Voor de Mega Man fanaten met een PSP in hun bezit : Mega Man Maverick Hunter X (de in mijn ogen zeer geslaagde remake van het origineel op de SNES) ligt inmiddels in de winkels Mega Man Powered Up (de remake van Mega Man 1 op de NES, ook voor de PSP) zit er iets later aan te komen, maar hiervan is al wel een demo te spelen op je UMD van Maverick Hunter X.
En zoals al eerder gepost is er voor de DS bezitters ook goed nieuws, er zit namelijk een nieuwe Mega Man game aan te komen voor de DS welke schuil gaat onder de naam "Mega Man ZX". Er is nog niet veel over het spel bekend (zoek anders even op Google om verschillende nieuwsberichten te kunnen checken), maar waarschijnlijk gaat deze nieuwe serie zich afspelen na de Zero saga. Met betrekking tot dit nieuws heb ik ook even de openingspost aangepast, want qua verhaal gaat de aankondiging van deze nieuwe game(serie) een en ander inhouden. Voor diegenen die niet willen weten hoe de Zero saga afloopt zou ik zeggen, niet de openingspost lezen dus Of de Mega Man op de DS een hele nieuwe serie wordt weet ik natuurlijk niet zeker, maar het is nog nooit bij 1 enkel deel geleven op een bepaald systeem....dus dat zal ook deze keer niet het geval zijn denk ik.
Voor degenen die zitten te wachten op de Anniversary Collection voor de GBA (SPiRiT) : deze game gaat waarschijnlijk "Mega Man Mania" heten en zal een compilatie worden van Mega Man 1 t/m 5 op de Game Boy en speelbaar in zowel kleur als zwart-wit, dus NIET de Mega Man's voor de NES !! Inhoudelijk zijn de games namelijk anders, en als je de NES delen wilt spelen, zul je toch de Anniversary Collection voor de GC, PS2 of Xbox moeten aanschaffen....
En het nieuws van de nieuwe Mega Man exclusief voor de DS, heeft mij ertoe aangezet later dit jaar toch nog maar een DS (Lite versie) te kopen
Ik heb trouwens nu ook de Mega Man Anniversary Collection binnengekregen voor de GameCube, en dat gevoel wat ik krijg als ik die games zit te spelen is gewoon onbeschrijflijk....echt pure nostalgie *) Ook Mega Man X : Command Mission (die was bij iemand anders in z'n PS2 stuk gegaan ) weer ff opnieuw gekocht, is toch wel een bijzonder leuk spelletje. En eindelijk heb ik nu weer zo'n beetje alle 2D Mega Man platformers in m'n bezit (en al helemaal als ik Mega Man Mania heb), van de eerste t/m de allerlaatste....heerlijk
Laatst bewerkt: 21 feb 2006