De grote donor show! Wat vind jij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 1 jun 2007.

  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Jullie hebben zeker allemaal de uitzending op BNN gezien van dit programma ofwel gehoort dat er veel commotie over was.

    De bedoeling van de show van dat 1 van 3 kandidaten een Nier konden winnen van iemand die over een maand zou gaan sterven

    Dit programma heeft zelfs het vragenuurtje van de 2de kamer gehaald en is in de wereldpers gekomen.

    Nu werd vanavond aan het einde van de show bekent gemaakt dat het allemaal geacteerd werd en dat de vrouw die zal gaan sterven acteur was, maar de 3 kandidaten hadden wel echt een nier nodig.

    Doormiddel van dit programma probeerde BNN de wereld wakker te schudden van het probleem dat er te weinig mensen zijn die een Donorcodicil hebben ingevult

    Denk jij dat BNN door dit programma Nederland heeft wakker geschud?
     
  2. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    NEE
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    nou dit had ik helemaal niet verwacht...

    Jazeker. Als er zelfs druk in de tweede kamer over gedebatteerd werd en de kranten ermee volstonden dan kan je dat wel zeggen jah.
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Argumenteer eens man anders hebben we er toch niks aan ;)

    Ik had het ook zeker niet verwacht. Vond het ook al zo nak van die kerel om die vrouw te onderbreken toen ze net aan het vertellen was wie ze ging kiezen om even mensen aan te sporen om te smsen tussendoor :9

    Ik denkzelf dat er zeker wel wat gaat gebeuren nu. Het zal wel zeker de voorpagina's halen van de kranten
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Het probleem van dit soort acties (ik moet zeggen dat ik het niet gezien heb) is dat het effect altijd maar kort is. Mensen zijn er een weekje mee bezig en dan is het wel weer afgelopen.

    Toch is het goed dat er wat gebeurd, het is schandalig hoe weinig mensen organen willen doneren......
     
  6. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zeker dat het impact heeft gehad, maar zoals iemand al zei, ik ben bang dat het snel weer wordt vergeten.

    Ik vind het zelf ook schandalig dat er zo weinig mensen donor zijn.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat een actie dat het gewoon geacteerd was!! In dat geval zeker positief! Ze hebben er dan toch maar even voor gezorgd dat er nog meer gehoor aan is gegeven en al zou het effect van korte duur zijn, elk effect is mooi meegenomen toch?

    Ik ben zelf nog geen donor, maar toen dit vanmiddag ter sprake kwam besefte ik wel dat ik dat wel eerdaags snel moet gaan regelen.
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik denk dat als ik 18 (ben nu 16) ben en zon ding mag invullen mezelf ook wel beschikbaar stel als Donor, want je hebt er zelf toch niks meer aan als je dood bent :+
     
  10. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaat het er niet om dat er weinig mensen zijn die dat formulier hebben ingevuld, ongeacht de keuze?

    Ik vind het raar dat hier gezegd wordt dat het schandalig is dat mensen geen donoren willen afgeven na zijn of haar dood. Het is en blijft een persoonlijke keuze.

    Ik zelf heb dat formulier opgestuurd. Ik heb besloten om geen donoren af te staan na mijn dood. Ik wil niet dat ik doorleef door iemand anders als ik zelf dood ben, ik vind dat geen aangenaam idee. Zo denk ik er nu iig over.

    Ik heb dat programma niet gezien, maar ik vind wel dat die formulieren ingevuld een opgestuurd moeten worden.
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, vaak willen mensen misschien wel doneren maar vullen ze dat formulier niet in.

    Zelf ben ik wel donor voor alles behalve me botten en huid. Dus het zou op ze minst netjes zijn als mensen het formulier invullen. Natuurlijk als je niet wil dan wil je niet, maar de meeste mensen denken er niet eens over na.
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Een keer goed over nadenken, want ik weet echt niet wat ik over anderhalf jaar in moet vullen. Aan de ene kant wil ik de mensen die iets nodig hebben graag helpen, maar aan de andere kant vind ik het idee dat ze iets uit je lichaam halen een beetje creepy.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je bent dood, je lichaam werkt niet meer, je bloed pompt niet meer rond, je bent dood, hartstikke dood. Dus waarom maak je je dan zorgen over dat stel onderdelen waar je lichaam op draait. Het zijn hulpmiddelen die ervoor zorgen dat jij hier vrolijk rond kan huppelen zolang je leeft en daarna ben je er niet meer. Dus niet moelijk doen en gun iemand anders een heel leven als jij dood gaat.
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al jaren zo'n ding.. kreeg die volgens mij al op m'n 14e verjaardag ofzo..
    Ze mogen alles van me hebben behalve me hoornvliezen en huid.. weet ook niet waarom.. Maarja, het is toch anders om iemand me nier te geven als ik dood ben, ben er van overtuigd dat die van degene die hem krijgt er vrijwel hetzelfde uitziet.. Bij huid en hoornvliezen is dat idee toch anders.. Alsof iemand je vingerafdruk krijgt ofzo.. :+
     
  15. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik kan alleen maar meer dan eens met je zijn. Denk persoonlijk precies hetzelfde erover
     
  16. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Vond het wel een strakke actie.. Knap ook dat tot op het moment van het einde van de uitzending niets uitgelekt is! Ik was iig zeker verbaast.

    Btw, we kunnen hier wel oeverloos discussieren over de vraag; wel/niet doneren. Maar dit is én blijft een persoonlijke keuze. Alles zijn voor en tegens, wie zijn wij om elkaar onderling 'voor gek' te verklaren als iemand zeer terecht besluit geen donor te willen zijn?
     
  17. xboxjohan

    xboxjohan Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  18. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    De hele show zat ik een beetje met een dubbel gevoel. Zouden ze nu echt een nier gaan weggeven? Of toch niet? En ineens, op het einde ging het licht aan en toen was het in een klap duidelijk. Wat een stunt, briljant! Ik denk zeker dat hier nog wel even over gepraat gaat worden! En nu allemaal donor worden mensen!
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wist wel dat er iets mis was. Al die commotie en ophef voordat mensen überhaupt de show gezien hadden! Persoonlijk had ik eigenlijk verwacht dat ze gewoon alle 3 de kandidaten een nier zouden geven. :eek: Dus toch nog een onverwachte wending voor mij. Ik denk er zeker over na, maar dat doe ik al lang. Want de brief ligt nu al een hele tijd boven op mijn kastje...
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik had wel zoiets verwacht dat het opgezet was. Prima gedaan en de nodige commotie. Hulde voor BNN.

    Heb me paar daag geleden opgegeven voor donor. Ze mogen alles hebben. Niet dat alles bruikbaar zal zijn (lever etc.)
     

Deel Deze Pagina