De E3 was een ramp voor MS!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Spawn, 12 mei 2004.

  1. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    mja, sony heeft gewoon het voordeel dat je japan meehebben. Jappen zullen NOOIT iets niet-japans kopen dus...
     
  2. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoop dat ze het uit hun kop laten, de huidige concurentie is zeker niet verkeerd en als je naar de doelgroepen kijkt waar MS & Nintendo zich op richten zie je dat er daar ook gigantische verschillen inzitten. Laat Nintendo maar lekker Nintendo zijn, zo blijft het allenmaal netjes gescheiden de diversiteiten zijn bedoeld voor een bepaalde groep gamers. Bijvoorbeeld mensen die op een Nintendo Console dus helenmaal NIET aan hun trekken komen op Shooter gebied en andere geweldadige games, krijgen hun zin dubbeldik naar hun toe gesmeten van MS. Deze verschillen zijn goed, voor iedereen wat wils :D
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Uhm een paar voorbeeldjes: De rezzie serie, metroid prime, timesplitters 2 O-)
     
  4. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Rezzie Serie is Survival Horror, geweldadig, ok. MP & TS2 zijn beide kiddie shooters.

    Maar goed, jullie snappen mijn punt toch wel ;)
     
  5. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Het viel toch wel mee op de E3. Als ik zoe hoeveel games er gerevieuwd zijn in het Xbox Magazine. Het kon natuurlijk groter maar het veel niet heel erg tegen.
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    nintendo is niet meer vroeger was ik altijd een grote nintendo van nu ook maar ik heb ook een xbox en ik zie het verschil ik heb 30 gamecube spelletjes goie en een paar toppertje
    en op de xbox78 spelletjes en veel heel goeie games en veel toppertjes
    en waar zit nintendo met online een nieuwe handheld is altijd leuk maar de mensen van vandaag willen ook onlinen spelen
    en volgens mij gaat de nintendo ds niet winnen van sony psp
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Colnago, dan ben je hele snel tevreden.

    Ik tel op beide consoleshooguit vijf goede games.

    Dat online punt is hele goed. MS is geweldig met live. Alhoewel Sega hier wederom de pionier was, doet microsoft alles heel goed.

    Xbox overleeft bij mij door live. De leukste momenten in deze generatie consoles op gamegebied waren met Halo (meerdere mensen op een Xboxen spelen maar), Xboxlife voor het eerste, met midtown madness, Zelda (de eerste keer die boot, en de perfecte cellshading), Eternal Darnkess (hey verrek, een spel kan een beter verhala hebben dan een film en met je hoofd sollen) Mario Sunshine (gewoon superleuk om Mario weer te zien).

    Ik vind zelf dat je de gaemceub af mag zeiken op gebrek aan exzclusieve online games en een harde schijf.

    De Gamecube is in mijn ogen qua gameplay net iets meer aanwezig geweest en heeft me vaker die ik kan niet stoppen ervaring bezorgd.

    De Xbox te veel ophemelen vind ik verkeerd. Microsoft heeft ook geen echte 1st party titels en is vergelijkbaar met Sony als het om de plaats binnen de consolewereld gaat.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ook al zou er in Japan geen een PS2 zijn verkocht, is Sony nog de marktleider.
    Verenigde Staten: ongeveer 26 miljoen
    Europa: ongeveer 25 miljoen
    Japan: rond de 16 miljoen dacht ik.

    Zoals je dus ziet, ook al zou er in Japan geen PS2 verkocht zijn, is Sony nog steeds de marktleider.
     
  9. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie het zo:
    Nintendo ownde met de DS de PSP van Sony !
    Microsoft ownde met de Xbox de NGC !

    aangezien Nintendo al zolang ze in de hand-held industrie zitten ieder mogelijk concurent ( zelfs Sega ) die een bedreiging vormde tegen de GameBoy hebben verslagen en nu met een inovatief appertaatje komt EN dan ook nog eens de meeste ontwikkelaars in de wacht slepen, geef ik de PSP voorlopig weinig kans. _0/ _0/
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zie het zo:
    Sony en Nintendo ownde qua games die ik leuk vind Microsoft dik.
    De DS ownde de PSP.
     
  11. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Zolang we het maar eens dat we de DS of PSP niet met de Xbox moeten gaan vergelijken ! *)
    Als je die wel vergelijkt kan je net zo goed gaan zeggen dat DELL beter is dan Ford omdat DELL computers maakt en Ford niet :+ :+ , wat natuurlijk ook Apples met Peren vergelijken is...
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het over de PS2 en Gamecube _0/
     
  13. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    I know that, maar ik wou even orde op zaken stellen .. :-D
     
  14. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    nintendo heeft niks nieuws behalve WEER een zelda (wow wel een trailertje, heilig spel :)) Ook loopt nintendo een beetje achter wat functionaliteit betreft, ik noem hier de harddisk en online play en system link.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er staat mogelijk iets zeer interessants aan te komen voor de gamende consument want het lijkt erop dat Nintendo van plan is hun toekomstige games te gaan verkopen voor een prijs van slechts $29,99. Games als Metroid Prime 2: Echoes, Star Fox 2 en Paper Mario 2 staan allen momenteel voor een prijs van 39,99 Canadese dollars in een anoniem computer inventaris systeem voor retailers geregistreerd. Omgerekend betreft dit een prijs van 29,99 Amerikaanse dollars.
    Er bestaat een kleine kans dat het een simpele typefout betreft in het computer systeem, maar gezien het zich bij tenminste drie games heeft voorgedaan, alle drie uitgegeven door Nintendo, lijkt de opgegeven verkoopprijs ons toch wel vrij waarschijnlijk. Waarom Nintendo hiertoe besloten heeft is vanzelfsprekend niet geheel duidelijk, maar het kan duiden op een aggressieve prijs strategie vergelijkbaar met de lagere verkoopprijs van de GameCube richting €99,- vorig jaar.

