1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er net aan wat je met je tv doet. Als je gewoon films kijkt o.i.d. dan zal je het niet zo snel merken. Ik heb op een 8ms een voetbalwedstrijd gekeken en ergerde me aan de ghosting die achter de bal aan ging. Maar dat heb je denk ik vooral in het begin want je went er wel redelijk aan geloof ik.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zometeen haal ik even een VGA kabel. Ik wil toch wat scherper beeld op me HD.

    Ik moet dus die 2 tulpen stekkertjes erin doen en die pc aansluiting in mijn tv doen?
     
  3. Vagrant

    Vagrant Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan een xbox 360 Premium ook 1080p aan, of kan alleen een Xbox 360 Pro 1080p tonen? (Ik dacht namelijk dat dat het verschil tussen Pro en Premium was?)

    Edit:
    Ik zie op de site van Bol.com staan dat de Pro versie: "Alle Xbox 360-titels worden weergegeven met een resolutie van 720p" ( link ).

    De Pro versie van Xboxhome.nl daarentegen "ondersteund resoluties tot 1080p" ( link ).

    Des te meer ik zoek, des te onduidelijker wordt het allemaal. :)
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De Pro versie heeft vaak nog een Component aansluiting. De Premium heeft ondertussen een HDMI uitgang gekregen.

    Component ondersteund maximaal 720p en HDMI maximaal 1080p. Component kan overigens wel 1080p doorsturen maar geeft het als 1080i weer geloof ik.

    Maar er zijn geen X360 games die een hogere resolutie hebben dan 720p dus echt heel veel heb je er niet aan. Alleen als je 1080p materiaal streamt naar je 360, dan wel.
     
  5. Vagrant

    Vagrant Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, vandaar dus. Dan wordt er in de teksten dus van een andere kabel (HDMI kabel versus component) uitgegaan. Bedankt voor de snelle reactie! :)
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Component ondersteund maximaal 1080p, Het zijn meestal de tv's die 1080p via component niet aankunnen. (De meeste nieuwe tv's van samsung en sony doen dit wel.)

    Overigens worden de 720p games door de xbox zelf naar 1080p gescaled (wat je tv ook kan) zelfde geld trouwens voor de ps3, de games zijn in 720p en worden zo gerenderd en daarna geupscaled naar 1080p door de console.

    Daarom vind ik het nog niet nodig een full hd scherm te kopen.

    ---

    Nog een paar uur en dan kan ik gaan genieten van mijn nieuwe tv...
     
  7. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb dan nu ook een sony en van die 8ms heb ik nog nooit wat gemerkt, je ziet inderdaad merken met een veel lagere responsetijd maar ik heb iig nog nooit ghosting o.i.d. gezien.

    @El Jazzaff: ja ik weet dat het dezelfde omhuizing is maar gaat meer om een totaal plaatje zegmaar (weet niet hoe ik het helemaal moet uitleggen ;) maar ik wacht geduldig op je fotos

    iedereen iig bedankt voor de reacties.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Niet helemaal:

    De pro's en arcades zijn nieuwe dan de premium/core 360's. Deze Pros en Arcade's hebben dus allemaal HDMI.

    Component ondersteund maximaal 1080p, maar dit hangt zoals gezegd van je tv af.

    Er zijn wel spellen die native 1080p hebben zoals Virtua Tennis 3/Street Home Court/Boogie Bunnies. En volgens hun dozen nog meer:
    http://www.makeyougohmm.com/xbox360-1080p-games/
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik de Pro's en Premiums door elkaar gehaald. Ik zal es proberen om mijn 360 dan op 1080p te zetten straks, ik dacht dat het juist aan je component kabel lag. Weer iets geleerd :)

    En die games wist ik niet helemaal zeker, weet wel dat de meeste games op 720p of lager zijn gemaakt.
     
  10. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    @swordman:

    Bij deze de foto's, ik ben geen geweldig fotograaf, maar hoop dat je er iets aan hebt!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zelf vind ik het allemaal prima zo... het zal dan ook nog wel een paar jaar duren voordat ik de boel weer ga vernieuwen. Tenzij de xbox het nog eens begeeft natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen foto's te zien hier El Jazzaff ;)
     
  12. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    @El Jazzaff harstikke bedankt ziet er idd echt gewoon erg goed uit van wat ik uit de foto kan opmaken.
     
  13. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik bedacht me later dat ik nog wel even een stukje naar buiten had kunnen lopen met Niko, was het iets lichter geweest allemaal... :confused:

    Nog ff iets; ik heb mijn xbox ingesteld op 1080p middels component en de Bravia tovert het gewoon op het scherm..._O_
     
  14. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Toen niet... nu wel...:);)
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    dat van 1080p klopt de tv kan dit ingangssignaal gewoon aan en dan gaat die scalen dat het op je scherm past maar idd erg mooi beeldje.

    zit nu alleen te twijfelen of ik dan me kamer anders moet zetten of echt een grotere tv vn 40'' moet nemen, als ik het me inbeeld is dat zo groot op een zolderkamertje van 4 bij 3
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit is dus helemaal niet waar.

    Alle versies vd xbox360 kunnen 1080p weergegeven via vga, componenten en indien aanwezig over de hdmi.
    Er zijn echter veel full hdtv's die n 1080p input alleen over hdmi aankunnen.
    Hd-dvd's gaan op de xbox360 wèl tot 1080i over componenten vanwege hdcp beveiliging.

    Bijna alle games vd xbox360 worden berekend naar 720p en daarna geupscaled. Dit geldt ook voor de ps3.

    Overigens hebben alle nieuwe xboxxen een hdmi aansluiting.
    Soms liggen er nog oude types in de winkel.

    Edit: inderdaad, ik was te traag. Was al gemeld
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ondertussen ook al aangegeven door andere members, dat van die games verschillen de meningen over. Boeit ook verder niet, zolang de games er maar goed uitzien.

    Hopelijk accepteert mijn 42PX80 gewoon het 1080p signaal straks, dan scaled alleen de tv hem maar down.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Aangezien jouw tv n resolutie heeft van 1024x768, lijkt t logischer om de xbox360 op 720p te zetten.
    Als jij vindt dat 1080p n mooier beeld geeft, moet je t ff posten.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Definitief afstellen doe ik dit weekend pas , wil eerst even spelen met mijn nieuwe speelgoed :+
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Mijn TH37PV70 Kan ook 1080p ontvangen, en geeft het ook weer, dus neem aan dat jou telev het ook kan, aangezien die nieuwer is dan de mijne
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina