1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je kan zelf beide tvs vergelijken op de samsung site.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    De C530 is een LCD paneel met CCFL backlight, een 2010 model en beetje low/mid range.
    De D5700 is een LCD paneel met LED backlight, een 2011 model en midrange. Waarschijnlijk meer aansluitingen, betere NetTV mogelijkheden (of SmartTV hoe Samsung dat maar noemt), en natuurlijk betere support omdat het het laatste model is (meer updates etc.).

Dit doe ik puur uit mijn hoofd, heb geen specificaties opgezocht.

3. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Al stukken beter maar bij Samsung is het algemeen bekend dat hun CCFL verlichte panelen beter zijn dan hun LED panelen. Minder backlight bleeding, clouding en betere zwartwaarden.

Kijk eens naar bijvoorbeeld de Samsung LE-32D550 (Full HD) of LE-32D450 (HD Ready).

4. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    De tv's die jij noemt hebben beide 50Hz. Nu wil ik mijn nieuwe tv voornamelijk voor het gamen gebruiken en heb daarom begrepen om voor een 100Hz tv te gaan?? Ik heb ook de reviews gelezen van de UE32D5000 en er wordt gezegd dat het een prima game tv is.

Maar dit begrijp ik niet zo goed:

Is 40 ms niet wat te veel ? :p

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    100/120Hz bij de gemiddelde LCD is geen echte 100/120Hz maar een interpolatie techniek waarbij naast de reguliere 50/60Hz er voor iedere getoonde frame een extra frame wordt tussengeplaatst (verzonnen). Hierdoor zijn al deze soortgelijke technieken nutteloos en voegen weinig toe behalve beeldfouten (artifacts). De enige echte 100/120Hz TV's zijn 3DTV's, zowel LCD als Plasma.

40ms zijn 2,5 frames (beelden) bij een game op 60fps (16ms) en zijn 1,25 frames (beelden) bij een game op 30fps. Relatief laag dus waar amper een verschil merkbaar is tenzij je competitief gamed op een CRT TV.

Ik zou persoonlijk toch voor de LE-32D550 gaan en de betere beeldtechnieken en het mindere design voor lief nemen, dat scheelt je ook nog een zak met geld. :b:

6. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Moeilijke keus hoor. Design van de 550 is inderdaad minder maar als dat ding betere beeldtechnieken heeft is de keus denk ik snel gemaakt. :9

Ik ga morgen maar een paar elektronica winkels bezoeken en kijken wat de verkopers te zeggen hebben. Bedankt voor je hulp.

7. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja wat zullen die dozenschuivers toch te melden hebben. LED is the best ever, maar LED is slechts een LCD met een LED backlight. Absoluut niet LED is iets nieuws en veel beters. Je moet wat uit je **** trekken om die veel duurdere LED *kuch* LCD *kuch* te verkopen.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net nog wat geprut met coax kabel. Andere connector, zowaar geen verschil. TV voor verlengkabel eraan, nog geen al te best beeld (verlengen kabel en connector deden dus vrijwel niets aan kwaliteit). Zonder verlengen en met versterker, nog niet super. Op het laatst eens de versterker tussen verlengpunt gezet en signaal is nu aanzienlijk beter. Nog wel ietwat ruis/sneeuw, maar al stuk minder.

Nadeel is dat ik op de Ziggo site niet makkelijk/duidelijk de verschillende pakketten kan vergelijken.

Toch maar alvast een smartcard besteld. Denk woensdag in huis. Morgen even oude scart decoder bij mn ouders ophalen. Wellicht dat ik later nog een HD decoder aanschaf.

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  9. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier met je LCD LED tv :b:

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De nieuwe televisiestructuur kent 3 hoofdabonnementen:

TV Standaard
    met 25 analoge zenders, 66 digitale zenders (waarvan 12 in HD), TV Gemist en per maand zonder extra kosten 10 films en 3 series (compleet seizoen). De prijs van dit standaardpakket is €16,95 per maand. TV Standaard is inbegrepen bij de Alles-in-1 pakketten van Ziggo.
    Nieuwe zenders in dit pakket zijn: 24 Kitchen, Disney Channel en Disney XD

TV Plus
    met 25 analoge zenders, 99 digitale zenders (waarvan 14 in HD), TV Gemist en maandelijks 30 films en 6 series (compleet seizoen) zonder extra kosten. Dit pakket kost €24,95 per maand. Bij Alles-in-1 kost dit pakket €8,00 per maand.
    Nieuwe zenders in TV Plus zijn: BBC HD, Crime & Investigation, Lite TV en 192 TV.

