1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] De Grote Mega Man Thread

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 29 okt 2005.

1. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Nu de vraag: Wat vinden jullie van de Network serie?

Ikzelf als Megaman vind het helemaal geweldig.
    Het gaf wel een andere draai aan Megaman, nieuwe vechtstijl en alles, echt tof.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Mega Man fan met een PSP in zijn bezit : Mega Man Maverick Hunter X (remake van de originele Mega Man X voor de SNES, met wat nieuwe snufjes zoals o.a. de mogelijkheid met Vile te spelen) staat in Amerika gepland voor 10 januari :)

Mijn pre-order staat al, mijn lokale gamesstore zorgt ervoor dat ik hem in januari nog heb (import) :cool:

EDIT : Mega Man Powered Up (remake van de allereerste Mega Man voor de NES, compleet met 2 nieuwe levelbazen en een leveleditor :D) staat gepland voor 2 maandjes later, in maart dus :) Ook die wil ik hebbuhhhh :cool:

Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En nog wat (oud) nieuws voor de GameCube en PS2 bezitter : de Mega Man X Collection, met daarop deel X1 t/m X6 en een Mario Kart-achtige racegame ala Mega Man (hoe wazig klonk dat :9) zal zijn weg vinden naar beide platforms. Of beide versies ook naar Europa komen is mij nog niet helemaal duidelijk (het zal niet de eerste keer zijn dat Capcom de Europese Mega Man fan laat zitten :mad:), maar de GameCube bezitters kunnen hun import versie natuurlijk afspelen met de Freeloader :) Voor de PS2 bezitters (waaronder ik) zal dit iets lastiger worden, en is het hopen op een Europese release....

(niet dat ik al die delen nog niet heb, maar als echte fan is het natuurlijk gewoon een mooi verzamelobject en is het tevens ook heel handig om ze allemaal op 1 schijfje te hebben O-) )

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de Network serie heb ik zelf geen ervaring, alhoewel het principe erachter me wel leuk lijkt :)

Ach ja, misschien in de toekomst toch maar een deeltje van aanschaffen ;)

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de stad in gegaan om te kijken voor een VGA kabel voor de X360 (hadden ze nie), en ben thuis gekomen met een GameCube....hoe raar kan je dag verlopen :9

Ik had in mijn achterhoofd zitten dat de Mega Man X Collection naar alle waarschijnlijkheid (heb dit nog nagevraagd en opgezocht) net als de Anniversary Collection niet in Europa zou uitkomen....als echte Mega Man fan kon ik het gewoon niet laten een Cube mee te pikken voor 50 euro, met de mogelijkheid om makkelijk import games te draaien waaronder Mega Man dus O-)

En ook wel voor de Twilight Princess hoor....maar das weer een heel ander verhaal ;)

6. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    €50? Tweedehands?

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup :) Leek me een beetje overbodig om een volledig nieuwe te kopen aangezien ik er toch niet al teveel spellen voor zal kopen....

Maar in ieder geval handig dat ik er toch 1 heb :cool:

8. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    hahaha, goed idee, ik had er ookal aan gedacht om MegaMan Anniversary Collection op de GameCube te halen met zo'n freeloader, alleen had ik me zo verheugd om MegaMan met een Xbox controller te kunnen spelen, ik vind die GameCube kont-roller niet echt geweldig, de A knop is gigantisch en de triggers zijn kut.

Op zich maakt dat voor MegaMan natuurlijk niet veel uit maar toch, op de xbox lijkt het me lekkerder spelen.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ook ff wennen aan de controller hoor, maar Mega Man is er vast goed op te spelen denk ik :)

EDIT : De Mega Man Anniversary Collection voor de GameCube is al sinds 22 juni 2004 uit in Amerika, ik ben bang dat je daar niet zo gemakkelijk meer aan kunt komen. De Anniversary Collection voor de GBA moet nog uitkomen in 2006, dus dat gaat zeker lukken :)

Op de GameCube wil ik de Mega Man X Collection gaan spelen, dat zijn dus de eerste 6 delen uit de X saga + een racegame op 1 schijfje ;)

10. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ach, je kan ook altijd nog via eBay (US) kijken, grote kans dat je hem (anniversary col. >> GameCube) daar ook nog wel kan scoren, maar ik speel dan liever via de GBA, ik heb toch een GBA SP en een GB player onder mijn Cube, dus no problem.

