1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij een aantal websites doen ze behoorlijk geheimzinnig over het EU model.
    Wil wel een NL versie hebben en geen tv die eigenlijk bedoelt is voor het voormalige Oostblok.

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wanneer ik een apparaat inschakel met HDMI verlies ik op een aantal digitale zenders de ontvangst, sommige zenders verliezen het geluid en andere zenders doen het wel.
    Dit probleem is van de een op de andere dag ontstaan, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

3. Gyrrack

Gyrrack Active Member

Leuk Bevonden:
    92
    Helemaal waar!! Eigenlijk zijn er maar een aantal redenen om geen Panasonic plasma GT60 (of andere uit xx60) serie aan te raden.
    1. De kamer waarin de tv komt te staan heeft veel grote ramen met direct invallend licht op de tv en je weigert bij kijken overdag een gordijn dicht te trekken.
    2. Je bent overgevoelig voor het flikkeren van het beeld dat zo nu en dan zichtbaar is bij veel witte delen (geldt maar voor weinig mensen). Overgevoeligheid voor phosphor trails/DFC=dynamic false contouring valt in dezelfde categorie.

Qua contrast, motion handling en black level lopen deze tv's rondjes om zelfs de beste lcd's.

Mocht je toch graag een lcd willen zou je ook kunnen kijken of je nog een Sony W905A kunt vinden, dat was vorig jaar ook een goede optie met een erg lage input lag wat voor gaming interessant is. Let wel op de A, de 2014 variant heet hetzelfde maar heeft een B en is best een beroerde tv (zeker voor het prijssegment).

Laatst bewerkt: 6 jun 2014
  4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De ST60 zou ik niet direct aanraden, omdat deze voor een plasma behoorlijke input lag heeft

Maar los van dat is er geen review te vinden die iets negatiefs te melden heeft over het beeld van de xx60 lijn

Moet zelf ook nog steeds de knoop doorhakken over een 55vt60 maar heb de afgelopen maanden al veeeeeel teveel geld uitgegeven aan de inrichting van mn nieuwe huis :+

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb opzettelijk de VT gekocht i.p.v. de ST voornamelijk vanwege de inputlag en de VT schijnt net iets betere kleuren te hebben en beter te presteren in lichte ruimtes vergeleken met de ST.

Overigens bevalt de TV prima, de kleuren zijn prachtig en de zwartwaarden zijn gruwelijk _O_ als ik de tv aanzet dan veranderd ie niet eens van kleur 8) (wat ik best wel absurd vind)

Ik heb inmiddels ook al wat 3D films getest en die zien er uitstekend uit, nu ben ik niet een grote 3D fan maar ik vond het toch wel echt wat toevoegen bij deze TV. (zeker verre van storend) Het vervelende is dat je slechts 2 brillen bij de TV krijgt waardoor je maar met 2 man 3D films kunt kijken. (of je koop extra brillen voor € 80,- per stuk...)

Verder went een TV wel erg snel, dus ik ben inmiddels minder van m'n TV onder de indruk als eerst, al als ik boven op m'n oude LCD weer TV kijk merk ik het verschil aanzienlijk.

Mario Kart 8 ziet er ook bijzonder mooi uit, zeker met alle kleurtjes _O_

Maar zoals ik al eerder zei, het lijkt mij, als je toch al veel geld gaat uitgeven aan een TV waarop je ook veel gaat gamen je het beter in 1x goed kunt doen. Het zou zonde van je geld zijn als die inputlag toch wel erg storend is, dan kun je beter net wat meer betalen en het direct goed doen.

Laatst bewerkt: 6 jun 2014
  6. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn provider is Ziggo, en sinds kort stoort het beeld van de NED 1, 2 & 3 bij vlagen. Dit is alleen het geval als ik deze zenders digitaal kijk, analoog is er geen probleem. Alle overige zenders doen het gewoon. Ik kijk via een smartcard die rechtstreeks in mijn TV zit. Iemand een idee wat de oorzaak is?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer eens de volgende 2 dingen.

1. Laat de tv opnieuw de digitale tv zenders opzoeken.
    2. Kijk of er een update beschikbaar is voor de CI+ module.

Ziggo is namelijk bezig met de herindeling van de digitale zenders.
    Tevens hebben ze ook de birrate naar beneden geschroefd.

Laatst bewerkt: 7 jun 2014
  8. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9541

Of zoek daar andere threads voor hulp.
    Sent from my iPhone using Tapatalk

9. Gyrrack

Gyrrack Active Member

Leuk Bevonden:
    92
    Klopt, dat was ik vergeten in mijn bericht te zetten. Dat is voor mij ook één van de redenen geweest om zelf voor de GT60 te kiezen.

Je hoeft niet per se brillen van Panasonic te kopen, daarvoor heeft een aantal fabrikanten zich aangesloten bij het Full HD 3D Glasses Initiative. Dat wil zeggen dat alle brillen die het logo van deze organisatie dragen zouden moeten werken op tv's van fabrikanten die zich hebben aangesloten (m.u.v. oudere modellen waarbij met IR werd gewerkt).

Ik heb het zelf nooit getest maar bijvoorbeeld de goedkopere brillen van Samsung zouden ook moeten werken op jouw VT60. Willekeurig voorbeeld:

Op AVforums.com worden de brillen van 3D3 vaak genoemd, welke minder flikkeringen zouden veroorzaken en kennelijk een betere pasvorm hebben dan de brillen van Panasonic. Daarnaast hebben in elk geval bepaalde modellen een ingebouwde accu i.p.v. knoopcellen. Qua pasvorm vind ik de brillen die bij de tv geleverd worden in elk geval niet best.

