1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    budget lijkt mij wel handig ......
     
  2. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    1300 maar wil eigenlijk gewoon weten of er weinig verschil is , dan koop ik gewoon 1 van rond de 500.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarom persee een samsung? Er zijn betere merken te krijgen voor dat geld hoor.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    of deze oplossing:

    http://www.chadledford.com/?p=50
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk formaat neem je? Onder de 42" zie je heel moeilijk het verschil tussen HD-R en F-HD. Of je meot op een halve meter van je scherm afzitten natuurlijk.

    Boven de 42" wordt het naar mijn inziens pas aantrekkelijk om voor F-HD te gaan. Maar zelfs op 42" zag ik het verschil niet tussen F-HD en HD-R op 2,5 meter afstand.
     
  6. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja 42 ,81 cm als er zo weinig verschil is denk ik dat ik voor hd ready ga inplaats van full hd.
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    42 = 106 cm en 32 = 81 cm

    Je haalt er denk ik twee door elkaar. Maar als je 81 neemt moet je gewoon voor HD-R gaan, F-HD is alleen voor de spec-geile mensen of mensen die er heel dicht op zitten. Verder weinig bijzonders aan vergeleken met de HD-R schermen van hetzelfde formaat.
     
  8. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    En Loonens, ben je nu tevreden over je plasma? Hoeveel uur heb je deze al ingespeeld?
     
  9. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn vraag daarover hier.

    Maar even als wijsneus: HDMI is sowieso beter dan Component? Wnat ik vind het echt veel donkerder!

    Edit: Hehe.. Mijn TV heeft voor elk AV signaal aparte instellingen. Was vergeten deze ook op Cinema te zetten ;) Daardoor was het zo donker/fel :)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  10. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    ja sorry was ff in de war van 32 inch wil ik halen ja, dus full hd en 32 inch heeft weinig meer dan hd ready dan denk ik toch dat ik voor hd ready ga scheelt een hoop geld en groter dan 32 hoeft van mij niet.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op de 135 uur ongeveer nu, veel de break-in laten draaien samen met veel films, GTA4 (zonder HUD) en best veel analoge tv.

    In het begin leek het beeld wat korrelig maar ik heb afgelopen weekend voor het eerst een BR-rip erop bekeken. Goodfellas 1080p. Wat een beeld, echt ongelooflijk. Ik hoorde achteraf dat de kwaliteit van de rip nog beter kon zelfs, was beetje gecomprimeerd. Ik kijk vaak ook gewoon nog tv in een volledig verlichte slaapkamer en moet zeggen dat ik het voor analoge tv echt nog goed te doen vind. Voor films en gamen doe ik toch de gordijnen dicht maar dat is straks ook als ik op me eigen zit, rolluiken FTW!

    Nog geen seconde spijt van me aankoop, in de toekomst ga ik een F-HD plasma kopen van 50" of nog groter misschien, die zijn dan toch weer een stuk goedkoper en de BluRays ook.

    Ik wil straks ook wel een beetje het bioscoop effect dus ga er denk ik iets dichter opzitten of koop een >50" plasma

    @ Matthew
    Gewoon voor de HD-R gaan, F-HD is gewoon niet interessant voor die grootte. Het verkoopt natuurlijk wel, maar alleen omdat mensen bij de MM bijvoorbeeld in smalle gangen lopen met hun neus op het scherm en omdat ze spec-geil zijn. "1920/1080 moet toch wel VEEEEEEEEEEEEUUUUUUUULLL mooier zijn dan 1366/768????"
     
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.941
    Leuk Bevonden:
    3.300
    hallo mensen,

    Ik ben van plan om binnekort een hdtv te gaan kopen voor het gamen.
    Ben dus op zoek naar een goede hdtv voor het gamen kunnen jullie bepaalde tv's aanraden liefst een paar zodat ik wat keus heb.
    Me budget ligt rond de 1000 euro.

    Alvast bedankt!:)
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot wil je je tv hebben? Dus 50/46/42/40/37/32/26 inch of centimers. Scheelt ook een hoop natuurlijk.
    En wat ga je ermee doen?
    Puur gamen of ook analoge tv + films?
    BluRay films of alleen dvd's via je console?
    Welke console heb je?
     
  14. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    zie nu bij de mediamarkt flyer een samsung LE 32 S 62 B voor maar 433 euro. lijkt me wel heel goedkoop! is dat wat of beter van niet?
     
