1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb de eerste gekocht van 50 euro. Volgende dag had ik hem al in huis. Top service bij Foka trouwens. De smit schijnt ietsje sneller te zijn in coderen van de code. Maar voor de rest is het gewoon hetzelfde.
     
  2. ventieeeeee

    ventieeeeee Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt dan weet wat ik moet kopen zal nog effe verder kijken want zie ineens dat foka €6,- bezorgkosten vraagt vind dat wat overdreven.

    Weet je toevallig ook het antwoord hierop?

    Wij hebben thuis gewoon nog tv via de kabel als ik de smartcard ga activeren kan mijn oude tv dan nog wel steeds tv ontvangen via de kabel?
    Wij hebben het standaard pakket
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Dat kan gewoon.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja, maar Foka is wel goedkoopste met verzendkosten, dus het valt ook allemaal wel weer mee. Je hebt in ieder geval snelle service. Is ook wat waard imo.

    Bij mijn schoonouders thuis hebben ze ook maar één tv op de smartcard en de rest allemaal zonder. Dus dat kan prima. Enkel het kastje maakt het beeld anders voor die tv waar jij hem in stopt.
    *Als het goed is :)
     
  5. ventieeeeee

    ventieeeeee Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig dan hoeft de nieuwe tv niet beneden te staan *)

    Koop de ziggo module toch maar op foka is ondanks de bezorgkosten nog steeds de goedkoopste
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ik heb Foka trouwens gemailed en die zeiden dat er met Neotion modules wel eens problemen waren icm Samsung televisies. Ik zal maar eens even zien of ik voor een Smit ga anders, eerst nog even rondzoeken :+
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een @Smit in mijn GT20 en dat werkt perfect.

    Het analoge signaal gaat door de zelfde coaxkabel als het digitale signaal ;)
    Met de tv toets op de afstandbediening schakel je snel en simpel tussen analoog en digitaal.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Het is nu wel erg vreemd.. Zowel de nieuwe kaart als de oude kaart leest de (oude) aparte digitale ontvanger niet meer, hij geeft de melding 'voer smartcard in'. Heb al genoeg geprobeerd, uit en aan, stroom eraf etc.

    Hebben jullie hier tips voor? En anders maar Ziggo bellen?
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu toch wel serieus aan het kijken om eindelijk eens een LCD TV aan te schaffen. Overweeg op dit moment de Sony KDL32CX520.

    Zit alleen met de analoge audio uitgang. Even 'crosspost' van Tweakers:

    Zag dat de 2011 modellen (in ieder geval de CX520) geen 2x tulp analoge audio uitgang hebben, maar alleen een hoofdtelefoon uitgang 3,5mm.

    De handleiding gedownload.

    [​IMG]

    Als ik het zo lees kun je dus instellen of de hoofdtelefoon uitgang wordt gebruikt voor een hoofdtelefoon of voor een aangesloten versterker.
    Waarbij, lijkt mij, de eerste optie volume vanaf de tv geregeld wordt en via de tweede optie geluid 'rechtstreeks' wordt doorgevoerd en het volume op de versterker onafhankelijk is van de televisie.

    Alleen er staat dus dat het volume via de afstandsbediening van de TV geregeld kan worden?
    Dat is niet zoals ik 'gewend' ben dat het werkt...

    Wellicht werkt het net zo als bij de optische uitgang?. Weet dat het bij de EX500 uit 2010 ook zoiets werkt, kan het geluid ingesteld worden op reciever, wordt die van de TV uitgeschakeld en kan ook 5.1 doorgegeven worden (voor zover zenders naast een 5.1 signaal ook daadwerkelijk écht 5.1 geluid uitzenden maar goed dat terzijde).

    Iemand die toevallig ook gebruikte wordt van de analoge uitgang en kan bevestigen hoe deze werkt?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De audio-uitgang heeft nog een functie want je kan kiezen tussen vast en variabel.

    Vast.
    Voor het aanpassen van het volume met behulp van de afstandsbediening van het aangesloten audiosysteem.

    Variabel.
    Voor het aanpassen van het volume met behulp van de afstandsbediening van de tv bij gebruik van een extern audiosysteem.

