1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De E3 was een ramp voor MS!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Spawn, 12 mei 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee, daarover zei ik dat niet. Iemand bekritiseerde mijn uitspraak dat Zelda goed is omdat het Zelda is (Miyamoto!) en toen vertelde iemand dat het niet zo werkt. Een game als Halo 2 wordt geweldig omdat het halo is en bunjie er achter zit.

Natuurlijk zegt Miyamoto wel iets. De Teams achter de grote nintendo games hebben een heleboel talent en ervaring en ze weten hoe je een gode game maakt.

Zelda is zo'n goede game vanwege de sfeer. Het verhaal is altijd sterk en de wereld waar je in zit leeft echt. Bovendien is de gameplay perfect uitgebalanceerd en bevatten de Zelda games weinig fouten. Zelda's evenwicht is perfect, je ontdekt telkens precies op het juiste moment wat er gebueren moet en de gaem speelt echt op je gevoel in. Daarnaast heb je allerlei mega innovatieve minigames. Ook zitten er in elke zeldagame frisse ideetjes.

Na het lezen van een paar recente previews van fable, waaronder IGN preview van 12 bladzijdes ben ik overigens ook enthousiaster dan voorheen over deze game. Wel blijf ik erbij dat het een kwestie van afwachten is.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2004
  2. WardNL

WardNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euh... Ik weet niet hoor maar ik heb de Xbox mag. gelezen en ik denk dat er binnekort veel toppers aankomen voor de Xbox, ik geloof niet dat de E3 een teleurstelling was.

Ik denk dat Microsoft steeds sterker wordt, stevige games, nieuwe Live opties, nieuwe speeltjes.

Nintendo is niet meer geloofwaardig in mijn ogen, je kan niet een hele console draaiende houden met eindeloze Zelda en Mario games. DS is gewoon een veredele gameboy. Sorry Nintendo, jullie worden flaky.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hoezo, die eindeloze Nintendo games zijn wel briljant. Het meest gewilde spel op de Xbox is een vervolg. Nintendo is geloofwaardig omdat het steeds afleverd wat ze beloven; goede games. Verder is Nintendo dwaas maar goede games tellen voor gamers.

Twee echte toptitels voor de Xbox: Halo 2 en maybe Fable......

4. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    TheWalrus: En DOAU! de beste online fighter *vergeet MK, die zuigt totaal en is na 1 dag alweer in de budget bakken en binnen de korste tijd *lees 1 uur na budgetversie* kostie nog maar 5 euri DOOD AAN MK DOOD AAN MIDWAY BRAND IN DE h3LL!!!
    DoAU is de beste online fighter en behoort tot de top van Xbox games

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, DOA is online, hetgeen mooi is. Maar het is wel een remake van de klassieke DOA2, oorspronkelijk een Dreamcast game. Dit is qua gameplay de beste DOA, als je het mij vraagt, maar echt wereldschokkend is het niet. Een game als Tekken 4 of (Het in mijn optiek superieuere) Virtua Fighter 4 zijn denk ik net even wat verfijnder qua speelstijl. Lekker onlien vechten maakt DOA wle een toptitel. maar geen onsterfelijke all time classic zoals Halo. Mzaar goed, je hebt gelijk dat is wat Beat Em Up betreft wel een topper.

6. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    fanboy. Je bent gewoon voor de Nintendo, omdat zij NIET online zijn zoals xbox live. Daar kan je niet zo dik verliezen met bijvoorbeeld Rainbow 6. Met andere woorden, het is dus gewoon zelfbescherming ;) ;)

Even zonder dollen nu. Tuurlijk heeft Nintendo goede games, maar overdrijven is ook een vak. Ik heb een tijdje een gamecube gehad met Zelda Windwaker, Mario Sunshine en Metroid Prime (wat een flutspel). Zelda en Mario waren toch niet echt vernieuwend. Tuurlijk zitten er wat nieuwe dingen in (cell-shaded, waterspuitje, fluit, bootje), maar uiteindelijk is het verhaal flinterdun; prinses redden. Leuk om te spelen, maar briljant? Nee.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Okay, goed, Mario Sunshine heeft een zeer slecht verhaal. Maar die gameplay is geweldig (alleen de testtijd was te kort, dat ene stuk dat je moet klimmen!). De oririginaliteit zit niet in zo'n waterpack, maar juist in het feit dat ze de basis trouw blijven. Bijvoorbeeld dat je zo'n plant ziet, tijdens de hele level, en dat je zijn hoofd als eindbaas hebt. Of dat je ineens op een gemotoriseerd surfplankje staat. Bovendien zijn de controlls erg lekker en zit er humor in. Dat maakt het een topgame.Tien keer beter dan een game als Blinx (die wel vernieuwend trachtte te zijn). Een game die op de Xbox hetzelfde niveau haalt is Ninja Gaiden.

Halo had datzelfde. In basis niks vernieuwends, alleen alles zeer goed uitegewerkt. Mooie levels, en een even zo mooi level design. En vergeet niet de voertuigen en een goed verhaal.

Zelda The Wind Waker heeft in mijn ogen wel een mooi verhaal. Schitterend elevels, en leuke gameplay ideeen , als het meenemen van medespelers, het zeilen (werd wel saai, maar de eerste keer dat het donker wordt, en de meeuwen komen, was een van de briljantse dingen in ene game ooit in mijn ogen). Het nadeel van Zelda was dat er een nog betere game aan vooraf ging, wat het dus minder indrukwekkend maakte.

Kijk, ik vind mijn Xbox hartstikke leuk, maar om hem de hemel in te prijzen gaat me te ver. Ik speel nu rainbow Six, een leuke game dankzij live, maar als het alleen singleplayer was, dan had ik het uitgekotst. Dat geld ook voor Midtown madness, dankzij live is het geweldig.

Kijk, ik zie hier nogal veel mensen die alles wat op de Xbox uitkomt prijzen om de kwaliteit terwijl mij het in veel gevallen juist opvalt dat deze betrekkelijk laag is. Echte topgames zijn er wel, maar in beperkte mate. Dat geldt ook voor Nintendo en Sony.

Daar waar microsoft echter leunt op een team als Bunjie, is Nintendo een bedrijf dat zelf redelijk wat toptitels leverd, die 100% exclusief zijn.

Toekomstige Xbox topgames, dus echt van wereldklasse, lijken mij Halo en misschien Fable. Een game als Mech Assault als topgame bestempelen, is in mijn ogen compleet gestoord.

Mensen die roepen dat Nintendo op moet sodemnieteren met sequels vergeten even dat ze straks een Rare (gesteund door Nintendo) online remake
    van Concker voorgeschoteld krijgen. Het zou anders zijn, als Nintendo net zoals op de gameboy advance, steeds dezelfde games uitbrengt maar dan even wat beter.

Deel Deze Pagina