1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oppo? Ik begrijp even niet waar je het nu over hebt. :D

Oh ik denk dat je het hier over had?

https://www.youtube.com/watch?v=XkqiFOvF8v0

Laatst bewerkt: 22 jun 2013
  2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    vraag even aan Maddmonkey! Die kan je vast overtuigen!

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Paar pagina's teruggelezen, maar zo te horen is een abonnement daarmee niet mogelijk. Dus de volle mep, wat onmogelijk is voor mij. Erg mooi ding, dat zeker weten, maar dit kan ik niet doen.

De HTC One gaat hem trouwens ook echt niet worden, want bij Studentmobiel moet je ook nog eens behoorlijk bijbetalen voor het toestel. Echt veel meer dan die 60 voor een S4. Tegen de 200...dat is het echt niet waard. Zeker niet wanneer de accu niet eruit kan en de accuduur ook minder is.

Hmm..misschien is de HTC One nog wel een optie

https://www.studentmobiel.nl/htc-on...ernet=169&product_version_id=1222&sms=&voice=

Ik vind het een beetje verwarrend..er staat : totaal per maand 47,50. Actietarief 24 maanden 38 euro. Wat is hier nou echt relevant? Is het gewoon 38 euro per maand voor twee jaar lang? Ik ga maandag sowieso bellen.

4. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Is hollandsNieuwe eigenlijk een beetje een goede provider? Las op fora hoop klachten etc... maakte me weer aan het twijfelen over die s3 voor 26.5 aanbieding

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    HTC en S4 verschillen in kleine dingetjes van elkaar. Op tweakers staat een uitgebreide review van die + de sony experia Z. Echt een aanrader als je daar naar kijkt :) Lumia is natuurlijk weer totaal wat anders, maar met de nieuwe xbox en alles zal dat vast goed werken. Ik blijf zelf android wel erg fijn vinden voor op mijn toestel hoor, maar smaken en voorkeuren verschillen natuurlijk.
    Nu eindelijk de micro sim bij de vodafone winkel gehaald (mijn god zeg... een uur in de rij gestaan terwijl er welgeteld 4 klanten voor mij stonden en er 3 werknemers waren. Zeer, maar dan ook zeer sloom zijn ze daar zeg)
    Maar pfoe wat een heerlijke telefoon \o/ Alles werkt echt enorm soepel en na de eerste dag merk ik ook nog niet echt iets over een slechte batterij. Ja tenzij je het heel intensief gaat gebruiken, anders valt het reuze mee :)

Firefly hopelijk binnenkort uit de beta en dan pleur ik dat erop _O_
    óf ik moet daarvoor zin hebben in rooten :+ dan ga ik Cyanamod ofzo erop zetten :)
    Ik begrijp je heel goed over dat direct kopen :9 er zit een enorm verschil tussen het in een keer betalen of binnen 2 jaar af betalen, ik had de 'mazzel' dat ik voor sim-only had gekozen en zo vrij was in mijn keuze :p

De HTC heeft een betere duur batterijduur dan de S4 hoor ;) zoals ik al eerder aangaf, check tweakers ervoor :). De S4 is 620 nieuw, de htc 700. Logisch dat je meer moet bijbetalen dus. Alleen zoals ik eerder al aangaf, áls je überhaupt voor de S4 wilt gaan, is het veel beter om te wachten op de nieuwe versie die binnenkort in de winkel ligt :) Echter is die qua prijs hetzelfde of misschien zelfs duurder dan de One. Dat je de batterij er niet uit kan halen, vind ik zelf geen slechte keuze. Na 2 jaar doen veel batterijen het nog prima, zeker als je er een beetje voor 'zorgt' :) Echter na die 2 jaar kan het sneller achteruit gaan.

Het wordt er echter allemaal niet makkelijker op met het grote aanbod. Zet voor jezelf anders een lijstje op met wat je er écht van verwacht en vooral ook wat je max zou betalen en wat je verder niet zo belangrijk vind. Dan kan je al veel meer de telefoons tegenover elkaar zetten en vergelijken op wat jij belangrijk vind.

Een troost, je gaat er in ieder geval wel op vooruit qua telefoon :+ dat kan niet misgaan

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Wut?
    Explain.

7. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    bron

Ik dacht dat het daarnaast ook octo-core zou zijn, maar dat is blijkbaar niet zo..

8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Die octo-core is alleen voor bepaalde markten, en volgens mij niet niet zo snel als de 'normale'.
    Waterdichte komt er inderdaad wel maar die is net wat logger en duurder.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De HTC One een betere accuduur dan S4? Ok dan is wel nice dan. Ik ga die Tweakers review zeker eens even bekijken zo. Ik heb net de review van Techradar gelezen en in de comments las ik juist klachten over de accuduur, dus daarom begon ik er een beetje aan te twijfelen. Eigenlijk zou de keuze niet heel moeilijk moeten zijn..want zo krankzinnig veel verschillende dingen ga ik er toch niet mee doen.