TV Extra
    met 25 analoge zenders, 120 digitale zenders (waarvan 17 in HD), TV Gemist en maandelijks 100 films en 15 series (compleet seizoen) zonder extra kosten. Dit pakket kost €29,95 per maand. Bij Alles-in-1 kost dit pakket €13,00 per maand
    Nieuwe zenders in TV Extra zijn: Nat Geo Wild HD, Foxlife HD, RTL Crime, Disney Junior, Pebble TV.

Het aanbod kan de komende tijd verder uitgebreid worden, omdat Ziggo nog in gesprek is met andere partijen.

Heb zelf voor TV extra gekozen !

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Maar die 10 / 30 / 100 films en series zijn gewoon films en series die je normaal ook op tv ziet lijkt me (en met meer zenders meer kans op films)?
    Bovenbuurjongen is op digitaal overgegaan met extra zenderpakket voor voornamelijk de bbc zenders. Van digitaal totaal gaat het over op tv extra, maar moeten we dan nog even overleggen of we het op extra houden of plus ofzo.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag even oud kastje bij mn ouders opgehaald en er net tussen gezet. Met kastje aan trekt ie het signaal niet (geen sneeuw/ruis, maar enorme haperingen/strepen), zonder kastje is het nog kijkbaar. Betwijfel of het morgen goed gaat als ik smartcard erin heb zitten, denk dat signaal dan nog steeds te zwak is voor digitaal tv (zou wel vreemd zijn). In het menu is signaalsterkte ca 53/54% en kwaliteit schommelt tussen 10/20%. Als het morgen niet gaat werken met smartcard erin, is het voorlopig nog geen digitaal tv voor mij.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Werkt Nederland1 via het kastje goed want dat is de enige zender die je zonder smartcard kan zien.

Kreeg een brief van Ziggo dat mijn Digitaal totaal + HD (€15,90) pakket werd omgezet naar TV Extra (€13 ).
    Moest er alleen voor zorgen dat de decoder aanstaat voor de nieuwe update.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb nu alleen nog Ned1 via kastje, maar dat gaat niet best, dus verwacht dat het signaal te zwak is voor digitale tv en het morgen met smartcard niet beter is.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan lijkt mij eerder dat de coaxkabel zijn langste tijd heeft gehad.
    Ik had hier problemen met zenders die op 225Mhz of hoger zaten , deze zaten vol met digitale blokjes of gaven helemaal geen beeld.

De problemen waren opgelost door het trekken van een nieuwe coaxkabel en het plaatsen van een simpele Praxis antenne-versterker.
    De signaalsterkte schoot meteen naar 80% en de kwaliteit was zelfs nog hoger.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, kan zijn dat kabel vanuit beginpunt naar kabel zijn beste tijd heeft gehad, al denk ik dan nog eerder dat de splitsingen direct bij beginpunt een groot probleem zijn. Wellicht eerders als buurjongen thuis is ff proberen daar versterker te plaatsen en naar splitters te kijken en anders houd ik het bij analoog.

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me al jaren af wanneer de Coaxkabel eindelijk wordt ingeruild voor UTP-kabel.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, dat zal nog wel even duren. Bij een klasgenoot gaat tv etc nu al via utp, daar hebben ze alle coax kabels doorgeknipt en weggegooid enzo.

Net versterker bij mn huisgenoot gezet. Daar werd ie dus aantal keer gesplitst. Nu kan ik Ned1 prima bekijken. Signaalsterkte is nu 55%, minimaal omhoog, en kwaliteit staat nu op 100% ipv 10/20. Nu hopen dat smartcard morgen beetje bijtijds binnen komt en dan heb ik ook eindelijk digitaal tv. Wellicht dat ik later nog eens een HD box koop.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De meeste mensen weten niet waar je me bezig zijn , denken een simpele coaxkabel kan ik ook wel aansluiten.

Heb hier in de huis de groen coaxkabel van Ziggo rechtstreeks aangesloten op de speciale antenne-versterker met retour-signaal.
    Vervolgens loopt er naar elke tv een eigen coaxkabel met f-connectors , met als resultaat perfect ontvangst.
    De signaalsterkte en kwaliteit is via CI+ (Panasonic 42GT20 ) bijna 100%.

Wat is het toch stil rond HDbaseT.

The compelling features of HDBaseT technology include:

Uncompressed video/audio up to 10.2 Gbps.
    Maximum cable length of 100m, including support of multiple hops, up to 8 x 100m
    Low cost standard Cat5e/6 LAN cable
    Utilizes a standard RJ-45 connector
    Supplies up to 100W of power – which can be utilized to power a remote TV
    Support for 100Mbps Ethernet
    Easy installation utilizing existing in-wall Ethernet connectivity
    USB support
    Supports HDCP
    Networking support including extended-range daisy chain and star topologies

20. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er kleine 3D TV's bestaan? Rond de 30" inch?

Deel Deze Pagina