Helemaal waar, er is tussen die twee tv's dan een groter verschil dan alleen de resolutie natuurlijk. Het contrast speelt ook een grote rol en mijn advies blijft dan ook ten alle tijden:
Probeer in een rustige tv-speciaalzaak de tv's van jou smaak naast elkaar te zetten en kijk of je het die 400 euro meer waard vindt. Dus een HD-R en een F-HD scherm naast elkaar en vergelijk dan.
Maar het moraal van mijn verhaal was eigenlijk ook dat je je niet blind moet staren op specs. Dit deed ik zelf ook en geloofde nooit dat een 1024/720 plasma een mooier (alles omvattend) beeld gaf dan een 1920/1080 scherm van LCD. Ik heb het zelf gezien (van 2,5 meter afstand) en wist toen dat de specs leuk zijn maar zeker niet gegarandeerd een beter beeld geeft.
Een bepaalde LCD tv kan ik je niet aanraden omdat ik die gewoonweg niet heb. Melbuuln op dit forum heeft laatst een 40" LCD van Sony gekocht en is daar volgens mij zeer tevreden mee. Die gaat wel enigszins buiten je budget geloof ik.
Ik heb zelf de 42PX80, een HD-Ready plasma tv van Panasonic, 106 cm doorsnede.
Een prachtige tv voor net 900 euro (internet) en als je lang genoeg zoekt krijg je hem makkelijk voor 1000 euro mee (bij 3 winkels voor elkaar gekregen) of zelfs voor 930 euro bij de BCC (toen we er 2 afnamen).
Mijn voorkeur gaat uit naar plasma omdat ik die techniek een mooier beeld vind vormen. Ga zeker een keer in een winkel testen met je X360 en kijk naar hetgeen wat ik hierboven typte; staar je niet blind op specs en laat je helemaal niet ompraten door een verkoper die er soms nog minder verstand van heeft als jou.
Laatst bewerkt: 29 mei 2008