Nee, daarover zei ik dat niet. Iemand bekritiseerde mijn uitspraak dat Zelda goed is omdat het Zelda is (Miyamoto!) en toen vertelde iemand dat het niet zo werkt. Een game als Halo 2 wordt geweldig omdat het halo is en bunjie er achter zit.
Natuurlijk zegt Miyamoto wel iets. De Teams achter de grote nintendo games hebben een heleboel talent en ervaring en ze weten hoe je een gode game maakt.
Zelda is zo'n goede game vanwege de sfeer. Het verhaal is altijd sterk en de wereld waar je in zit leeft echt. Bovendien is de gameplay perfect uitgebalanceerd en bevatten de Zelda games weinig fouten. Zelda's evenwicht is perfect, je ontdekt telkens precies op het juiste moment wat er gebueren moet en de gaem speelt echt op je gevoel in. Daarnaast heb je allerlei mega innovatieve minigames. Ook zitten er in elke zeldagame frisse ideetjes.
Na het lezen van een paar recente previews van fable, waaronder IGN preview van 12 bladzijdes ben ik overigens ook enthousiaster dan voorheen over deze game. Wel blijf ik erbij dat het een kwestie van afwachten is.
Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2004