Ik heb nu ongeveer 3jaar een skimboard en ik wou wel eens weten of jullie een skimboard hebbn. En of jullie weten wat het is. Verder kunnen we deze draad in de toekomst gebruiken als De grote Skimboard draad.
Wat zijn skimboards.
Skimboards zijn platte planken die je op de zee gooit en dan erop springt. Je gaat dan vooruit op de plank richting de zee. Je gaat op de golf en doet bijvoorbeeld een trucje. Bijv: een 360 of een sjofit dat ken je vast wel van de skateboards je kan ook als je beter wordt een salto maken. Je kan dan weer terug van de golf naar het strand gaan. Voor echte goede golven moet je naar Amerika, Callefornia, Hawaï. Of naar Australië. Je kan natuurlijk ook gewoon de westkust van Europa afgaan.
Wat voor planken zijn er?
De Grote Als je een Foamboard wilt gaan komen zie je ook dat er vaak veel verschillende maten zijn, XS,S,MS,M,ML,L en XL. Deze maten zijn er omdat je gewicht en lengte veel kan varieren, er zijn mensen van 20 die op een MS verder komen dan iemand die een L heeft, dat komt simpel weg door hun gewicht (grotedeels). Als je nog vollop in de groei bent koop je het liefst een board dat ongeveer 10 kilo te groot (grote gaat per KG, L = bv meestal 70/85 Kilo). Want het zou zonden zijn als je een board koopt dat op de moment van aankoop precies goed is maar een paar maanden later te klein.
Hoe duur is een skimboard?
Mijn skimboard was ongeveer 67euro met de maat XS. Maar je hebt bijv: bij de intertoys skimboards van 10euro. Maar als je een echte goede plank wilt kost het ongeveer 120euro.
Waar kun je het beste skimboarden?
Voor echte goede golven moet je naar Amerika, Callefornia, Hawaï. Of naar Australië. Je kan natuurlijk ook gewoon de westkust van Europa afgaan.
In de middellandsezee is het moeilijk om te skimboarden daar heb je te weinig golven om het te doen.
Pics:
Een sprongetje:
Zo skimboard ik nog:
Bron:http://www.skim-board.tk
Laatst bewerkt: 5 jan 2006