1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote overklok tread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 31 aug 2004.

1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik weet hoe ver ik hem maximaal kan overclocken.. gelukkig stond er een leuk artikel over op anandtech.

2. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst mijn FSB ook eens overgeklokt totdat mijn pc instabiel werd. Maar nu zegt men dan moet je er een ietsie pietsie hoger voltage opgooien, zodat je weer verder kan. Maar ik heb al in mijn bios gekeken en kan niks van Vcore vinden. Wel AGP core enz enz. Maar de Vcore niet :confused: Heb ik een anti overklok bios ofzo? Het is dacht ik een awart winning phoenix bios.

3. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook noob, maar ik heb het een en ander gehoord, maar ik weet er verder niks van.

Hoe krijg je je "gigaherz" omhoog, ik heb als ik het goed heb nu een pc met intel celeron 2,0 Ghz. Hoe krijg ik deze omhoog en tot hoever kan ik gaan, zonder dat ik een geavanceerdere koeling hoef aan te schaffen of wat dan ook?

En Videokaart overklokken, hoe gaat dat dan? Ik heb dacht ik een 16 MB videokaart, tot hoever is het mogelijk deze te overklokken zonder dat ik er wat extra's hoef in te zetten?

4. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb dus een Barton XP 2600+,maar krijg em niet overgeclockt (kan de multiplyer niet verhogen in BIOS (hij staat erniet, is er gewoon niet)
    iemand tips?

5. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    op www.tweakers.net (op het forum heb je een paar goede draadjes over overclocken,misschien kun je daar wat ideetjes jatten.

6. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu een 3,6ghz hebttot hoe ver kan je dan gaan.

7. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat de multiplier gelockt is. Wat je wel kan doen is de Front Side bus verhogen. Want jouw snelheid is namelijk multiplier x FSB maar let wel op: als je de FSB verhoogt zet je op je hele systeem meer druk. (moederbord, geheugen, videokaart enz enz) Hou dat dus in de gaten. Ik kan ook alleen met mijn FSB overklokken, maar ik kom dan amper hoger, maar ja ik kan de Vcore maar niet vinden in mijn bios. :mad:

8. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand of ik mijn 6600GT videokaart kan overclocken zonder betere koeler erop te zetten, is de standaard koeler goed genoeg?

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295

iemand nog een antwoord op mijn vraag?????

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet kunnen kijk maar naar dit plaatje:

PS mocht je nou nog veel meer vragen hebben over je 6600GT kijk dan ff in deze thread op tweakers.net: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1011222/0

Daar staat echt een hoop info in en er zitten een hoop kenners :)

11. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan me radeon 9800 pro wat over te clocken maar hoe ik dat precies doe weet ik namelijk niet. Was in ieder geval wel van plan om deze cooler er op te zetten Zalman VGA ZM80D-HP cooler. Maar dan heb je die erop zitten en dan Radclocker downloaden misschien maar tot welke waardes kan ik dan gaan met die kaart in combinatie met die cooler. Ik dacht vraag het hier ook maar eens zodat ik zeker weet dat er niks fout gaat

PS moet de gewone orginele cooler erop blijven zitten bij die cooler.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb wat extra coolermasterfans in mijn pc zitten. 2 temps zitten rond de 25 (met fans uit iets hoger) en 1 temp rond de 55 (mat fans 1 of 2 graden hoger).
    Met meetprogramma's is die hoge temp de Aux (en via een prog stond het als CPU temp). Is de CPU temp echt zo hoog, ook als de case verder volledig koel is? Als ik de case openheb, voelt niets warm aan.
    En hoorde van iemand dat je kan overclocken in de bios, maar ik heb de optie om CPU te overclocken niet gevonden.

13. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet dat best kunnen dat je processor stukken warmer is dan de ambient. Ligt aan de Koeling die je erop hebt vooral en niet zozeer de ambient temperature. Wat betreft overklokken (ik ben ook nog beginner) je moet in bios bijvoorbeeld bij advanced chipset features kijken. En dan kan je overklokken of met de mulitplier (als die niet gelockt is en erbij staat) of met de meest effectieve manier: de front side bus.

Maar lees eerst ff de overklok FAQ op tweakers anders door want het is toch handig om het ook allemaal ff beetje te begrijpen en hoe je erachter kan komen hoe ver je kan gaan enz...

Suc6

Edit\ hier is de link naar de FAQ: Klik

Laatst bewerkt: 11 mrt 2005
  14. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    weet iemand een goed progamma om mijn POV 6600GT over te clocken

15. Grote Smurf

Grote Smurf Tsjah...

Leuk Bevonden:
    0
    Overklokken is leuk! :+

Ik heb geen idee hoe die het gedaan heeft, maar mijn neef had zijn oude 1 ghz over geclocked naar een 2.2 ghz, toen vloog die in de fik.

Ik was erbij, het was wel een lollig gezicht. Eerst flitsen, toen een blauw scherm, en toen opeens rook uit die kast. :D

16. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je coolbits ff installeren dat gebruik ik nu ook (heb mijn 6600GT pas een paar dagen). Dan kan je gewoon in het nVidia menu alles instellen en testen.. :)

17. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    heb ut :)

zo draait mijn 6600GT nu

Laatst bewerkt: 14 mrt 2005
  18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Weet je ook tot hoe ver je kan gaan?

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    doe je dit trouwens met de standaard koeler of met een andere koeler?

20. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    je kan de core snelheid wel tot 1,0 ghz zetten maar dan brand die gelijk door

ik denk dat 600 maximaal is maar ik ga het niet uitproberen

ja ik heb wel een andere koeler erop nl deze :

Deel Deze Pagina