1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De E3 was een ramp voor MS!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Spawn, 12 mei 2004.

1. Chronos

Chronos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nintendo denkt dat ze het gamen hebben uitgevonden.

Heb echt medelijden met mensen die alleen maar een gamecube hebben...d'r komen simpelweg geen games op uit. En die paar games die straks in het najaar uitkomen, worden volledig weggeblazen door de line-up van de PS2 en Xbox.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nintendo doet niet alsof ze het gamen hebben uitgevonden.

Feit is dat nintendo een aantal supergoede games maakt, en gemaakt heeft. Zelda, Mario en F-Zero zijn van gigantisceh waarde voor de gamesindustrie.

Ik heb een Cube en een Xbox. De Xbox heeft veel te veel slechte PC ports en een weinig eigen karakter.

Xbox Live is briljante en Halo en PGR2 zijn dat ook. Verder vind ik de Xbox eigenlijk niet echt een goede console.

Zelda, The Wind Waker, Mario Sunshine, Metroid Prime en Eternal Darkness zijn Gamecube exclusives die kwalitatief door geen enkele Xbox game geëvenaard zijn. De line up van de Xbox is in mijn ogen de minst excusieve en de minst opwindende van de drie.

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Hoe meer ports, hoe meer games. De Gamecube heeft uberhaupt geen poorts, waardoor de nintendo fanboys het dit jaar met een Pikmin en Pokemongame moeten doen. Bovendien heb ik liever een console zonder karakter dan een console met een kiddy karakter.

Technisch gezien is de Xbox de beste console. Dat jij games als Panzer Dragoon Orta en Ninja Gaiden niet briljant vindt, zegt waarschijnlijk meer over jou als gamer dan over de kwaliteit van die games.

Een mening is geen feit, en zeker niet de mening van een nintendo fanboy. Dergelijke meningen zijn alleen gebaseerd op onderbuikgevoelens.

Je hebt dus alle Xbox en gamecube exclusives al gespeeld als ik je mening zo lees. Vertel eens. Hoe is Fable?

ps. ik haat nintendo fanboys, hang them all

Laatst bewerkt: 27 jun 2004
  5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    goh... ik haat xbox fanboys, hang them all!

gsus, wat een domme uitspraak van je, je bent zelf een enorme fanboy en dan ga je zeiken op iemand die vind dat een NGC beter is.

6. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nee hoor, ben helemaal geen fanboy. ik vind de gamecube gewoon helemaal niks in vergelijking met de PS2 en Xbox. En waarom vind ik de gamecube niks? Omdat er geen games voor worden uitgebracht.

Laatst bewerkt: 27 jun 2004
  7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee, mijn mening is niet gebaseerd op onderbuik gevoelens.

Ik kocht mijn Xbox impulsief een aantal weken na de launch omdat ik de specs en mogelijkheden perfect vond. PGR! en Halo leken me ook wel een goede reden.

Het spelen van mario Sunshine, dwong me een gamecube te kopen.

Dat jij direct op je achterste poten staat als ik de Xbox niet geweldig vind zegt wel iets. Panzer dragoon Orta is inderdaad goed, en Ninja gaiden is dat ook.

Ik vind alleen dat Ninja Gaiden te laat komt. Ik wacht alleen op halo2, koopmisschien nog eens ene live game maar verder is de Xbox niet echt vergelijkbaar met alle andere consoles die ik gehad heb. Op de Dreamcats had ik twintig games, die ik allemaal goed vond, op de Xbox hooguit twee.

Als ik een game als Halo speel zit ik met plezier en verbazing (dat dit nu allemaal kan) voor de TV. Dat had ik ook bij Eternal Darkness, Zelda en mario Sunshine.

Gewoon kijkend naar mijn eigen ervaringen hebben bovengenoemde games meer indruk gemaakt dan alle Xbox spellen die ik kocht en weer inruilde of huurde.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2004
  8. Chronos

Chronos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario Sunshine... Wat een simpel spel is dat zeg... Ik had bij een vriend gespeeld en na een uur heb je al zoveel shines dat je de eindbaas kan doen. Spel is echt super simepel, alsof je snoep van een baby steelt. Ik vind de spellen van GC echt super simpel... het is gewoon waar dat het voor kindjes is gemaakt

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dan heb je ook gelijk alle games die ooit zijn uitgebracht op de gamecube. }:]

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik moet het weer eens oneens zijn met u. Ik heb een Cube en een Xbox en zoals ik al vaak gezegd heb is de Cube gewoon weinig tot niets. Geen games, geen toppers en weinig te doen. het enige wat ik doe is wachten op Prime 2, verder komt er gewoon niks uit. Zelda vind ik niks aan en ik heb eigenlijk alleen Metroid en F-Zero als echte top titels. De rest is gewoon bar weinig en dat is het grote probleem van de cube. Nintendo is gewoon zo voorspelbaar met wat ze te brengen hebben. Goh een nieuwe zelda, ik kan er niet meer warm van worden, goh een nieuwe mario, ik lig er niet meer wakker van. Net zo min als ik van nieuwe EA games wakker lig. Vernieuwing in The Wind Waker is leuk, maar al bij het tweede level wordt het zo verschrikkelijk saai.

