1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote overklok tread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 31 aug 2004.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het komt er op neer dat je voor €100 minder een 6800 Ultra kan kopen, het enigste wat je moet is een paar uurtjes tijd nemen om een staafje te verschuiven en 3DMark 03 (en Aquamark, maar dat duur te lang) veel te draaien. De cooling van de 6800 GT kan Ultra speeds gemakkelijk aan.

De X800 Pro is een ander geval, daar moet je al aan de kaart zelf prullen en dan moet je ook nog eens hopen dat je kaart niet naar de kl**en is (en de cooler van de X800 Pro is ook niet toppie, buiten die van Asus).

2. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    P4 zijn over het algemeen goed over te klokken. Maar het heeft natuurlijk ook de maken met de stepping die je processor heeft, in mijn geval is dat D1.
    Goed geheugen is ook heel belangrijk. Ik kan nou niet zeggen dat ik state of art reepjes heb maar A-DATA is heerlijk om mee te overklokken.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, want zoals je hebt kunnen lezen, ik overklok niet.
    Maar het verschil tussen een standaard 3.0 ghz en een standaard 3.2 ghz is nou niet echt de moeite waard.

Ik vind het nou niet echt de moeite om een GT op Ultra speeds te laten draaien aangezien het prestatieverschil klein tot zeer klein is.

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  4. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag mij dat dus ook af... Doen jullie het gewoon om je systeem drastisch te verbeteren... Of meer voor de Fun en tegen elkaar te kunnen opscheppen? En je overklokt em door er simpel gezegt gewoon meer stroom/spanning toch door te laten lopen? Maar dat kan nooit goed zijn lijkt mij.... En waarom maken fabrikanten dan niet gewoon een processor die heeeeeel veel spanning/stroom kan hebben...? wat doen zij dan om zeg maar de nieuwere en snellere processors te maken?

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, het is net zoals met auto's tunen. Pietje z'n Golf GTI heeft 160pk, en Sjaak weet er 170pk uit te halen door even wat te veranderen ofzo. En dan komt Jantje met een dure intercooler, en trekt er 190pk uit.

Ik heb het zelf niet zo op dat overklokken, het is tegenwoordig een soort van trendy om je high-end systeem buiten de specificaties om te gebruiken. Als ik zelf een minder snelle PC had gehad, dan had ik waarschijnlijk ook wel geprobeerd om het wat sneller te laten lopen. Maar dan vanwege praktische redenen. Ik bedoel waarom zou je nu een 3,4GHz op 4,2GHz gaan draaien met een dure phase-change koeling. Maargoed, voor sommige is het een hobby, en voor sommige vanwege praktische redenen, maar ik begin er niet aan :).
    Ook al vind ik het wel iets hebben, een mooie gemodde behuizing, met een stabiel overklokt systeem :9.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik wil die p4 2,4 ghz wel op 3 ghz zetten (dat kan ie aan dat weet ik cker) maar hijs van me pa dus dat doe ik niet............
    die atlhon daarintegen }:]

alleen een zwaardere voeding en klaar :9

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je pa gewoon wijs maken dat het bankieren sneller gaat :+. Misschien heb jij meer geluk als dat ik 9 jaar geleden had. Toen ik onze Pentium 100MHz op 166MHz wilde draaien zodat Unreal goed zou lopen O-). Maargoed paps trapte niet in het bank verhaaltje :eek:

Toch ben ik weleens aan het twijfelen. Op zo'n regenachtige dag ofzo, dan lijkt het me wel leuk om met zoiets bezig te zijn. Ik zou het niet uitvreten op m'n goede pc's, maar dan koop ik gewoon een wat oudere pc. Het zou me dan niet gaan om de snelste scores, maar gewoon voor de fun :cool:. Denk dat ik dan een Athlon T-bird pak van 1,4GHz, die zijn wel leuk.