Maar ik heb sinds kort toch weer een werkende MegaMan 2 voor de NES (via eBay hehe, leip spel) en die andere delen haal ik ook nog wel eens. Origineel is toch 't leukst. Dus ik ga ook vooral voor die X collection, die heb ik ook nog nooit gespeeld dus een leuke uitdaging om ze te checken. En aangezien ik al heel lang mijn Cube niet meer opgestart heb, en verder alleen Zelda Four Swords en TP er nog op wou gaan spelen, komt het wel goed uit. Komt die Cube toch nog goed van pas ja8)

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Origineel is zeker het leukst :)

En als je nog niet bekend bent met de X serie is het zeker een aanrader, die moet je echt checken ! :cool:

De Mega Man X Collection voor de GameCube staat in Amerika gepland voor januari, dus dat is het zo....importeren en Freeloaderen 8)

12. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Nu moet ik ook een Cube hebben, al is het maar voor Resident Evil alleen al.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha wij hebben het over Mega Man op de Cube, komt hij aan met Resident Evil :9

Haha nee maakt nie uit, welke Resident Evil bedoel je ? Reborn en Zero ? Die zijn exclusief Cube jah (heb vandaag Reborn gekocht, Zero komt ook nog :cool:), maar Resident Evil 4 is er inmiddels ook op de PS2....

14. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Zero is gaaf, ik heb hem gespeeld. Hij is mooi hoor, eerlijk waar.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    I know :cool: Kan ik die gemiste delen mooi inhalen nu ik een Cube heb....toch best handig zo'n ding, en voor 50 euro....zelfs een nieuw spel kost nog meer ;)

En als je een Cube haalt, kun jij ook de eerste 6 delen van de Mega Man X saga spelen (hoezo probeer ik je over te halen ? O-) )

16. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Kan, maar ik ga voor een DS denk ik.
    Mijn ouders vinden dat ik genoeg heb, ik kan beter voor een nieuwe gaan zeggen ze, maar ja, studie komt eraan, vrije tijd enzo, dus ik weet het niet. De DS kan natuurlijk wel, dat is onderweg.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Als je voor de DS gaat is dit een mooi bericht:

Bron: DS Gamer

Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, Mega Man is al op zo'n beetje alle systemen een keer uitgekomen....en blijkbaar zet die goede trend alleen maar door :cool:

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanaf deze week de Mega Man X Collection voor de Cube in m'n bezit....kan ik de eerste 6 delen uit de X saga weer eens een keer op m'n gemakje uitspelen :cool:

X3 t/m X6 heb ik al los in m'n bezit, X1 en X2 heb ik niet origineel meer want die heb ik vroeger weggedaan. Op ROM heb ik ze wel, mja is toch anders als het originele werk ;) Maar nu heb ik ook gelukkig die delen weer :)

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Mega Man fanaten met een PSP in hun bezit : Mega Man Maverick Hunter X (de in mijn ogen zeer geslaagde remake van het origineel op de SNES) ligt inmiddels in de winkels :cool: Mega Man Powered Up (de remake van Mega Man 1 op de NES, ook voor de PSP) zit er iets later aan te komen, maar hiervan is al wel een demo te spelen op je UMD van Maverick Hunter X.

En zoals al eerder gepost is er voor de DS bezitters ook goed nieuws, er zit namelijk een nieuwe Mega Man game aan te komen voor de DS welke schuil gaat onder de naam "Mega Man ZX". Er is nog niet veel over het spel bekend (zoek anders even op Google om verschillende nieuwsberichten te kunnen checken), maar waarschijnlijk gaat deze nieuwe serie zich afspelen na de Zero saga. Met betrekking tot dit nieuws heb ik ook even de openingspost aangepast, want qua verhaal gaat de aankondiging van deze nieuwe game(serie) een en ander inhouden. Voor diegenen die niet willen weten hoe de Zero saga afloopt zou ik zeggen, niet de openingspost lezen dus :+ Of de Mega Man op de DS een hele nieuwe serie wordt weet ik natuurlijk niet zeker, maar het is nog nooit bij 1 enkel deel geleven op een bepaald systeem....dus dat zal ook deze keer niet het geval zijn denk ik.

Voor degenen die zitten te wachten op de Anniversary Collection voor de GBA (SPiRiT) : deze game gaat waarschijnlijk "Mega Man Mania" heten en zal een compilatie worden van Mega Man 1 t/m 5 op de Game Boy en speelbaar in zowel kleur als zwart-wit, dus NIET de Mega Man's voor de NES !! Inhoudelijk zijn de games namelijk anders, en als je de NES delen wilt spelen, zul je toch de Anniversary Collection voor de GC, PS2 of Xbox moeten aanschaffen....

En het nieuws van de nieuwe Mega Man exclusief voor de DS, heeft mij ertoe aangezet later dit jaar toch nog maar een DS (Lite versie) te kopen :+
    Ik heb trouwens nu ook de Mega Man Anniversary Collection binnengekregen voor de GameCube, en dat gevoel wat ik krijg als ik die games zit te spelen is gewoon onbeschrijflijk....echt pure nostalgie *) Ook Mega Man X : Command Mission (die was bij iemand anders in z'n PS2 stuk gegaan :mad:) weer ff opnieuw gekocht, is toch wel een bijzonder leuk spelletje. En eindelijk heb ik nu weer zo'n beetje alle 2D Mega Man platformers in m'n bezit (en al helemaal als ik Mega Man Mania heb), van de eerste t/m de allerlaatste....heerlijk _O_

Laatst bewerkt: 21 feb 2006

Deel Deze Pagina