1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat hebben ze al meerdere malen via de media (TrosRadar en Kassa) ontkent :lol:
    De MediaMarkt gaat de avond voor de BTW actie niet de prijzen verhogen.
    Dat doen ze een paar dagen daarvoor al op een sneakie manier.

    Bijvoorbeeld de winkel op zaterdag om 18:00 uur sluiten voor een zogenaamde balans opmaak.
    De prijzen geduurde de dag verhogen is daar ook heel normaal.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ultra HD komt eraan, maar ook OLED.

    Wat is voor jullie belangrijker? Hogere resolutie of juist zwartweergave/contrast?

    ikzelf denk aan t laatste............maar ik wil geen scherm kleiner dan 65 inch.
    OLED zal onbetaalbaar zijn.

    Ook lijkt t mij belangrijk dat xbox en ps3 die ultra hd kan aansturen.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Denk niet dat er snel veel UltraHD materiaal zal zijn. TV is nog lang niet allemaal 1080p! 1080p materiaal is wel makkelijk te upscalen aangezien het precies 4x zoveel pixels zijn (dus 1 pixel van een kleur op 1080p worden er 4 van dezelfde kleur op 2160p). Hierdoor hoeft de tv eigenlijk niet zelf pixels 'te bedenken' en in te kleuren.

    OLED is voor mij dus ook de meer interessante optie. Betere kleuren, geen backlight bleeding meer en zwart=zwart!
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Maar OLED heeft wel minder natuurlijke kleuren en het beeld wordt met de tijd minder, toch?

    Ik hecht ook meer waarde aan contrast/zwartwaarde. Dat resolutie-gedoe geloof ik allemaal wel...
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Contrast.

    Twee redenen:

    1. Er is nog geen goede toepassing van 4K resoluties.

    Ten eerste is er geen console of iets dergelijks dat deze resolutie uitzend. Op de PC is het ook geen pretje. Laatst het artikel op eurogamer.net gelezen over hun tests met 4k gaming.

    Het resultaat was dat de krachtigste kaarten (+/- 500 euro) op de markt de resolutie maar slecht aankunnen.

    Verder was de conclusie dat in huidige games het aantal polygonen en de texture resolutie gewoon veel te laag is. Het gevolg was dat alles 'blokkerig' aanvoelde omdat het gebruik van polygonen voor ronde objecten TE zichtbaar was. Het zal dus nog een aantal jaren duren voordat we de grafische kracht in huis hebben om dit nuttig te kunnen gebruiken.

    2. Het menselijk oog is veel gevoeliger voor contrast als voor resolutie.

    Het valt veel eerder op dat de kleuren incorrect/niet mooi zijn dan dat de resolutie laag is.

    EDIT: over de consoles. De huidige xbox en Playstation kunnen geen 4k resolutie aan. Zelfs nu renderen ze meestal in HD-ready (720p) en upscalen naar full-HD (1080p). De volgende consoles renderen waarschijnlijk in 1080p en upscalen naar Ultra-HD (4K).
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Iemand ervaring hiermee? En vooral belangrijk; is er kwaliteitsverlies?

    [​IMG]
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een andere probleem.
    De ene apparaat kan de andere wegdrukken omdat er bij veel apparaten een spanning aanwezig is op de HDMI als deze in de standbye staat.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, ok. Het was de bedoeling makkelijk te switchen tussen console en laptop zonder die kabel er elke keer uit te trekken. Er is helaas maar 1x HDMI aanwezig op de monitor.
     
  10. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Mocht je nog naar een degelijke HDMI switch zoeken; heb deze switch nog in de kast liggen waar ik niets meer mee doe. Simpel apparaat die gemakkelijk tussen (max.) drie apparaten kan wisselen naar één bron. Werkt perfect echter is overbodig geworden na aanschaf Onkyo receiver.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik heb zelf al eerder ervaren dat contrast en kleurweergave veel belangrijker zijn dan resolutie.
    Mn hdready Panasonic 50 inch plasma gaf een veel mooier en scherper beeld dan de eerste full hd lcd die toen ook uitkwam....de Samsung 40 inch lcd.

    Ik mag toch verwachten dat de nieuwe consoles die 4K aankunnen?
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Via upscalen wellicht. Net zoals nu veel 720p spul wordt upgescaled naar 1080p.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bedankt, maar het is al opgelost. De laptop is nu met VGA aangesloten, de Xbox 360 met HDMI en werkt perfect zo. Ik wist niet eens dat VGA 1080p support, top! :)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe TV gekocht, Philips 32PFL5007H voor in de slaapkamer. Nu op zoek naar een muurbeugel, CAM-Module en extra Ziggo smartcard. Iemand toevallig aanraders? :+
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mijn zusje een simpele muurbeugel gekocht van merk Konig voor € 29,95
    In de beugel zit een waterpas ingebouwd en de beugel achterop de tv vergrendeld zich automatisch als je hem op de muurbeugel klikt.
    De Philips van mijn zusje stelde zich automatisch in met de @Smit Cam-module , hoefde een netwerk-ID (Ziggo) niet in te vullen.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt dus CAM modules van Smit, Neotion en Quantis en elke heeft weer zijn eigen problemen, beetje jammer. Zal even kijken naar die muurbeugel, bij de MM kwamen ze er met een aanzetten van 45 euro :+
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Bij mij werkte Neotion niet icm Ziggo.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de doos van de Konig zit verschillende schroeven , busjes om de tv iets verder van de muur te plaatsen en in de muurbeugel zelf zit een ingebouwde waterpas.
    Mooiste is wel de automatische vergrendeling , bij mijn beugel van de MM moest ik een extra strip vast schroeven.

    Mijn Panasonic werkt perfect met de @Smit via Ziggo.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    De Samsung hier ook ;) (@Smit)
     
  20. HaRrIeHaKkEr

    HaRrIeHaKkEr PSN: Zwaarface

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst een 3D TV gekocht van samsung de 6100 serie alleen heb geen 3d bril erbij gekregen deze wordt nageleverd, klopt het dat ik door deze bril geen goede kwaliteit heb en de 3D niet werkt want ik gebruik er nu een van Philips.

    Weten jullie ook misschien hoe ik de beste instellingen moet instellen op mijn TV kan installeren voor de beste 3D ervaring?
     

Deel Deze Pagina