-Bellen en soms een SMS misschien
    -Whatsapp
    -Internet browsen, Youtube etc
    -Zo nu en dan foto's en video's maken
    -Moet gewoon supersnel zijn
    -Een prima geluidje voor MP3's
    -Accuduur

Ik zal ongetwijfeld wel wat van die features van de S4 uitproberen, maar uiteindelijk komt het gewoon neer op het bovenstaande lijstje. Zelf vind ik het design van de HTC One erg mooi vergeleken met de bijna goedkoop uitziende S4. Het is dan ook van metaal begrijp en S4 is plastic. Geluid, dus ook MP3's moeten veel en veel mooier klinken op HTC One dan S4. Ik heb echter al eens eerder een HTC gehad...een HTC Touch en dat was een bagger langzaam rotding en niets anders dan problemen ermee. Daarom heb ik nog wat twijfels. Maar ja, aan de andere kant..ik heb nu een Samsung Galaxy Ace gehad en dat was ook een crap langzaam ding, maar de S serie is top. Techradar noemt als minpunt wel op dat je geen andere memorycard in de HTC kan doen, maar 32GB inprincipe genoeg zou moeten zijn.

10. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Waarom koop je dan zo'n duur toestel, en niet een Lumia 520/620, HTC 8S of Galaxy S2 Plus ofzo?

De Touch is niet te vergelijken met de One, compleet ander toestel.
    Toen was HTC ook nog een ander merk.
    De S4 heeft een erg goede geluidschip, zoals ik elk Galaxy toestel (op de S2 na, die heeft geen speciale geluidschip).
    De One heeft van die beats troep, maar daar moet je niet intrappen.
    Dat is gewoon simpelweg een EQ die sommige toonhoogte's wat versterkt zodat het wat beter klinkt, kun je zelf ook doen.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nou ik zou een S4 of HTC One nemen voor een hele lange tijd. En ik ben bereid het ervoor te betalen. Ik ga er niet van uit dat ik over twee jaar persé een andere telefoon ga nemen, want dit moet gewoon voor de eerste tijd genoeg zijn. Ik heb de laatste paar jaren domme keuzes gemaakt qua telefoons. Eerst een LG Renoir, wat gewoon echt niet goed was en daarna de Ace. Ik wil nu iets ECHT goeds in huis halen en het is betaalbaar. :)

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    @Maddmonkey Heb jij trouwens de witte of de zwarte versie?

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hmm okay, zou ik dat ook doen dan :).
    Ik zou voor de S4 gaan maar dat is persoonlijkt, heb niks met Samsung of HTC though.
    Je kunt ook wel een extra grote batterij, een extra batterij of zo'n hoesje kopen zodat je echt een enorme batterij er in kunt stoppen, mocht de batterijduur niet lang genoeg zijn.
    Dat kan dan bijvoorbeeld met de One niet.
    Heb je ze trouwens beide al even geprobeerd?

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Madmonkey, dit las ik ook in de comments van de Tweakers review:

Begint een beetje een risico te worden, zeker omdat de accu niet verwisselbaar is. Iets wat ik echt kut blijf vinden.

Ja en de wat 'goedkopere' look van de S4 is te 'fixen' door een toffe case ervoor te kopen toch? Ik blijf absoluut daarmee zitten, de accuduur. Teveel verschillende verhalen. En het is tof als de muziek echt mooi is op de HTC One, maar ja...ik luister eigenlijk alleen maar naar MP3's wanneer ik ga reizen per trein en dat is hooguit een paar keer per jaar. Ik zou dan voor de One gaan, puur om het design.

Ik heb ze allebei nog niet kunnen proberen. Alleen de S4 heb ik bij de MM even kunnen testen, maar ik zag daar volgens mij niet de HTC One. Ik ga volgens week nog eens rustig kijken.

15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Zwart met 32 GB dus :) Vond wit er wat minder mooi uitzien, ook een easy cover erbij gehaald, werkt erg goed allemaal. So far I'm satisfied :)
    Hmm vreemd, Ik ken ook iemand die de One heeft en zegt dat zijn telefoon erg lang meegaat juist..

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja echt apart allemaal. Tech Radar vond de accuduur weer prima...dus tja.

Stel ik zou wel voor de S4 gaan op Studentmobiel.nl, er zit dan 16GB aan intern geheugen in en dat is niet heel veel. Hoe duur is zo'n memorycardje meestal? Iets zegt me dat die 16GB zo vol is.

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    oke! Ik heb de witte en de easy cover.. de easy cover vind ik te gauw lelijk worden, al is het concept wel goed..

maar na een maand is hij lelijk(waar hij buigt zeg maar)

18. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    16GB class 10 (langzamer wil je niet) is te krijgen voor rond de 10 euro.
    http://tweakers.net/categorie/48/mu...-GH1X9b6pS0GlXwyLbRxye4J7Qce8zMWlnz50bZkb3WCw
    Die 16GB staat trouwens al aardig vol door de software, blijft volgens mij maar 9 a 10 GB van over.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Oh dat is gelukkig goed te betalen dus.Niet van die achterlijke PS Vita memorycard prijzen. :D.

Wel triest dat er zoveel gebruikt wordt door software. Maar ja, ik zal wel vrij gauw een 32 of zelfs 64gb kopen na aankoop.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Weet niet of die actieperiode nog is maar bij de S3 en S4 krijg je normaal een sd kaartje erbij

Deel Deze Pagina