1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen vga aansluiting op mijn tv
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Toch wel een DVI aansluiting :confused:
    Als die wel aanwezig is kan je in de meeste gevallen gebruik maken van een VGA>DVI adapter.

    Over welk merk tv hebben we het eigenlijk !?!?
     
  3. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    bestaan er eigelijk op plasma schermen, of gewoon flatscreens in het algemeen geen soort van screensaver tegen eventuele inbranding?
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zou je mij via PM een linkje kunnen sturen met die pics? :)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze staan verspreid over het internet , heb nog geen goede site kunnen vinden met alleen 1920x1080 foto's

    Zoek even met Google afbeeldingen op '1920x1080'
    [​IMG]

    Helaas downsized Photobucket alles terug naar 1024x768

    Wilde eerst de 1080p foto's gebruiken uit de PSN store , maar deze zijn bijna allemaal veelste donker.
     
  6. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    philips en heeft ook geen dvi maar laat het maar zitten. ik probeer het wel met die videokaart alleen als iemand nu nog weet waar ik een goedkope hdmi kabel kan halen dan kan ik het uittesten dus....?
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Held! _O_
    Morgen gaat mijn broer even wat hdtv's bezoeken. :cool:
    Iemand een aanrader, niet te groot? 23 - 25 inch? Samsung leek mij wel leuk qua design.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Groter kopen, het is binnen een paar dagen al klein ;)
     
  9. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    @El Jazzaff
    zou je misschien wat fotos kunnen posten van je 32d3000 in actie?

    twijfel nog steeds tussen de 32d3000 en 32w4000 allebij zo hun voor en nadelen
    32d3000
    +100 hz
    +live collour creation
    +scheeld me gewoon ongeveer €260

    -niet full hd
    -lager contrast dan de w4000
    -geen hd tuner

    32w4000
    +full hd
    +hoog contrast
    +ingebouwde hd tuner

    -geen 100hz
    -erg prijzig voor niet 100hz
    -'' '' geen collour creation


    ik ga er maiximaal 3.8 meter vanaf zitten is 32'' dan te klein? ik zelf denk dat 40'' te klein is voor mijn kamer (3.5 x 4.10 ongeveer) de verkoper waar ik mee stond te praten dacht ook dat dit groot zou worden maar kan het natuurlijk niet zeker weten iemand ervaring?
    iemand verder nog tips over wat een betere keuze zou zijn?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat een 32" groot nog zou zijn , achteraf had ik beter een > 37" kunnen kopen.
    Heb nu 3 dagen een 40" in huis , een maatje groter zou ook geen probleem zijn geweest.

    Was Vrijdag bij een goede kennis en daar staat nu een 42" te dominant in de woonkamer.
    Nu wilde ze dat ding gaan vervangen voor een 47" of groter 8)

    Mijn oude LE32R71B staat nu bij me ouders en zij zitten ongeveer 3½m van de LCD.
    Persoonlijk vind ik die afstand veelste groot.

    Zit nu bij op maximaal 2½m van mijn 40" FullHD.

    Kwam net deze site tegen , http://www.1080pwallpaper.com/
     
  11. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0

    32'' is duidelijk te klein voor deze afstand, bij deze afstand moet je snel denken aan 37'' minimaal en een aanrader zou 40''/42'' zijn.

    Ik zit nu zelf er ongeveer 3 meter vanaf en ik heb een 37'', dit vind ik zelf prima.

    In de eerste instantie denk je JEZUS WAT GROOT, maar nu ik hem een week heb denk ik, ik had echt geen 32'' moeten hebben.

    Elke keer wanneer ik nu beneden kom denk ik ja 32'' zou echt te klein zijn.

    Verder zou ik niet zo snel voor FULL HD gaan aangezien dit alleen goed zichtbaar is binnen een afstand van 2 meter.

    100Hz vind ik persoonlijk een must, aangezien je dan met het gamen geen last hebt van vage vegen en schokkerig beeld.

    Verder is het ook rustiger TV kijken, je kan het namelijk aan en uit zetten op mijn TV en ik moet zeggen het verschil zie je beter tussen 50Hz en 100Hz dan HD-ready/FULL HD.
     
  12. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gevoel ken ik, alleen heb ik dat met een 42'':eek:
    Ik stap nu over op wederom een Panasonic Plasma alleen dit keer een 50'':lol:
     
  13. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    oke bedankt voor het advies zit nu op ongeveer 2 meter afstand van een 26'' tv bij meeste games/films vind ik dit primamaar in sommige gevallen zoals gta4 als je berichten krijgt op je mobiel en ik zit op me bed is dit te klein, nu zit ik te denken om mijn kamer te veranderen (de inrichting) (is al een x voorgekomen in het foto's van je stekkie topic) naar deze inrichting wil ik het terug veranderen dan zou ik er ongeveer 3.5 meter vanaf zitten (op het maximale) zal ook weleens dichterbij zitten, is 32'' dan te klein?

    Ik wil toch graag bij Sony blijven omdat ik altijd tevreden ben geweest en nooit problemen heb gehad met mijn huidige tv en ik het beeld van sony echt prachtig vind, aangezien Sony haast geen 37'' maakt wordt het dan gelijk 40'' nu is het enige full hd model en 100hz de x serie en zoveel heb ik er echt niet voor over andere series is het allemaal of of

    ik vind dan de 40w4000 een mooie oplossing dezeheeft wel living collour, is een 10 bits paneel heeft alleen geen 100hz

    keuzes keuzes
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dan calibreer je dus niet echt, maar zet je de settings op gevoel goed (dus misschien vind iemand het beeld dan weer veel te fel ofzo). Niks mis mee natuurlijk, maar is niet de officiële methode uiteraard.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het merk/type maakt dus wel uit, aangezien er niet veel full hdtv's 1080p via componenten of vga ondersteunen, maar alleen via hdmi.
    Dit zou verklaren waarom 1080p niet lukt.

    Als je de componentenkabel gebruikt, doe je de rode groene en blauwe tulpjes in de componenteningang van je tv. De overgebleven rode en witte audio tulpjes doe je in de audio ingang van de tv. (eventueel n 2 naar 1 verloopstekkertje).
    Vergeet niet de schuif op de componentenkabel op HD te zetten!

    Dvi is sowieso zonder geluid. Volgens deze site id de hdmi op deze kaart mèt geluid.

    http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/index.html
     
  16. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet teveel bij 1 merk blijven hangen vanwege de naam of omdat 1 model je bevalt.

    Ik zou ook niet teveel kijken naar dingen zoals pixel plus living colour enzovoorts.

    32'' vind ik te klein voor 3.5 meter afstand, 37'' minimaal en 40 een aanrader.
     
  17. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sony W4000 maakt bovendien gebruik van de Bravia Engine 2. Dit heeft de 3000 serie nog niet. Volgens mij zelfs de duurste X serie heeft die nog niet. Dit komt de snelheid van het scherm en de scherpte ervan ook ten goede.
     
  18. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Foto's komen vanmiddag...

    Voor wat betreft het design/merk, Sony maakt zeker goede tv's! Alleen het design van de nieuwe w serie viel mij erg tegen, daarom toch de D3000 gekozen. Was toch het topmodel van Sony!

    Nu zijn er toch weer wat verbeteringen, zoals een beter contrast en de Bravia 2 engine...

    Maar goed, je kijkafstand is wel wat groot voor de 32" denk ik.. Ik zit zelf op 2 tot max 3 meter afstand en dat is gewoon lekker kijken.

    Inderdaad Keuzes keuzes...

    Voor een impressie van de Bravia, kun je ook even de foto's van Melbuuln bekijken, een paar pagina's terug, tv's hebben dezelde ombouw...:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  19. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd men twijfels bij die 8 ms van Sony. Hoe zijn diegenen die een Sony hebben (gehad) tegenover dit? Goede/Slechte ervaringen? :)
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb inmiddels alweer een half jaar de W3000, en heb tot op heden nog geen problemen ondervonden met de reactietijd van 8ms mbt games, films en tv. :) Op dat gebied ben ik echt een enorme zeikerd. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina