Ik heb zelf een Samsung KS8000 uit 2016, wat in dat jaar een high-end LCD was en goede reviews kreeg overal. En het is ook een hele goede tv, en zwart is in mijn beleving ook zwart. Echter, het probleem met deze (en alle overige edge-lit lcd's) is de local dimming. Bij een edge-lit is dat gewoon niet zo heel fijn. En dan met name bij HDR content op bijv. Netflix. Als er bij een donkere scene witte ondertitels in beeld verschijnen, verpest dat voor een groot deel je beeld want het beeld wat normaal lekker zwart is, ligt in zones op door die ondertitels met als gevolg dat die donkere scene helemaal niet zo donker meer is.
Dat is voor mij hét grote nadeel van deze tv, voor de rest ben ik prima tevreden. Ik wilde dit jaar eigenlijk ook naar bijv. een c7 gaan kijken, maar zie daar van af mede door bepaalde eigenschappen van OLED die ik niet zo zie zitten. Ik ga het daarom nog een jaar of 2 met deze tv doen in afwachting van wat bijv. Samsung gaat doen met Micro-LED, of ik ga op zoek naar een mooie Full-Array LCD tzt.
Laatst bewerkt: 27 feb 2018