1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.122
    Meh, 'krasbestendig' uiteindelijk komen er toch wel krassen op je S4.

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Neem dan een glazen screenprotector, is je scherm ook beter bescherm als je m laat vallen.

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Remcom00

ik wil een chinees toestel voor erbij, om te kloten met wat roms en dergelijke.

Wat ik wil is:
    - mooi design
    - hoge kwaliteit afwerking
    - specs, het liefst top of the line, maar is niet een must

Vind zelf de Cubot One mooi, maar het is een 1-op-1 kloon. iOcean x7 vind ik weer te dik.

Heb je zelf wat voorstellen?

Laatst bewerkt: 15 okt 2013
  4. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Wat is je budget?

Als je echt een toestel met veel roms wil je wel een populair toestel neem ik aan, dus iets als een Xiaomi Mi2 maar die is aardig prijzig.

De iOcean x7 is qua prijs/kwaliteit en bouwkwaliteit atm wel een van de beste, zo niet het beste Chinese toestel.

Je hebt natuurlijk ook nog de Oppo Find 5 maar dat is ook een flinke jongen.

Als je wat kleiner en goedkopers wil, maar met redelijke bouwkwaliteit, is de Jiayu G4 wel een leuk toestel (al schijnt die wel wat problemen te hebben met de GPS zoals de meeste Mediatek toestellen en met 3G).

De Zopo C2, FAEA F2 en de Umi X2 zijn ook wel interresant, vergelijkbaar met de iOcean x7.

Ik was zelf van plan om voor de Jiayu S1 te gaan maar ik heb dus iets anders gehaald, de eerste toestellen worden als het goed is deze maand geleverd en ik denk dat je in December wel eentje in je handen kunt hebben.
    De S1 is qua prijs/kwaliteit toch wel het beste toestel atm, alleen nog niet verkrijgbaar.

De Meizu MX2 en MX3 zijn ook erg mooie toestellen, alleen aardig prijzig.

5. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Budget is geen beperking...

6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Find 5 is zwaar en 5 inch, maar wel echt top toestel!

7. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup, 5 inch is niet groot.... Heb de Xperia Z (met mogelijk de Xperia Z1 onderweg) Maar de Oppo Find 5 vind ik een volwaardig toestel, ik wil gewoon een toestel voor erbij, voor de leuk :+

Vind die Umi wel leuk, maar twijfel over de iOcean...

8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ah kijk dat scheelt :p.
    Dan zou ik niet voor een toestel met een Mediatek chip gaan zoals de iOcean of de Umi, maar voor een Snapdragon, Exynos of Atom.

Dan heb je de keus uit de een Xiaomi Mi2(normale, S of A), Meizu MX2, Lenovo K900, Vivo X-Play of Oppo Find 5.
    Als je wat meer geduld hebt zijn de Xiaomi Mi3, Meizu MX 3, Oppo N1, Jiayu S1 ook een optie, die zijn alleen nog niet leverbaar.

Begin volgend jaar, misschien eind dit jaar komen ook de eerste 8-core processor uit (volledige 8-cores, dus niet zoals bij Samsung 4 cores voor performance en 4 cores voor stroombesparing), daar kun je misschien ook op wachten, maar die komen wel van Mediatek en Allwinner.

9. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ach ik probeer het gewoon uit. Ik ben geen fan van screenprotectors, maar deze schijnen anders te zijn. Ook met aanbrengen en ik heb een set met ook protectie voor de achterkant. Ik zie het vanzelf wel. :)

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Lees anders wat reviews. Staan er een hoop online. Grote nadeel is de niet of nauwelijks werkende GPS, maar als het om een tweede toestel gaat is dat misschien niet eens zo'n probleem. Zou dan wel voor de Turbo, Plus of Elite version gaan ivm de 1.5 GHz (Plus dat de Elite 2GB RAM heeft ipv 1GB en meer geheugen). Kijk anders even op Tweakers. Qua dikt valt hij wel mee trouwens toch? 8,9 mm vind ik erg netjes persoonlijk :) Vind het zelf een van de mooiste Chinese telefoons omdat ie een heel eigen design en uiterlijk heeft. Valt echt op.

11. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dank u allen!

Ik vind die Xiaomi Mi3 echt sexy!!!!!

12. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    [yt]5GJQEAz2DNY[/yt]

Prachtig toestel idd. Specs zijn voor die prijs ook echt insane. De eerste 100.000 zijn ook in 90 seconden uitverkocht :p

Denk trouwens dat we over een jaar allemaal aan de Chinese smartphone kunnen zitten. Als je ziet hoeveel (en vooral ook druk bezochte) topics er op Tweakers over te vinden zijn! Is vaak een voorbode voor de populariteit in de rest van Nederland. Als je sowieso ziet voor welke prijs er tegenwoordig fantastische apparaten uit China komen rollen :eek: Denk alleen dat de lange levertijden, garantie, eventuele invoeringskosten/belasting en de onzekerheid nog veel mensen tegenhoudt.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wat een beauty zeg. Ik heb voordat ik de HTC One heb gekozen ook gedacht aan een toestel als dit. Echter, wat jij al zegt, de onzekerheid, lange levertijden, de onbekendheid van zo'n toestel heeft mij doen besluiten voor een ander toestel te gaan.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    What's up met mijn Whatsapp? Sinds kort gaat hij vanzelf naar een volgende regel na twee woorden ofzo. Kan het niet zo snel bij mijn instellingen vinden?

15. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    Tip!
    Koop nooit een LG L5 ,
    Na verloop van tijd wordt hij ontiegelijk sloom!

16. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Joh :+.
    Dat is met al die budgetmeuk zo.

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In de winkel ligt ook nog steeds de LG L3 en daar wordt je helemaal niet vrolijk van.
    Nieuw uit doos is dat ding niet vooruit te branden.

800Mhz "Singel-core"
    384MB werkgeheugen.
    Android 2.3

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Remcom00

Waar valt die Xiaomi MI3 te kopen?

En werkt het wel überhaupt op onze netwerk?

Die Jaiyu S1 is ook wel slick, maar ik zie continu de galaxy s4 voor me neus... En de Mi3 just stands out, qua design.

19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Nog niet. Vooralsnog alleen voor de Chinese markt. Dacht ergens eind november voor de rest van de wereld. Kijk even bij Pandawill en Antelife of je hem kan pre-orderen anders. Zijn de bekendste stores voor Chinese phones. Op Tweakers zijn er zelfs topics voor :p

Oh en:

De Snapdragon is voor buiten China.
    De nVidea Tegra is voor binnen China.

20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ah, zit het zo.

Thanks chimp ;-)

> ik kijk liever niet op Tweakers, maar ik zal de web stores bekijken.

Deel Deze Pagina