Laatst bewerkt: 7 jun 2014
  10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is wel handig om te weten, al kijk ik zelden 3D films, dit komt ook mede doordat m'n X1 nog geen 3D films ondersteund.

11. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    Ik heb een vraag mbt. 3D subtitles.

Sins kort ben ik in het bezit van de Sony KDL-55W905A tv en heb bij 3D films het volgende probleem/irritatie?
    Het beeld zelf is geweldig, maar de ondertiteling niet. Deze zijn zowaar dubbel te zien.

Bijvoorbeeld bij het woord HET zie je dat woord erachter weer, maar dan meer naar de linkerkant. Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb. Moet ik iets instellen om dit goed te krijgen? Via google kan ik er niks concreets over vinden.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb bij mijn Panasonic 3D plasma ook veel last van wazige ondertitels.
    Het probleem wordt niet door de tv of blu-ray speler veroorzaakt maar staat al verkeerd op het schijfje.

De verhouding in diepte tussen de ondertitels en film is niet goed met als resultaat wazige en dubbelde ondertiteling.
    Daarom zet ik de ondertitels bij 3D films altijd uit.

13. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Haha, nu spreekt plasma mij niet zo aan..

14. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Daar ben ik het niet mee eens, ik heb diverse plasma's gezien ook de VT serie. Ik heb sinds gisteren een Sony KDL50W829b en die heeft fantastische zwartwaarden! Echt een schitterende tv die ook nog eens heel erg geschikt is voor gaming (zeer lage inputlag ) \o/

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Blij om te lezen dat de TV bevalt. Ik heb deze week de TV ook besteld (eigenlijk de 50W805B, maar door een actie krijg ik de KDL50W829b). Ik lees veel goeds over de TV vooral wat gaming betreft. Hij komt als vervanger van 7 jaar oude 37' Philips FullHD LCD tv. Ik was in de eerste instantie van plan om een UHD tv te kopen, maar door de beperking van 50 inch (groter past op dit moment gewoon niet) en het gebrek aan 4k films en de hoge prijs van UHD tv's toch maar afgezien van de koop en gegaan voor deze Sony. Helaas moet ik tot volgende week wachten, maar ik weet zeker dat ik veel plezier ga beleven aan deze TV!

16. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Zeker! Hifi corner is een zeer goede winkel met vakkundig personeel en heel vriendelijk. Je moet de tv wel goed afstellen want bigkabuto(broertje) heeft heel veel settings geprobeerd en het schijnt nu fantastisch te zijn! Morgen pak ik mijn tv uit die staat nog in de doos. Eerst Pinksterweekendje weg en morgen lekker gamen en genieten van de e3 op 50inch

Wel grappig ook dat je de uhd van Samsung wou kopen want dat waren wij ook van plan. Alleen een inputlag van +-60ms is uit de boze voor de serieuze gamer. Dus ook al konden we de uhd voor €1399 krijgen voor gaming is hij lang niet zo geschikt als de Sony die we nu hebben. Tevens komt de Sony als beste uit de test voor gaming (oa door de lage inputlag) maar ook door het schitterende beeld. En 55inch is voor mij ook veel te groot. Grappig dat wij dat allebei zo ervaren :)

Om nog even terug te komen op hifi corner, we hebben de tv getest op een Xbox one net als de uhd. Aan het eind van al dat getest vroeg de verkoper mij of ik eens een kwalitatief duurdere hdmi kabel wou proberen. Gewoon vrijblijvend om te zien of de diepte en kleuren beter worden. Ik ben een audiofreak dus ben wel benieuwd of deze kabel van audioquest verbetering brengt.

Genieten volgende week!

Laatst bewerkt: 8 jun 2014
  17. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    Bedankt voor je tip, punt 1 heeft echter niet geholpen en er is geen update beschikbaar voor mijn CI+ module.

Ik heb bij 'signaal test' gekeken, en dan blijkt de signaal sterkte slechts 8% (bij de overige zenders is dit 30%) en de signaal kwaliteit 30%.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    8% en zelfs 30% is behoorlijk weinig.
    Zou de kabels en stekkers eens nakijken.

Blijft het ontvangst slecht bel dan met Ziggo want zij kunnen dan een monteur sturen die de kabel controleert , misschien zijn ze bezig geweest in het straatkastje.

Schakelde net mijn tv in en had bij een aantal zenders geen beeld en geluid.
    Zenders opnieuw laten opzoeken en krijg bij een aantal nu "Geen Signaal" in beeld.

De ontvangststerkte is hier 80%

Laatst bewerkt: 9 jun 2014
  19. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de COAX kabel even nagekeken en opnieuw 'vastgemaakt'. Het lijk nu wel beter. Signaal kwaliteit stond op 100%, de signaal sterkte slechts op 9%. Is het normaal dat de signaal sterkte zo laag is? Het beeld is verder wel prima namelijk.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het valt me wel dat elke apparaat hier in huis een andere signaalsterkte aangeeft ondanks dat alle apparaten achter de zelfde antenne versterker zit.
    Volgens mijn Samsung interactieve decoder is de signaalsterkte 32% , mijn Panasonic die achter deze decoder zit laat een signaalsterkte zien van 100%
    Wie van de 2 heeft het nu goed :confused:
    De tv in de woonkamer heeft een signaalsterkte van 80%.

Als ik mijn oude Cisco decoder aansluit dan geeft deze zelfs helemaal niets aan 8)

Deel Deze Pagina