De grote Skimboard draad.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door soccer2005, 5 jan 2006.

1. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ongeveer 3jaar een skimboard en ik wou wel eens weten of jullie een skimboard hebbn. En of jullie weten wat het is. Verder kunnen we deze draad in de toekomst gebruiken als De grote Skimboard draad.

Wat zijn skimboards.
    Skimboards zijn platte planken die je op de zee gooit en dan erop springt. Je gaat dan vooruit op de plank richting de zee. Je gaat op de golf en doet bijvoorbeeld een trucje. Bijv: een 360 of een sjofit dat ken je vast wel van de skateboards je kan ook als je beter wordt een salto maken. Je kan dan weer terug van de golf naar het strand gaan. Voor echte goede golven moet je naar Amerika, Callefornia, Hawaï. Of naar Australië. Je kan natuurlijk ook gewoon de westkust van Europa afgaan.

Wat voor planken zijn er?

De Grote Als je een Foamboard wilt gaan komen zie je ook dat er vaak veel verschillende maten zijn, XS,S,MS,M,ML,L en XL. Deze maten zijn er omdat je gewicht en lengte veel kan varieren, er zijn mensen van 20 die op een MS verder komen dan iemand die een L heeft, dat komt simpel weg door hun gewicht (grotedeels). Als je nog vollop in de groei bent koop je het liefst een board dat ongeveer 10 kilo te groot (grote gaat per KG, L = bv meestal 70/85 Kilo). Want het zou zonden zijn als je een board koopt dat op de moment van aankoop precies goed is maar een paar maanden later te klein.

Hoe duur is een skimboard?

Mijn skimboard was ongeveer 67euro met de maat XS. Maar je hebt bijv: bij de intertoys skimboards van 10euro. Maar als je een echte goede plank wilt kost het ongeveer 120euro.

Waar kun je het beste skimboarden?

Voor echte goede golven moet je naar Amerika, Callefornia, Hawaï. Of naar Australië. Je kan natuurlijk ook gewoon de westkust van Europa afgaan.
    In de middellandsezee is het moeilijk om te skimboarden daar heb je te weinig golven om het te doen.

Pics:
    Een sprongetje:
    Zo skimboard ik nog: |:- :p

Bron:http://www.skim-board.tk

Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  2. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kitesurfen is veel cooler:p

maarja dat is wat ik doe en ik ben gewoon cool . :{

3. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    kitesurfen is inderdaad cool, ik heb 3 jaar gekitesurft en ben er nu mee gestopt omdat het gewoon veel tijd vreet en het heel frustrerend is als er geen wind staat.

ik heb overigens mijn kites en kite board nog wel want ik ben net gestopt

ze staan te koop dus als iemand geintresseerd is:p

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar denk ik ook maar een skimboard aanschaffen. En wat meer richting t strand gaan. golven zijn niet echt spectaculair hier though erg jammer imo

5. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

mijn broer wil een nieuw bordje gaan kopen maar dan zo'n super geil carbon ding van f1 mischien maar als jijw at leuks heb pm je maar ff.

we hebben 4 kites dus dat zal neit nodig zijn:p

6. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal wel net doen of ik dat niet heb gelezen:p, golfen in nederland worden soms bizar hoog, ik heb op het NK kitesurfen gekite in 3 meter hoge golfen, ga er maar eens inzitten dan denk je toch wel even anders:p

edit: zie jouw bericht ook bulleta pb verstuurd

7. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ligt er net aan hier bij het noordzeestrand zijn er neit vaak golven .

zag pas zo'n filmpje met skimboarders die han dstand deeden dat was wel grappig.:+

8. Celius

Celius Guest

Ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me best cool ;)

9. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu 13 en doe het al 4 jaar maar het is wel cool en die golven maken niet veel uit.

ik heb nu een site bij de post gezet(van mij*) )

10. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vroeger heel veel aan skimboarden gedaan. Altijd heel veel lol in gehad. Tegenwoordig doe ik het nog maar heel soms op warme windloze dagen, want als het waait dan ben ik kiteboarden. Veel kiteboarders hier op het forum trouwens.

11. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'jah valt mij ook op alleen julie zullen wel wat beter zijn dan ik :{ :+

12. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bodyboard de laatste paar jaar regelmatig, aankomende zomer ga ik naar frankrijk om een weekje te golfsurfen. afgelopen zomer was ik op tenerife en het waren echt super golven, dit jaar....heerlijk!

13. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet om of je goed bent of niet, maar of je er plezier in hebt!

14. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    damn right!

ik zie soms tricks neit te geloven 3 flips en shit je snapt em wel maar ik vind het over water cruuzen veel relaxter.

old skool

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

LOL waar woon jij :+ :+ hier valt t vies tegen over het algemeen hoor.

Ik heb een maand lang (lang he :+) flink gebody board in oa frankrijk en in de golf van biskai. Erg leuk om te doen. Heb een zwak voor golfsurfen maar dat stelt hier echt geen donder voor. Kitesurfe mag hier ook al nouwlijks + dat het flink duur is . Ik heb wel een tijd lang gewoon gekite

16. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt duur maar dat is als je alles nieuw wilt hebben wat vaak net zo goed als 2dehands is.

17. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    precies, ik woon in huizen, maar ga maar eens kiten als er een paar dagen sterke wind is geweest, dan zijn er op zee erg hoge golfen.

en ik ben gestopt omdat ik mijn doel had bereikt, en geen zin meer had en er was een jongen overleden eraan die ik kende.

over het algemeen was ik niet echt slecht, heb 1 merk gepromoot en zou gesponsord worden door een kite merk

18. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij noordwijk ook zo vaak in september 3meter hoge golven gehad. Nou dan kan je lekker golfsurfen:D En dan nog aan de kust dan heb je 10 meter plat laagje water waar je op kan skimboarden:cool:

Deel Deze Pagina