    De Sony heeft ook een optische uitgang alleen weet ik niet of deze ingebouwd zit in de 3,5mm jackplug.
    Er wordt alleen geproken over Dolby Digitaal en ik verwacht dat dit niet meer is van Dolby Digitaal 2.0 (Stereo).
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Optische uitgang is apart, die zit achterop de TV en de analoge uitgang zit aan de zijkant.
    Neem aan dus als je de uitgang in zou stellen op vast dat het geluid op de juiste wordt doorgegeven....
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet het geluid regelen met de audiosyteem en niet met de tv.
    Als je dat gaat doen met de tv dan loopt je steeds te klooien met 2 afstandsbedieningen.
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil inderdaad alleen de afstandsbediening van de versterker gebruiken.
    Ben even met de instellingen bezig geweest. Met audio uit op vast en speaker link hoofdtelefoon op uit werkt het goed.
    Even goed instellen dus en dan werkt het op zich hetzelfde als een 'normale' analoge audio uitgang.

    Bedankt voor de hulp weer Melbuuln!!
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Zat, naast de Samsung LED's (5000 en 5700, beiden 40 inch) te denken aan deze..een LG Plasma, Full HD, 600 Hz. Is wel 50 inch. De LG 50PV250.
    Is 50 inch te groot met een kijkafstand van 3 meter en in een redelijk kleine kamer?
    Zijn er verder echt duidelijk waarneembare verschillen tussen een plasma en een LED/LCD?
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem absoluut geen LG Plasma deze zijn subpar en kunnen totaal niet concurreren met Plasma TV's van Panasonic en Samsung. Je kan het beste kijken voor een Samsung PS51D550, PS51D6900 of Panasonic TX-P50ST30E. Toegegeven deze TV's zijn waarschijnlijk duurder maar veel beter. LG stelt dit jaar zeer teleur.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Helemaal niet. Ik zit op max. 2.5 meter van m'n 55". Helemaal niet te groot.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb nu al eventjes de Panasonic 37X10E op m'n kamer hangen en ik ben eigenlijk wel eens opzoek naar een nieuwe tv. Ik gebruik de tv voor de Xbox 360/PS3 en normaal tv kijken.

    Nu ben ik altijd zeer tevreden geweest over de Panasonic plasma, maar ik heb altijd 1 probleem gehad: rode letters zagen er altijd zeer mager uit (in een game). De rest zag er allemaal prima uit, maar zodra ik een zin op de x360 te zien kreeg met rode letters zag dit er erg 'pixelig' uit.
    Waar ligt dit aan, omdat hij geen full HD is?


    En wat zijn goede 37" aanraders (ik kan niet groter ivm plafond :+)? Budget maakt me eigenlijk niet uit, en als merken het liefst Samsung of Panasonic.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Zo, de Neotion module heb ik terug gestuurd, hopelijk krijg ik nu wel een werkende :+

    Als het daar aan ligt :emo:
     
  19. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    heren en dames,

    vandaag bezig geweest met de inrichting van de nieuwe woning.
    nu blijkt er nog een centje over te zijn waarvoor ik mijn 50'' samsung (PS50B650) naar de slaapkamer wil verhuizen en een nieuwe 3D tv 55'' of 60'' voor in de woonkamer wil komen.

    nu ben ik tot op dit moment de samsung gewend voor wat betreft 3D beelden met de schutter glasses, een vriend van me heeft de LG waarmee je met de normale bioscoop bril tv kunt kijken wat ik een groot plus punt vind.

    nu is mijn vraag aan jullie, kunnen jullie mij helpen met deze keuze voor wat betreft de beste tv.

    ik wil uiteraard een tv die alles kan van deze tijd, groot film fanaat, ook gamen vind ik erg mooi dus ook dit moet goed lopen.

    bij de keuze van mijn huidige samsung ben ik hier prima geholpen vandaar dat ik nogmaals om hulp vraag via dit kanaal.

    nog een lichte eis, de tv moet wel een ''design'' hebben, dit wil zeggen een strak/modern uiterlijk.

    bij voorbaat mijn dank!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan je geen tips geven omdat ik zelf niet zo'n tv heb. Maar als je erg veel van films kijkt, kijk dan eens naar een beamer. Je hebt al gruwelijke beamers, enkel heb je dan geen 3d.
     

Deel Deze Pagina