollar ligt. Geen prijs bekend? Wel dus.

Daarnaast de eeuwige strijd tussen de DS en PSP, een eigenlijk onbegonnnen werkje om deze te voeren. Waarom? Omdat de handhelds ontzettend veel verschillen. De Nintendo DS is hardwarematig een stuk minder dan de PSP, maar heeft daarnaast een hoop extra's wat de PSP niet heeft. Neem nou dat touch screen. Niet innovatief? Wel dus, want het blijft heus niet alleen bij een MAP. Bij Metroid DS is het bijvoorbeeld de bedoeling om te schieten door op de plek te tikken waar je vijand rondloopt. Met een tech demo, Pac-Man prix, kon je muren tekenen om zo je pac-man te sturen richting zijn doel. Sorry, maar innovativiteit volop!

Wat zijn dan de pluspunten van de PSP ten opzichte van de Nintendo DS? Dit moet je met name zoeken in de superieuriteit van de hardware. De PSP heeft beelden laten zien die echt onvoorstelbaar mooi zijn. Er zit ontzettend veel detail in de games, en de framerate ligt erg hoog. Veel verder dan grafische superieuriteit kom ik niet, behalve als je op details als Design en knoppen gaat letten. (ook al kun je over het laatste nog nauwelijks oordelen)

Nu moet je dus de afweging gaan maken naar welke van de 2 je voorkeur uitgaat. Ik lees een hoop reacties hier die zeggen dat de Nintendo DS niks innovatiefs laten zien. Dit kan aan 3 dingen liggen, 1)zij hebben zich er niet in verdiept 2)ze zijn té fanboy om het toe te geven :cool:zij houden niet van innovativiteit. Gaat je voorkeur uit naar innovativiteit, dan zou ik als ik jou was voor de DS gaan, en niet voor de PSP kiezen. Wil je showen bij je vrienden, grafische hoogstandjes mobiel meemaken en wil je eigenlijk PS2 mobiel, dan zou ik kiezen voor de PSP.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zit er op het moment een beetje 50/50 in, en ga dan ook allebei de handhelds aanschaffen. Ik hoop dat ik hiermee een hoop vooroordelen de wereld uitgeholpen heb, en dat jullie nu weer normaal kunnen praten over beide handhelds.

Gegroet.

Gast, kijk jij verder dan alleen Europa? In Japan is de game ruim 1 miljoen keer verkocht, in Amerika meer dan 2 miljoen en in Europa ook 1 miljoen keer. |:-

18. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Waar slaat dat nu weer op?
    Het kan er toch te gek uit zien? Je hoeft een game niet perse te spelen om het te gek te vinden, er zijn filmpjes genoeg van Halo 2.
    Misschien niet genoeg om een review van te schrijven ofzo maar wel om je een impressie te geven van hoe het eruit ziet etc.

Gast lul niet, in augustus stond Sunshine op nummer 1 van de salescharts, de volgende maand zag je hem langzaam naar beneden glijden.
    De PS2 titels waren toen echt aan het verkopen en er was maar 1 GC titel in de charts, vergelijk de sales van Sunshine maar met Halo (die nog steeds verkoopt als een tiet) .... |:- |:-

19. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Als GC games verkochten ze goed, maar dat lijk jij te vergeten. Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet hoe je van E3 2004 naar de sales van een game kunt gaan. In de multi-platform charts verdwijnen NGC games erg snel omdat de software van die console duidelijk minder wordt verkocht(de game die er vooralsnog het langste in staat is SSBM en die is meestal wel in de top 20 te bekennen... tenminste de laatste keer toen ik de charts van de NGC secuur checkte).

20. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Ja nou leuk, maar ik had et over de overall charts ... alles dus ... en daar was geen Cube game te bekennen ... komt die gast lullen met zn miljoen hier, miljoen daar ... terwijl die game bijna flopte man ... N64 graphics lol ...
    Check hoe lang de games van EA in de charts blijven, NUFF SAID ...

Deel Deze Pagina