Microsoft heeft in dat opzicht meer durf met originele exclusieve titels. Ik noem Fable, Sudeki, Rallisport, PGR, Top Spin, Panzer Dragoon, Ninja Gaiden, DOA3 en natuurlijk Xbox Live. Dat jij dat geen verrassende titels vind, tja dat zegt inderdaad meer over jezelf als je zegt dat Mario, zelda en F-zero dat wel zijn. Ik vind de Cube een hele vette console, maar de games zijn gewoon te schaars. Het wachten is altijd op dezelfde Nintendo spellen en ik wordt er gek van. Capcom maakt er ook wel leuke dingen voor, maar de steun lijkt steeds minder te worden. Multiplatform koop ik zowieso al op de Xbox en waarvoor heb ik die cube dan nog? Enkel en alleen voor die paar leuke Nintendo titels die wellicht nog uitkomen.

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Kansloze discussie Hordo. De nintendo fanboys spelen liever de zoveelste Super Mario Smash Srothers ipv een nieuwe franchise zoals Sudeki. Onder het mom van `vernieuwende, revolutionaire gameplay`. Yeah right.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Whahahahahaaaaaa lol. Jij weet echt niet waar je over praat. Probeer jij metroid prime maar eens fftjes uittespelen. Als jij zegt dat dat een super simpele game is dan nodig ik je bij me thuis uit, en dan kun jij ff zien wat de moeilijkheids graad van MP is. In het begin is hij al redelijk pittig, maar aan het eind, is hij echt zeker geen game waar je zomaar ff doorheen walst.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    gelukkig komen er voor de xbox alleen maar originele titels uit, zoals Halo 2 , Driv3 rUnreal Championship 2 Splinter cell 2 PGR2 ,LOTR series

*)

14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik maak daar ook nooit een probleem van. Kan niet wachten om Halo 2 en Silent Hill 4 te spelen. Meer van dezelfde fantastische gameplay.

Waar ik wel problemen mee heb is het feit dat de nintendo fanboys de PS2 en Xbox bashen vanwege de vele vervolggames die er in hun ogen op die consoles verschijnen, terwijl er op een gemiddelde nintendo console 2303290 games met mario in de hoofdrol worden uitgebracht; mario golf, mario tennis, paalzitten met mario, pizza's bakken met mario etc etc.

Ook dat gezeik over exclusives! Op de Xbox verschijnen 2 maal zoveel exlusives als op de Gamecube en op de PS2 zelfs 4 maal zoveel.

15. Chronos

Chronos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    paalzitten met mario :p

16. schumakker

schumakker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe leuk om te zien hoe iedereen elkaar beschuldigt van van alles enz. :)

Ik bezit zelf een Gamecube en een Xbox en die laatste gebruik ik vooral voor racegames btw aangezien dat toch het zwakke punt is van de GC. Ook goede actiegames trouwens koop ik ook gewoon.

Ik las zelfs een reply op de eerste pagina waar mij de tranen van in de ogen schoten. Iemand beweerde dat 1 game (halo 2) de hele Zelda reeks van tafel veegt.

Ok als je zoiets zegt ben je geen console waard en zou je je eerst eens moeten gaan verdiepen in de history van games etc en dan zul je vanzelf zien wat de Zelda reeks voor dingen teweeg heeft gebracht in de games geschiedenis.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dit is dus echt fanboy praat. Sunshine is geen moeilijke game, maar hij is van begin tot het eind leuk en origineel. Hem in een uur uitspelen gaat niet lukken.

18. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Sunshine.....Leuk ? Jah !!! Orgineel ? Nee !!! Doet HEEL veel denken aan Super Mario 64 !

19. toet

toet :o)

Leuk Bevonden:
    3
    Wat heeft het voor nut om hier een discussie te gaan voeren over Nintendo en Microsoft?
    Mensen als goodfella kunnen er zo te zien niet tegen als iemand Nintendo beter dan Microsoft vind, dan ben je namelijk een Nintendo fanboy!
    Maar zolang je Microsoft beter vind, heeft stoere goodfella geen problemen met je.
    Met dat soort mensen valt gewoon geen discussie te voeren, dat kan je wel aan zijn postgedrag zien.
    Dat slaat nergens op, echt een typische fanboy reactie.
    Ze hebben het gamen niet uitgevonden, dat denken ze ook niet, maar zonder nintendo zou de gamewereld nu heeeeel anders zijn.
    Alles word namelijk van nintendo gejat
    vb: nintendo maakt een rumble pack om je controllers te laten trillen, en sony jat het ook meteen.

Goh, je hebt 1 gamecube spel gespeeld en nu al een conclusie getrokken, dapper hoor!
    Nou, mijn zusje van 6 jaar zal straks heel veel plezier beleven aan Resident Evil 4, want dat spel is harstikke kinderachtig!

Wat is er nou stoer aan om games op het uiterlijk af te rekenen?
    Ik heb liever een spel met "kinderachtige" graphics maar meesterlijke gameplay dan de zoveelste "stoere" bloederige shooter met belachelijke gameplay.
    Maarja, dat is natuurlijk niet hip genoeg, het is 2004, en het gaat er bij gamen alleen nog maar om hoe stoer en bloederig een spel is. Flink joh!

En bovendien gaat het topic helemaal niet over 'Nintendo vs Microsoft'.

Laatst bewerkt: 7 jul 2004
  20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Willen Nintendo en MS in de toekomst de grootste worden in de gamingwereld? Zoja, dan moeten ze toch maar eens rond de tafel gaan zitten :9
    Zal een mooi team zijn om Sony achter zich te laten _0/

Deel Deze Pagina