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  8. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0

waarom, ja........
    duur was het, maar het is gewoon een uitdaging ook, ik schep er eigelijk nooit over op, heb er geen eens foto's van....
    Ik vindt meer het idee van, mijn pc zo koel mogelijk laten lopen, en die paar mhz's die ik extra hebt, ja, das leuk meegenomen.
    Bijvoorbeeld, mijn ati overclock ik helemaal niet, omdat ik daar geen behoefte aan heb, mijn CPU is gewoon anders, want op anders is dat hele ding ook zonde, maar ik haal gewoon niet alles eruit, gewoon stabiel een stuk hoger, meer niet :)
    Meer een hobby, sleutelen, sneller, nah, niet boeiend =)
    het leukste vindt ik altijd de temperatuur sensor bekijken :)
    Als ie opstart dikke koud, en als mijn CPU niks doet dikke -55 :D

Greetz

9. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat het overclocken doormiddel van speciale software of met solderen en dergelijke?

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ligt eraan wat je wilt overklokken, bij een CPU en geheugen zul je het moeten aanpassen in de bios maar je kan je videokaart wél softwarematig overklokken. En ja, je kan een weerstandje op je videokaart/moederbord solderen; hoger voltage >> hogere overklok >> hogere temperatuur. Maar dat is natuurlijk wel erg risicovol (rekenfoutje > dode CPU :+)

Lol, heb jij een peltier op je proc zitten ofzo? Anders heb je een brakke temp sensor :+

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hij heeft hem in zijn diepvriezer ingebouwd :+

en ik doe het om te kijken hoe ver ik kan gaan ;)

@ arjan: me pa is ook zon computernerd door die kut pc boekjes als Computer totaal en computer idee enz. kutbladen :+

12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een vriezer van -55 graden :+:+:+

Btw Computer Totaal roelt :cool:

13. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Volges mij heeft shensin gewoon Phase Change hoor, ik wil het over een paar weken ook gaan halen.
    Kheb nu mijn AMD 64 3200+ ipv 2000mhz op 2400mhz lopen (3800+ snelheid :p)

14. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ALS JE NOU EEN TERUG GAAT........

staat het.
    omdat je de intelligentie van een zeekoe hebt, zal ik maar effe linken wat ik heb..... (neem dit niet te serieus }:] )

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=465

kijk daar maar eens :)

Mijn videokaart is watergekoeld (zelf gemaakte waterkoeling)
    Mbram van mijn X800XT is met koperen CPU zink gekoeld (stukjes gezaagd) met big ass fan erbij =)

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat is de shit om te overklokken ;)
    vind het wel beetje te duur voor mijn 15 jarige bankrekening :+

16. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje over overclocken.

ik heb namelijke geen gewone pc maar een ibm pc (en die schijnt iets anders te werken). ik kan namelijk niet gewoon met F1 in het bios menu komen bij het opstarten. weet iemand hoe dit moet bij een ibm?

17. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    mijn pc is ook al tijdje overgeklockt amd64 3000 @ 3200 en sapphire 9800 pro core 387 @ 420 en mem 335 @ 375 best netjes toch?

18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ok ik ben n00b :+
    Heb hier oude video kaart (nivide gforce 3 ti200). Als ik die harder laat lopen, moet ik toch meer FPS kunnen halen? Er veranderd namelijk helemaal niets.
    Hij loopt onder tussen al weer op normale snelheid.

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik wil mijn 6600 GT gaan overclocken naar het maximum. heb ik dan een andere koeler hiervoor nodig of is de standaard koeler al goed genoeg??
    ook wil ik weten of je 2 6600 GT's met andere koelers in SLI kunt zetten.. of is er dan niet genoeg ruimte?

20. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Pas op met overklokken he, doe je het ietsie te ver ben je zo je gfx kaart van 300 euro kwijt. 6600 GT is al een lekkere kaart, ik heb zelf de 6800 LE , alle games prima op te spelen, daarom ga ik dus voorlopig niet overclocken, pas als me kaart moeite krijgt met het spelen van nieuwe games

Deel Deze Pagina