1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij Avatar zijn de kleine 3D beelden het mooiste.
    Zal als de zaden van de Eywa die steeds door het beeld komen.

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit een beetje te kijken naar TV's rond de €500, sowieso geen Edge-LED maar CCFL.

Als ik dan bv. kijk naar de Sony KDL-32CX520 en in dit lijstje met specificaties van de Sony Bravia 2011 modellen, zijn die modellen weer volgepropt met allerlei technische snufjes/sensoren die ik persoonlijk nogal 'overbodig' vindt.
    Het zal er allemaal vast niet voor niets in zitten, maar goed.

Lekker boeiend hoe dicht iemand op het scherm zit, daar hoef je voor mij de kleuren niet voor aan te passen :emo:
    OK, de nieuwe XReality engine spreekt me wel aan dan.
    En al die internet dingen vraag ik me af hoeveel ik het zal gebruiken (muv Youtube, maar dat komt toch in de nieuwe NXE)

Ga van de week wel even kijken naar wat TV's, gewoon orienteren. Mocht ik mezelf echt niet in kunnen houden koop ik er één, anders wacht ik nog hooguit een maandje of 2.

3. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Met de helpdesk schoot ik niet veel op. Maar goed, kan het dan ook moeilijk beschrijven dus zal ook wel aan mij liggen. Het probleem is ook dat ik het aankoopbewijs nergens kan vinden. Een monteur langs sturen voor 32 inch deden ze niet, dus moest ik naar mijn dealer gaan. Maar het zal erom hangen of ik nog garantie heb of niet en heb geen idee meer waar ik het toentertijd besteld heb.

Voorlopig valt er mee te leven in ieder geval, op zich let ik niet echt op het geluid / heb ik het niet door als ik gewoon aan het gamen ben. Alleen irritant tijdens laadschermen, maar goed, zolang het niet merkbaar is tijdens het echte spelen vind ik het prima. :)

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daar was ik eigenlijk al bang voor.
    LG en Samsung stunten zo met de prijzen van de 32" tv's dat bezuinigen op de service aan huis.

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Media Markt (alle vestigingen) kan je nu de Samsung LE-32D550 kopen voor 299 euro. Mocht je in de provincie Utrecht wonen dan kan je van 200 euro die overhoudt nog een 3DS kopen voor slechts 122 euro. ;)
    Uiteraard kan je die 200 euro ook besteden aan al die vette games die binnenkort uitkomen. :)

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wut? Klinkt goed

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    klinkt zeker goed, maar hoe gaat dat als je met zn tweeen of meer kijkt?

En met zo´n hoge reso wordt toch zelfs een blu-ray onscherp?

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Welke bewegingsvrijheid heb je tijdens het kijken naar een film.
    Bij mijn GT20 + Actieve 3D bril kan ik doen wat ik wil het 3D beeld blijft perfect.

Wat als ik bij de Toshiba een biertje of wat chips van tafel wil pakken .

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mijn nieuwe speeltje

net gepre-ordered

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Een videobril waarmee je films kijkt alsof je naar een megascherm kijkt?
    Als het hd is dan zou ik t wel s willen proberen.

oh, mensen nog een 3 poort hdmi switch met afstandsediening nodig? 25 euro incl verzend
    1 dags aanieding

http://www.1dayfly.com/

Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    HMZ-T1 Multimediabril
    Een persoonlijke thuisbioscoopervaring

Dubbele OLED HD-schermen, virtuele 5.1 Surround Sound, TruBlack lcd-scherm

Kijk films en speel games in High Definition 2D en 3D
    Heldere, duidelijke, dubbele OLED-schermen
    Hoog contrast en duidelijke beelden met TruBlack
    Virtuele 5.1 Surround Sound

(720p dus niet full hd, maar OLED betekend wel 0,01ms niet goedkoop ;) 800 euro gaat deze kosten)

[yt]14Aa7AZzqKM[/yt]

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanavond bij Kassa !

De schadelijke effecten van 3D.

We krijgen steeds meer te maken met beeld in 3D. Niet alleen grote films komen in 3D uit, maar ook televisies en games hebben de driediemensionale aantrekkingskracht ontdekt.
    En dat blijkt niet voor iedereen zonder gevaar. Onder leiding van hoogleraar Bewegingsleer Jelte Bos (VU) heeft Kassa getest wat er precies met je gebeurt na het kijken van een 3D film.
    Proefpersonen zijn net zo instabiel als mensen die een paar glazen bier gedronken hebben. En dat kan dus invloed hebben op de rijvaardigheid, zegt Jelte Bos.

Voor jonge kinderen is 3D helemaal oppassen geblazen.
    Tot drie jaar is het echt schadelijk om naar 3D te kijken en kinderen tot en met zes jaar kunnen een lui oog krijgen,
    zegt neurowetenschapper Hans van der Steen (Erasmus MC). Linda Voortman (Tweede Kamerlid voor Groen Links) reageert in de studio.
    ----
    Ben heel benieuwd welke test opstelling er gebruikt is.

Heb vorige week naar Avatar 3D gekeken op mijn Panasonic en na de film was is nog fris als een hoentje

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben na een paar glazen bier helemaal niet instabiel (als ze met een paar 2 of 3 bedoelen) :+

Ik kan me er wel in herkennen dat als ik naar een 3D film in de bios geweest ben ik altijd even weer moet wennen als de bril af gaat maar dat is misschien 30 seconden en dan is mn zicht weer normaal..

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind de verschillen tussen de bioscoop en Panasonic Shutter bril heel groot.
    Het beeld thuis is veel rustiger.

HD-decoder staat in geprogrammeerd wil de uitzending niet missen.

16. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Geef ik je gelijk in Melbuuln, Avatar duurt zo'n 2 uur en 3 kwartier, totaal geen last van mijn ogen naderhand.

Ben erg benieuwd naar de reviews van die HMZ-T1, zou 'm zo kopen. Al heb ik 'm liever in Full HD.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Waarschijnlijk komt het in de mate waarin de 3D wordt getoond. Ik bedoel te zeggen: Avatar vond ik fantastisch, ook omdat de 3D niet wordt overdreven.

Heb nog weinig 3D gezien, maar meestal zie ik shots waarin het 3d effect vele malen groter is dan in real life.
    Dus als er een vliegtuig in de lucht vliegt en ik zie dat, dan is dat heel natuurlijk. Zie ik een shot in een 3D film, dan ligt dan vliegtuig bijna op mn schoot! Het effect is zwaar overdreven.

Als ik buiten loop dan denk ik toch ook niet steeds: heey 3D! Maar bij veel films denk ik dat steeds.

Hopelijk komt dit verhaal een beetje duidelijk over en wat denken jullie?

Die videobril is vet. ff het filmpje bekijken.....oled? wauw
    Hij lijkt een beetje op de bril van Geordi uit Star Trek The Next Generation
    http://en.wikipedia.org/wiki/Geordi_La_Forge

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Inderdaad oled dus gewoon goed :)

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren naar de uitzending gekeken van Kassa over 3D en wat een stel prutsers zijn het daar.
    Beginnen eerst met het voorlezen van de waarschuwing uit de gebruiksaanwijzing van een 3D TV waardoor de schrik bij het publiek er meteen goed in zat.
    Volgens kassa werden er steeds meer 3D tv's verkocht en vervolgens hoor je daar over geen enkel woord meer.

Ze laten vervolgens alleen beelden zien van mensen die straal bezopen de bios uitkwamen en van mensen die totaal geen last hebben zie/hoor je helemaal niets.

Mijn broek zakte helemaal af toen ze Linda Voortman (PVDA) en Koos Spee in beeld kwamen :F:
    Linda Voortman wil volgende week kamer vragen stellen aan de minister en Koos Spee wil meer onderzoek.

Het enige nuttige aan het artikel was de interview met Hans van der Steen (Erasmus MC) , hij waarschuwde voor de gevolgen met kinderen onder de 6 jaar.

20. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Vond het beetje oud bollig. Ook het streep lopen, volgens mij lieten ze expres wat dikkere mensen erop lopen, man in het zwarte shirt leek van tevoren al bezopen.

Interviews met publiek, waar de geïnterviewden toch nooit een 3DTV zullen aanschaffen. Heb altijd het gevoel bij dit publiek bij programma's als Kassa dat mensen er komen zitten voor de gratis koffie met koekje.

Deel Deze Pagina