1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon halen in de winkel en ex verwijderings maar alsnog, anders moet je die weer bovenop de 499 betalen;) Ja zeker goede tip..!

    Edit: Kom er nu pas achter dat het scherm ook nog eens 100Hz double action is...ben benieuwd hoe alles uitpakt..foto's worden gemaakt! Tot dinsdag
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2008
  2. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik ook die Break-in DVD gaan gebruiken? Wat gebeurt er wanneer je dat niet doet? Wie heeft ooit gezegt dat dat nodig is en beter is voor je scherm? Is het niet een uit de hand gelopen fabeltje? Veel vragen weinig antwoorden..hahahh
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou moet moet moet....

    De dvd activeert op alle pixels gedurende 45 minuten gewoon alle kleuren die het vaakst voorkomen. Het is dus om de pixels op gelijke manieren in te spelen en op te warmen zeg maar. Vooral als je je plasma in wilt kijken en geen echte geschikte dvd hebt ofzo is dit handig en het is nog goed ook voor je tv, zolang je hem niet de hele dag aanzet natuurlijk in het begin. Ik zet hem morgenvroeg ook ff 3 uur aan. Gewoon ff rustig aan opwarmen, heb ik er wel voor over :)
     
  4. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ach...ik vind je koopt hem om te kijken...en om hem nou 200uur op te warmen...ik denk dat ik dat niet ga trekken..hahah
    Misschien dat ik het even probeer voor 50 uur...heeft die iig iets gehad..
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook ergens een timer die de tijd bijhoudt die je hebt gekeken? Nog niet gevonden namelijk :eek:
     
  6. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Timer vind je door naar het service menu te gaan.

    OP EIGEN RISICO, NIETS VERANDEREN!!

    Hou op de voorkant vd TV (achter het klepje) de knop "V-" ingedrukt.
    Druk nu achtereensvolgend 3x op de "0" toets van je afstandsbediening.

    Het 3x drukken telkens met een halve sec/ hele sec ertussen, in ieder geval rustig drukken ;)
    Dan staat er rechtsonder een timer die laat zien hoelang de TV aangestaan heeft.

    Druk op STANDBY van je afstandsbediening om eruit te gaan.

    Als je de TV volgende keer weer aanzet zou hij het weer gewoon moeten doen.

    Ik raad je dit toch aan (even gekopiert uit een review van mij op Kieskeurig):
    Edit: Ik zie nu pas dat mn review ge-edit is door de mensen van Kieskeurig. De DVD kun je downloaden van www.eaprogramming.com ;)


    Weet toevallig een van jullie wat het best is: Met (redelijk goedkope, normale) DVD speler een DVDtje afspelen.. Of via je Xbox?
    Of zal hier gewoon geen verschil in zitten..
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat betreft contrast heb je helemaal gelijk. De rest maakt niet uit en is persoonlijk.
    Dynamisch vind ik ook niet mooi, maar zelf zou ik de scherpte op minimaal zetten bij n plasma.
     
  8. Ahara

    Ahara Guest

    Hai XBW'ers,

    Gister begaf mijn oude CRT tv het opeens :'-(
    Mooie reden om een nieuwe lcd of plasma tv te kopen :D

    Ik heb nog geen xbox360 maar ben van plan deze binnenkort te kopen. Ik hou voornamelijk van figthers, vooral soul calibur, dus ik wacht tot deze uit is per einde juli... en misschien is de jasper xbox360 met 65nm gpu en cpu dan ook rondom die tijd uit, ik las ergens dat het iedergeval rond augustus zou worden.

    Maar anyway, ik zoek een goede en goedkope tv voor rond de 500 euro, mijn huiskamer is niet groot en ik wil het liefst er eentje van 32', hoeft niet full hd want het verschil tussen full hd en hd ready op een 32' scherm zie ik niet.

    Een populair product is de samsung LE32S81b, en het lijkt me een goede tv... iemand nog andere suggesties?

    gr
    Ahara
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet groter wil zou ik voor die tv gaan, hoewel je voor die prijs ook een 37" plasma kan kopen tegenwoordig.

    Ligt er net aan wat je prioriteiten zijn.


    Ik heb scherpte idd op 10% gezet, het verstandigste in het begin. Contrast staat op 30/40%, net als helderheid. Ik wil de komende maand geen risico lopen en heb het er wel voor over, normaal tv kijken gaat goed en dvd's zien er ook nog erg goed uit. Misschien dat ik volgende week de instellingen weer wat omhoog aanpas, als hij al wat uur heeft gedraaid :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  10. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    LOONENS ik ben ook van plan een panasonic viera te kopen! echt toppie tv's, ik zoek alleen een 66 cm! welke raad je me aan?:D
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een 66cm wilt hebben, dus een 26", ga je automatisch voor LCD. Plasma's worden pas vanaf de 37" verkocht. Ik zou voor de Panasonic TX-26LX70 gaan. Deze dus.

    Dat is de enige LCD die ik heb gezien die me kon verbazen qua kwaliteit. Verder zou ik persoonlijk geen LCD nemen dus daar kan ik je niet in helpen.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wel n waanzinnige aanbieding zeg, die panasonic TH37PV7 voor €500.

