1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als mn batterij echt dood zou gaan, dan koop ik me gwn een nieuwe! Nog nooit meegemaakt btw. Accu gaat nog altijd als toen ik hem kocht (1,5 jaar geleden) Lang leve vervangbare accu's (S4) ! Beter dat dan idd 's nachts wakker worden om hem van de lader af te halen. :p

    Ik denk dat het ook goed is om de telefoon uit te zetten wanneer je hem snachts oplaadt, zodat hij niet steeds bij 99,999% weer gaat opladen.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat is echt niet met alle apparaten. Ook veel telefoons met li-ion batterijen blijven gewoon stroom geven en houden 'm steeds op 100%.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zie geen bron, een simpele Google search zegt mij in ieder geval dat je telefoons niet kan overchargen: overcharge phone
     
    Cookie vindt dit leuk.
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Het is gewoon slecht als het constant aan de stroom zit, hetzelfde geldt voor laptops. Als die constant aangesloten zit, batterij er uit...
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Geef dan eens een bron die dat zegt 8), volgens mij valt het reuze mee tegenwoordig.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De levensduur van li-ion hangt af van het laden en ontladen. En het is sowieso bewezen dat wanneer je ze tot bijvoorbeeld 90% gaat opladen ze langer meegaan dan volledig (100%). Dus tja... do the math! ;)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik wil het zwart op wit en wel nu. We zitten niet in den Haag dat we zomaar dingen kunnen schreeuwen zonder bron, dit is wel XBW waar je het over hebt.
     
    Jorrie en Killamonkey vinden dit leuk.
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  9. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Haha, ook hier dus hele uiteenlopende verhalen. Sowieso dat ik hem dus niet helemaal leeg laat lopen. Thanks.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nope, en ook eigenlijk beter om 'm niet helemaal vol (100%) te gooien. Maar daar ga je niet steeds op letten. Wel proberen om bij ongeveer 15, 20% de batterij weer op laden... dat scheelt echt een hoop voor de conditie/levensduur en prestaties van je batterij.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Niemand die hier nog een OnePlus One invite nodig heeft? Anders geef ik hem aan een random persoon weg namelijk :)
     
  12. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    En over een periode van welke tijdsduur heb je het dan, een maand, een half jaar, een jaar, 2 of meerdere jaren? Ik heb namelijk volgens jou mijn accu van mijn S2 destijds compleet verkracht. :+ Maar na 4 jaar tijd kon ik nog steeds gemakkelijk 2 dagen met een volle accu rond komen. Eigenlijk probeerde ik dan altijd om 's avonds van dag 2 mijn telefoon helemaal leeg te laten lopen en hem daarna pas weer op te laden. Nooit iets van gemerkt dat de batterij daardoor slechter werd, evenals het 's nachts 'doorladen' van de phone.
     
  13. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Toevallig vandaag ook een invite binnen gekregen via de mail, hoe lang duurt het voordat je hem binnen hebt na bestelling?
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ligt aan de verzendmethode, meestal een week of 2.
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Enige wat er dan aan de hand is, is dat je OS weer correct gekalibreerd is en precies weet wat de capaciteit van je accu is. Dit doet niks met de levensduur of capaciteit, enkel met de correcte weergave van de accu (percentage). Je OS raakt in de war en wordt weer even gereset.

    De electronica in de batterijen doet dat voor je. Overchargen is een mythe sinds Li-Ion. Enkel hitte of defecte batterijen (circuits die overchargen voorkomen) zorgen voor schade bij laden.



    En kom maar op met die bronnen.'




    Was jij niet ook degene met accuproblemen met de OPO? Ik zit zelf aan het eind van de dag op 50-60% lading, ben ontzettend onder de indruk van het apparaat en de accu vergeleken met mijn oude Nexus 5.
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    OPO? Nee, die heb ik niet...
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik doe ook lang met de batterij hoor. Veeeeeel beter dan die van oppo. Ik zit gauw tegen de 24 uur aan en dan is er nog 30-40% over als ik hem ga opladen
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik had inderdaad wat problemen in het begin met de accu van de OnePlus One. Uiteindelijk bleek de Ajax Showtime app de schuldige te zijn. Loopt nu als een zonnetje :) Vaak anderhalve dag of meer met één accu. Al helemaal als ik hem in de nacht op vliegtuig stand zet. En ben een vrij intensieve gebruiker. Top dingetje!
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon alle permissies killen via de privacy settings en de apps vreten geen accu meer :p
     

Deel Deze Pagina