    Het is natuurlijk te hopen dat we dezelfde prijsverlaging doorgevoerd zullen krijgen in Europa, maar gezien het zich ook met vorige acties heeft voorgedaan, hoeven we niet al te bang te zijn dat we naast het net zullen vissen. Wat dit betekent voor de budgetreeks Player's Choice, welke momenteel voor die nieuwprijs over de toonbank gaat, is ook nog onduidelijk. Het kan zijn dat deze budgetlijn verdwijnt of dat men hiermee nog een kleine tien euro lager zal gaan zitten.

    bron: www.gamer.nl


    En zo hoort het! _O_ _O_
     
  16. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    DS gaat wint het van de PSP, denk ik dan :)

    met al die extra mogelijkheden van de psp (bijv. mp:cool: word de psp veel duurder dan de DS. geschatte prijs van de DS is tussen de 150 - 200 euro dacht ik.
     
  17. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet eens met de stelling. De E3 verliep prima voor MS. Er mogen dan wel niet veel grote nieuwe dingen geweest zijn(EA gaat live). Maar des ondanks hebben veel grote games iets van zich laten zien/horen: Halo 2, Fable, Doom 3, Splinter Cell 3, Dead or Alive: Ultimate, Conker: Live & reloaded, StarCraft: Ghost en ga nog maar even door. Het enigste wat ik miste waren PES 4 en meer informatie over de xenon.
     
  18. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb eerder gezegd dat het een ramp was, maar eigenlijk als ik zo heel achteraf kijk valt het allemaal wel mee. Er was dan wel niets verrassend maar oei oei oei wat krijgen we heerlijke games het aankomende half jaar (als niets wordt uitgesteld): halo2, doom3, far cry instincs, pes 4, TS3, burnout 3, Fable, FEAR, SC3, enz enz. Veel is dan wel multiplatform, maar toch het komt er allemaal aan.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2004
  19. RogierB

    RogierB Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij doet net of dat de Gamecube alleen maar mario games heeft man. welke heb je nou? Mario Sunshine, Mario Kart, Mario Tennis, Mario Golf en die Mario Party games. ik vind zelf ook wel dat spellen zoals Mario party uitmelkerij zijn, maar al die andere games hebben gewoon hele andere gameplay en staan als het ware los van elkaar. De enige overeenkomst is dat al die Nintendo charakters erin mee doen. Xbox heeft ook gewoon heel weinig goeie exclusives. Zelf vind ik Ninja Gaiden en Top Spin heel tof, maar wat is nou zo bijzonder aan Halo? Tis gewoon een shooter, maar omdat de enige redelijke game bij de release van de xbox was wordt het de lucht in geprezen. Ik ken zoveel shooters die beter zijn dan Halo, maar goed das een andere discussie.
    Owja en die n44b die zegt dat er alleen simpele games voor de Gamecube uitkomen heeft et goed mis. Wel eens F-Zero GX gespeeld? Metroid Prime? Viewtiful Joe? Super Monkey Ball? Ownee, Super Monkey Ball is natuurlijk super blij, check al die kleuren das niet gaaf man zal z'on stoere jongen als jij zeggen. Al die zogenaamde toppers op de Xbox vallen me vies tegen en ook in de toekomst zal het zo doorgaan. Kijk Sudeki maar, een van de meestbelovende titels voor de Xbox krijgt gemiddeld maar een 7,5. Hoezo overhypt?
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Helemaal eens met rogier. De verwachte toptitels op de Xboxvallen bijna allemaal tegen. Sinds Ninja gaiden is er niks meer.

    De huidige tendens kan ik samevatten door te zeggen dat ik op de Camcube uit kan kijken naar vrijwel zeker goede games vanwege de oude franchises (Nintendo's enige probleem is dat ze zichzelf niet kunnen overtreffen) terwijl er op de Xbox uitgekeken kan worden naar vage games zoals fable en Sudeki, die helemaal niet te duiden zijn, en slechts qua publiciteit toptitels genoemd kunnen worden.

    Halo 2 is de enige zekere toptitel van microsoft. En die Exclusives? De helf speel je op een redelijke PC ook.

    Live is de Xbox, qua single player ervaringen staat de Cube (en zelf de Dreamcast) veruit bovenaan in mijn lijstje.

    Ik kijk liever naar individule games, dan naarconsoles, want elke console heeft sterke punten. maar het xboxis heilig praatje gaat er zelfs bij een Xboxbezitter vanaf het begin als ikzelf niet in.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2004

Deel Deze Pagina