    Wanneer jullie je pc via dvi-hdmi erop aansluiten, moet je wel ff de overscan compenseren via de instellingen van je videokaart.
    Je kan zelfs in t servicemenu van de Panasonic, n groot gedeelte van de overscan al uit t beeld halen.

    Heb ik zelf ook gedaan.

    Ook heb ik in t hotelmenu van de rv de source gewijzigd waar die op komt te staan als je m aanzet.
    Ik kijk er geen tv op en dus is t voor mij makkelijker dat die meteen op de pc staat als ik m aanzet.

    Je kan ook verschillende namen geven aan die sources via menu-instellingen-labels voor ingangen.
    Als ik bijvoorbeeld de tv op de hdmi zet waar mn pc op staat, zie ik AMD 4800 bovenin beeld verschijnen en bij die andere stond eerst xbox360, maar nu SWITCH vanwege mn hdmi-switch.
    Je kunt hier ook zorgen dat n bepaalde sources niet meer in t beeld komt zodat je hier niet meer langs hoeft te scrollen, als je deze toch niet gebruikt.

    Hopelijk doet mn internet t snel weer...die kolere amateurs van de KPN hebben bijna t hele netwerk platgelegd nadat er n firmware-update bij hun niet goed is gegaan.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Even het een en ander weggeknipt uit je post en de voor mij belangrijke punten laten staan.

    Die panasonic TH37PV7 voor €500 die ga ik vanmiddag bekijken en hoogstwaarschijnlijk ook kopen.
    Enige minpuntje eraan is dat hij maar 1 hdmi poort heeft en ik 3 apperaten met hdmi uitgang heb.(of zelfs 4 als ik mijn pc er ook bijtel.) (Nu is dat niet zon heel groot probleem omdat ik ook nog mijn 26'' lcd heb en daar ook het een en ander op kan aansluiten, Maar of die blijft weet ik ook nog niet.)

    Je schrijf dat je een hdmi switch hebt, Werkt dat goed en wat kost zoiets?
    En welke heb jij en ben je er tevreden over?

    Over die andere punten stuur ik je wel een pm als ik de tv heb en er niet uitkom. (maar daar staat volgoende uitleg over op tweakers.net en andere forums dus dat moet me wel lukken)

    Ga zo weg en kom vanavond laat pas thuis en zal dan hier in dit topic wel even melden of ik de tv gekocht heb of niet.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes met je aankoop Lord Sander! Mooie tv :)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    wat een hoop panasonic mensen hier in eens, en iedereen koopt in eens een plasma dan een lcd :) maar dat is ook vrijlogisch, aangezien het beeld van een plasma veel beter is dan van lcd
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nadat ik de Samsung LE32S81b kocht, waren er hier ook verschillende die 'm gingen kopen. Iedereen volgt elkaar! :+
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    maar dat komt omdat die tv gewoon in een goed budget licht, als je een nieuwe panasonic wilt zit je toch al gouw ver boven de prijs van jou samsung,
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar alle waarschijnlijkheid zal het beeld via de 360 beter zijn omdat die via component aangesloten zit, hierdoor is de 360 in staat de dvd enigszins up te scalen naar 720p. De invoer echter van een scart-aansluiting is max 576p. Het beeld via de 360 is dus mooier, heb ik gisteren zelf ook nog getest en het zag er scherper en beter uit.

    Desalniettemin ga ik binnenkort OF een PS3 halen OF een goede upscaler voor mijn dvd's -> HD-DVD speler dus.
     
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja de financien laten het toe een veel duurdere tv te halen (denk aan een 42pz800.
    Echter om verschillende reden doe ik dat nu nog niet.
    Omdat ik in de tussentijd toch echter wel wil genieten van een kwaliteitsscherm kies ik dan maar voor de 37pv7f vanwege de prijs.
    (mijn huidige 26'' LCD is vooral met films veel te klein en de beeldkwaliteit is vrij waardeloos,)

    @ Gdzr,

    Dat mijn volgende tv een plasma zou worden stond al vast.
    En als je dan zo kwaliteitseisend als ik ben (wel binnen budget) dan kom je al snel bij panasonic uit.

    Dat steeds meer mensen voor een plasma kiezen (en dan voornamelijk die van panasonic) heeft volgens mij toch ook wel te maken met de dalende prijzen.
    Je hebt vandaag de dag al een 37'' panasonic plasma vanaf 500 euro.

    @ Loonens,

    Ik heb hier zelf een HD-DVD speler staan (Toshiba EP-30)
    Kan helaas nog niet zeggen of de upscaling daarvan goed is omdat de moederplaat in mijn LCD naar de knoppen is en ik daardoor het idee heb dat mijn LCD het beeld onnodig scaled en veprutst.

    Ook hangt het van de film en de dvd uitgave af natuurlijk.
    Kan al wel zeggen dat het zowiezo beter is dan de xbox360.

    Maar zal dat de komende weken eens uitgebreid voor je testen als je dat wilt.

    (p.s. Laat het Lord er maar af, dat gaat binnenkort toch weg om verschillende redenen.)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel graag :) Die spelers kosten niet veel meer tegenwoordig (100/150) en gamen doe ik wel op de 360, daar heb ik geen PS3 voor nodig van bijna 400 euro. Misschien verstandig om meteen een BR-speler te kopen maar die dingen zijn nog echt te duur en ik wil NU dvd's kijken die ik nog heb liggen (500+) :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina