Klopt idd,
Er zit er zelfs een op dit forum die niet tevreden is over LG (rara wie is het)
Anyway, ik heb het nog geen jaar lang uitgehouden met dat ding. (LG 26LC2R, is trouwens te koop)
Nee mijn advies voor lcd tv's is Sony, Samsung en Sharp (waarbij Sony de beste keus is maar ook iets duurder)
En voor plasma tv's Panasonic en Pioneer (waarvan de laatste voor velen op dit forum inclusief mezelf veel te duur is.)
En het beste advies blijft natuurlijk ga eerst uitgebreid in de winkel kijken zonder op specs te letten en vraag of je met je eigen console mag testen en met de instellingen mag spelen.
Ben zeer tevreden over mijn panasonic die er nu staat. (37pv7f)
Zo tevreden zelfs dat de LG verkocht gaat worden (nadat hij eerst voor de 2de keer gerepareerd is want ik ga geen half werkende spullen verkopen.)
Wilde hem eerst nog laten staan om tv op te kijken maar zelfs daarvoor is het niks vergelijke met mijn nieuwe tv.
Ik wil hiermee niet zeggen dat plasma beter is dan lcd's want er zijn ook hele goede lcd's. (mijne was gewoon prut)
Bijde technieken hebben hun voor en nadelen en je moet zelf maar eens goed gaan kijken en vergelijken wat jij beter vind.
Ik heb nu voor plasma gekozen en tot nu toe ben ik daar wel tevreden over.
Mijn plasma staat in de Normal mode want cinema zag er veel te flets uit. (Normal is alles in het midden en contrast wat hoger 60/70%)
Deze keuze heb ik gemaakt na het lezen van heel veel artikelen en forum topics over image retention en screen burn, dus ik weet echt wel wat ik doe.
En dat is genieten van mijn tv.
PS. Wat mij gister opviel is dat wit gewoon wit is (in bijvoorbeeld ondertitels) maar zodra je een heel wit beeld krijgt zoals in de discovery reclames en een aantal andere reclames dat het beeld dan erg grijs word. terwijl wit wel wit is bij de rest (mediamarkt reclames bijvoorbeel rood, zwart en wit zijn daar ook echt rood, zwart en wit.)
Nu zat ik gisteravond beneden tv te kijken met mijn vader en ook daar viel het mij op (crt tv) Is dat expres gedaan ter bescherming van de ogen van tv kijkers? Of ligt het aan mijn plasma? (Zowel beneden als boven word digitaal tv gekeken met samsung decoders)
Laatst bewerkt: 28 mei 2008