de Grootste Nederlander aller tijden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jingles, 12 okt 2004.

1. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Antoni van Leeuwenhoek

Zie ook: www.degrootstenederlander.nl

O ja, de mensen die op Pim Fortuyn stemmen blablabla ik wil geen mensen beledigen.

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    nooit van gehoord :eek:

3. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Echt niet?

Eigenlijk twijfel ik, van Leeuwenhoek is de ontdekker van oa de bacterie en de spermacel, sommigen zien hem ook nog als de uitvinder van de microscoop, in ieder geval ongelofelijk belangrijke uitvindingen/ontdekkingen die vandaag de dag nog van belang zijn.

Er was trouwens ook rond de 40ste plaats een nederlander die de kunstnier en het kunsthart had uitgevonden, Willem Kolff, die man heeft ongeveer 20 tot 30 miljoen levens gered, maar ik had nog nooit van hem gehoord :confused:

Maar ik twijfel tussen van Leeuwenhoek en de Vader des Vaderlands, de stichter van ons land, das eigenlijk toch wel dé nederlander..

4. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een geweldige eerste post, met een lieve bedreiging enal :{

5. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Briljant, nietwaar?

Mag jij mij vertellen wie ik bedreig?

6. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Je "beledigt" iedereen, die op Pim Fortuyn wilt stemmen, want die behoren in de basisschool...

Maar maak je er niet druk in, en laat je gaan.

Mods mogen mijn post verwijderen omdat deze niet bijbrengt bij de topic

7. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ja je hebt wel gelijk eigenlijk, een beetje hard is het wel, maar ik vind het gewoon zo absurd dat Pim Fortuyn de top 10 haalt, daar kan ik echt niet bij.

Maar laten we niet vijandig doen en gewoon wat over die doden (+Cruijff ) praten

Hier is de lijst:
    Johan Cruijff
    Willem Drees
    Desiderius Erasmus
    Pim Fortyun
    Anne Frank
    Vincent van Gogh
    Antoni van Leeuwenhoek
    Willem van Oranje
    Rembrandt van Rijn
    Michiel Adriaenz. de Ruyter

8. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt wel gelijk over Pim, want hij kan niet tippen aan de rest van zijn lijstje, net zoals Johan Cruijff.

Tja Nederland heeft percies niet zoveel genies dat ze zelf al bij voetbal gaan zien voor de grootste nederlander. (Waar is Dik Advocaat?) :+

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    PIM FORTUIJN WANT DIE IS DOODGESCHOTEN MANGGGGGG!!!11111EEN!!!!

Ben het met je eens, Pim fortuijn was een echte publieksbespeler (populist, zo je wilt), maar de grootste nederlander? Give me a break.
    Zelf vind ik Willem van oranje de grootste. Die man heeft zoveel betekend tijdens de Spaanse bezetting. Antoni van leeuwenhoek op de tweede plek, belangrijke shit ontdekt enzo.

10. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Anne Frank vind ik trouwens ook niet op die lijst thuis horen, zij is eigenlijk een symbool, ze heeft onderdoken gezeten en er een boek over geschreven! Meer niet eigenlijk, dan vind ik een plaatsje op deze lijst toch wel te veel eer.

11. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er mee eens dat Pim niet in het rijtje thuis hoort, maar die opmerking van Jingels vind ik helemaal nergens op slaan.
    Wtf heeft het met opvoeding te maken, je kunt beter zelf nog eens terug gaan naar de basisschool

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Pim Fortuijn hoort niet in die lijst. Alles waar hij krediet voor krijgt is lucht. Heeft hij echt dingen bespreekbaar gemaakt? Ik denk dan eerder aan Bolkensteijn die over allochtonen begon. heeft hij de politiek nieuw leven ingeblazen? Nee, hij jatte statements van links en rechts. Heeft hij ooit echt iets bereikt? Nee, hij heeft in rotterdam niks gedaan, en heeft nooit een kans gehad in de nationale politiek. Alleen zijn dood maakt hem groot.

Johan Cruijf? Over Nederlandse domheid gesproken, een goed voetballer op één zeker?

Ik stem voor Drees, grondlegger van hetgeen de mongolen van nu slopen! Of die spermacelontdekker, ene echte held :)

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Wat je zegt ben jezelf, met de kop door de helft! Holy shit, mijn complete basisschooltijd komt door deze post terug. Dankjewel Vinnie! :{

Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  14. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je ook maar even gelezen had zeg ik dat over zijn kansen in de Nederlandse politiek. Hoezo de pot verwijt de ketel.....

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    En ja hoor het gaat weer over hoe Pim niet in de lijst hoort :{. Of je het nou met hem eens was of niet, hij had bijna 50% van de stemmen gehad als hij echt mee had gedaan. Dat binnen een paar maanden bereiken vind ik zeker indrukwekkend. Uiteraard was die 50% dom volgens velen, maar voor hun was hij de stem van het volk.

Ik heb op hem gestemd omdat hij ten eerste uit mijn stemwijzer kwam, en ten tweede hij is de enige die ik echt heb meegemaakt en die ik heb bewonderd. Die andere hebben ook goede dingen gedaan maar de grootste nederlander vind ik toch wel iemand die veel voor het volk doet en niet internationeel de wereld helpt.

17. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Toen ik de thread-titel zag, dacht ik dat het om de grootste NL'er allertijden in lengte ging! 8) Wie zou dat eigenlijk zijn?

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Speculatie ten top, hij had misschien levend iets minder stemmen gekregen omdat de emoties niet zo los waren gekomen. Hij had ongeveer 30 zetels gehaald, waarmee hij dus zo'n miljoen, anderhalf miljoen stemmen had gehaald. maar waarmee? Slimme demagogie, die ik enerzijds diep respecteer (die man was erg intelligent en een briljant showman, die zichzelf precies wist te plaatsen) maar anderzijds verwerp omdat zijn programma ondergeschikt was aan zijn persoon. In de UB van groningen ligt nog ene leuk essay van mijn hand over volkse partijen en de manier waarop deze partijen groeien, de lijst Pim Fortuijn is hier een schoolvoorbeeld.

Laten we de geschiedenisboekjes eens doornemen, als je dan echt naar belangrijke politici kijkt dan is Pim Fortuijn slechts een jaar durend showstuk dat achteraf gezien (bekijk de latere verkiezingspunten en de huidige politiek) minder betekend in werkelijkheid dan in de mythe die men rondom deze man schiep....

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  19. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Voor mij is Johan Cruijff de grootste Nederlander allertijden. Al die andere lui zoals wetenschappers wie ook maar ken ik toch niet en heb al helemaal geen id wat ze gedaan hebben voor NL.
    Johan Cruijff heeft het voetbal en de sport naar een hoger nivea getilt en heel de wereld wist in1x dat NL ook kon voetballen :)

20. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    de stemwijzer die op de site vermeld staat helpt je een handje. zo kwam ik op:
    Pim Fortuyn 35.0%
    Willem van Oranje 35.0%
    Michiel de Ruyter 30.0%
    en kan me hier best in vinden :D

Deel Deze Pagina