  15. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het hier deels mee eens. Die resolutie wil natuurlijk op zich vrij weinig zeggen. Pak bijvoorbeeld een Pioneer HD-ready plasma en een Full HD Panasonic. Persoonlijk vind ik de Pioneer mooier, vooral door dat kleurgebruik waardoor optisch de scherpte ook toenneemt. Dus wat dat betreft ben ik het natuurlijk met je eens dat HD-ready mooier kan zijn. Vergis je echter niet met het feit dat Full HD vaak pas wordt gebruikt in samenwerking met een duurder panel. Kijk bijvoorbeeld naar Sharp met zijn X20e serie. Deze is ook in 32" te krijgen maar zal waarschijnlijk een beter beeld geven dan een gemiddelde Samsung HD-ready. Puur door het enorme contrast wat dat panel kan geven.
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.941
    Leuk Bevonden:
    3.300
    @loonens: kon wel meer info bij ja

    ik ga er zoiezo op gamen met me xbox 360
    ga er ook dvd's opkijken via me 360, en analoge tv
    en model van 40 leek me wel wat of wat raad je aan daarvoor?
     
  17. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vind ik het heel vervelend om een tv af te kraken, het is toch vele honderden euro's en er zullen veel mensen zijn met dit scherm die er erg tevreden over zijn, maar houd het volgende in de gaten: De S-serie van Samsung is de instapversie van Samsung tv's. Bovendien wil die 62 zeggen dat het scherm van 2 generaties terug is (Na 62 kwam de 8x serie en vervolgens een typeaanduiding met 3 cijfers). Oordeel dus zelf.
     
  18. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    dus hoe oud is dat toestel dan eignlijk? 1 jaar of iets? kan niet voor niks zijn dat hij zo goedkoop is natuurlijk en net voor het ek dat veel mensen zon ding kopen.
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal waar, er is tussen die twee tv's dan een groter verschil dan alleen de resolutie natuurlijk. Het contrast speelt ook een grote rol en mijn advies blijft dan ook ten alle tijden:
    Probeer in een rustige tv-speciaalzaak de tv's van jou smaak naast elkaar te zetten en kijk of je het die 400 euro meer waard vindt. Dus een HD-R en een F-HD scherm naast elkaar en vergelijk dan.

    Maar het moraal van mijn verhaal was eigenlijk ook dat je je niet blind moet staren op specs. Dit deed ik zelf ook en geloofde nooit dat een 1024/720 plasma een mooier (alles omvattend) beeld gaf dan een 1920/1080 scherm van LCD. Ik heb het zelf gezien (van 2,5 meter afstand) en wist toen dat de specs leuk zijn maar zeker niet gegarandeerd een beter beeld geeft.

    Een bepaalde LCD tv kan ik je niet aanraden omdat ik die gewoonweg niet heb. Melbuuln op dit forum heeft laatst een 40" LCD van Sony gekocht en is daar volgens mij zeer tevreden mee. Die gaat wel enigszins buiten je budget geloof ik.
    Ik heb zelf de 42PX80, een HD-Ready plasma tv van Panasonic, 106 cm doorsnede.

    Een prachtige tv voor net 900 euro (internet) en als je lang genoeg zoekt krijg je hem makkelijk voor 1000 euro mee (bij 3 winkels voor elkaar gekregen) of zelfs voor 930 euro bij de BCC (toen we er 2 afnamen).

    Mijn voorkeur gaat uit naar plasma omdat ik die techniek een mooier beeld vind vormen. Ga zeker een keer in een winkel testen met je X360 en kijk naar hetgeen wat ik hierboven typte; staar je niet blind op specs en laat je helemaal niet ompraten door een verkoper die er soms nog minder verstand van heeft als jou.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het loonens promotie team raad u plasma aan! (Kan je wel tegen he loonens? bovendien heb ik nu zelf ook een plasma staan)

    Nee, Ga gewoon eens in een paar winkels kijken zonder op de bordjes met specs en model nummers te letten.
    Kies er dan de 3 of meer die jij mooi vind uit, en schrijf de typenummers op en kom dan terug om te vragen wat voor jouw de beste keus is.

    De een neemt nu eenmaal met minder genoegen dan de ander.
    En het aanbod is zo overweldigend groot, dat het moeilijk word om voor jouw de beste te kiezen.

    Uit een lijstje van bijvoorbeeld een stuk of 5 is dat geen probleem voor de HDTV ''Experts'' op dit forum.


    Edit: Loonens is veel te snel met grote lappen tekst typen:)


    @ Daimler Freak,

    Daar heb je zeker gelijk in.
    Heb hier zelf nu een 26'' LCD naast een 37'' Plasma staan.
    De LCD heeft niet meer aangestaan sinds de Plasma er staat.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina