1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Dank je wel voor je antwoord. Ik zal er eens naar kijken, maar vindt het wel raar. Ik kan mijn tv elke keer na dat ie uitvalt weer aanzetten en deze werkt dan gewoon normaal. Na een aantal minuten begint het weer. Dit is keer op keer. Als het de voeding is, waarom zou de tv dan weer aangaan?

    Ps. zou het duur zijn om dit te laten maken?
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kan voeding zijn, maar kan ook een losse transistor zijn.
    Qua prijs, geen enkel idee.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De moederbord waarop alle aansluitingen krijgt niet de juiste 12v en springt daarom in error.
    Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door een defecte voeding , in de meeste gevallen is een condensator (Elco) die aan het overlijden is.

    Het vervangen van een defecte elco kost een paar tientjes bij een plaatselijke tv reparatie-boer.
     
  4. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Maar waarom krijg ik dan heel veel gekleurde strepen en wazige beelden op mijn scherm. En als ik mijn tv uit en aanzet hij het weer normaal doet voor een 3 a 4 minuten. Dan zou de tv het na mijn mening toch helemaal niet meer moeten doen toch. Of heb ik het mis?
     
  5. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Update:

    Ik heb mijn tv weggebracht naar een lokale tv reparateur en deze kan hem niet maken, omdat de t.con board (ook als LVD5 bekend) kapot is. Deze wordt door sony namelijk niet geleverd, omdat ze deze inclusief het panel vervangen. Heeft iemand hier verstand van wat dit ongeveer gaat kosten bij sony en/of een andere oplossing?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een logicboard + panel vervangen binnen 3 jaar is niet normaal.
    In deze gevallen sta je volgens de Nederlandse wetgeving heel sterk want je mag verwachten een tv zeker 10 jaar mee moet gaan.

    Ik zou als eerst contact opnemen met Sony en vragen of zij jouw tegemoet willen komen in de onkosten.
    Zo niet , schakel dan de rechtsbijstand verzekering in.
     
  7. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    dank je wel voor het antwoord. Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ok na ongeveer 5-6 jaar vind ik het tijd worden voor een grotere tv. Ik heb nu de Sony Bravia KDL-32W4000 (full HD) en het formaat 32 inch is gewoon wat klein ook omdat ik op zeer korte termijn ga verhuizen en een grotere woonkamer krijg.. Oh ja ik denk dat we de tv gaan ophangen.

    Wat ga ik er mee doen…


    - GAMEN, (Xbox One/Xbox 360)
    - HD films kijken en soms een DVD
    - Gewoon tv kijken (digitaal "Ziggo")

    Mijn budget is maximaal € 1000, minder zou beter zijn. Maar dan de grote vraag, LCD/LCD-LED of Plasma?!

    Aangezien iedereen hier zowat gamed en gek is op gamen wil ik van jullie weten welke tv jullie hebben, en niet van een review van Kieskeurig etc…

    al het advies is welkom, want voordat ik een andere tv koop wil ik goed eerst oriënteren.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie dat je Ziggo hebt , misschien een idee om opzoek te gaan naar een merk die CI+ 1.3 ondersteund.
    CI+ 1.3 = interactieve televisie.
    Ziggo gaat deze functie 4e kwartaal 2013 activeren.
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    klopt maar waarom zou ik dat doen? Ik heb een Humax 5050c decoder met hdd's (en ja ik neem programma's op :). Met die CI kaart heb je er niets meer aan... en straks de Xbox One aansluiten van decoder naar X1...
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2013
  11. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Mijn plasma 42inch maakt een gigantisch hard zoom geluid als het scherm helder/wit word echt zwaar irritant. Heeft iemand hier een oplossing voor?
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee. Bij een volledig wit of erg helder scherm, moet het paneel harder aan de slag om de boel te koelen, volgens mij.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelfde probleem gehad met mijn GT20 van Panasonic maar daar werd het veroorzaakt doordat ik de schroeven van de muurbeugel te strak had aangedraaid.
    Zag dat de achterplaats ook iets bol stond.
     
  14. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste xboxworlders

    Wat is eigenlijk de ideale instelling voor Xbox 360 Slim met HDMI voor Full HD 1080P tv's?

    Reference level : Expanded?
    HDMI Color space : RGB?
    HDTV settings : 1080 P ?

    En hoe zit dit met je instellingen van de tv , scherpte moet zo laag mogelijk heb ik gelezen, ruisreductie uit ?

    http://support.microsoft.com/kb/906663/nl

    Helaas staat niet in de topic start.
     
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Reference level: Expanded als je TV het aankan. Als je TV het niet aankan zien games er namelijk veel te donker uit en kan je het NIET compenseren met de TV brightness instelling.

    Veel games hebben een in-game brightness test waarbij je een teken net moet kunnen zien. Zet hem op expanded en wanneer het teken niet zichtbaar is zelfs met de hoogste in-game brightness instelling en de hoogste brightness op je TV dan kan je TV geen expanded aan. In dat geval moet je voor Standard kiezen.

    Vroeger kon je ook een test afbeelding downloaden en die op je Xbox 360 tonen. Maar ik heb gezien dat de laatste versie van het dashboard een bug bevat waardoor afbeeldingen een te donkere helderheid hebben waardoor dit niet meer werkt.

    HDMI color space: Auto, tenzij je kleurvervorming krijgt. Je xbox zal dan zelf checken welke formaten je TV ondersteunt en YcbCr voor films gebruiken en RGB voor games. Dit zijn de beste instellingen voor beide.

    HDTV resolution: 1080P. Je hebt een FullHD TV.

    Sharpness: zo laag mogelijk idd. Er mogen geen zwart/witte lijnen om objecten heen zitten want dan staat hij te hoog. Meestal is rond de 20% voldoende.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2013
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als de bron echt HD is kan sharpness gewoon op 0. Dus voor de sources waar je consoles op zitten kun je die uit zetten

    Sterker nog, je kan praktische alle beeldbewerkingsopties op je tv uit zetten voor de sources waar je consoles op zitten. Ze voegen niks toe en zorgen alleen voor lag
     
  17. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist, Gaming modus aanzetten. Dan schakelt de TV alle 'verbeteringen' uit, toch?
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja vaak wel. Het hangt een beetje van de tv af welke opties je krijgt.

    Beste is om alles even met de hand langs te gaan en uit te zetten als je die optie hebt
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb geeneens een gaming optie lol. :p

    Heb het nu zo staan.
    Contrast 75
    Helderheid 55
    Scherpte 0
    Kleur 50
    Tint 50
    Kleur tint normaal

    Weet geeneens of het goed is eigenlijk haha.
     
  20. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet? Wat voor TV heb je als ik vragen mag?
     

Deel Deze Pagina