1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik denk als ik de voordelen:
    - goedkoper
    - betere zwartwaardes

    Tegenover de nadelen:
    - geen echte hd resolutie
    - gevoeliger tegen omgevingslicht

    Op een rij zet ik er nog steeds niet echt uit ben :).

    lg42gp6000 ongeveer 850e
    sony 40D3500 950e

    Zal wel even kijken of ik ze in het weekend ergens in het echt kan bekijken (en dan lekker online kopen ;))
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadelen:
    Geen echte HD-resolutie

    Ben je zo spec-geil ofzo? Je ziet het niet dus ik snap niet wat hierin je nadeel is. En die gevoeligheid voor omgevingslicht is bij alle plasma's. Voor mij geen punt maar sommige mensen vinden het hinderlijk.
     
  3. Shizzel

    Shizzel Guest

    Hij bedoelt volgensmij Plasma vs LCD.
    Ik zou zelf zo weer voor Plasma gaan, als je de kamer redelijk kunt verduisteren is het echt perfect. Het is niet echt superhinderlijk, zolang er geen zonnestralen direct op het scherm schijnen (ramen daargelaten) is het wel vervelend, maar je kan gewoon TV-kijken met een beetje normale lichtinval.
     
  4. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha een beetje wel, maar ik heb toch het gevoel dat wanneer ik op een plasma speel (oudere panasonic) dat het niet zo scherp is als op een lcd en dan heb ik het over 720p materiaal.
    1080p zou toch zeker wel een verschil uit moeten maken?
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeg je het alweer -> Een oudere Panasonic.

    Ze zijn niet voor niks uitgeroepen tot beste koop ;)

    Ga vergelijken in de winkel en klooi vooral met de instellingen! Neem ook in je achterhoofd dat het in je huiskamer een stuk minder licht is, in de meeste winkels hangen namelijk 1000 TL-buizen. Die verneuken echt je tv.
     
  6. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, bedankt voor het advies iig. Ik zal even kijken ben misschien iets wat biased t.o.v. lcd, maar dat komt ook omdat die overal gebruikt worden om games te promoten.
    Ik zal het voornamelijk gebruiken om games te spelen op de ps3 en hd content te bekijken.

    Maar misschien dat de nieuwe plasma's (en dan niet de full hd kuro's die iets buiten mijn budget liggen) mij wel achterover blazen van het grafisch geweld dat ze op het scherm toveren, ik hoop het!

    Maar heb jij niet zoiets van was mijn plasma maar full hd? :).
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets spookt soms natuurlijk wel door mijn hoofd. Maar....

    Ik heb zelf gezien dat ik bij BluRay films, games op de 360 en met dvd's het verschil niet zie tussen een F-HD en een HD-R op mijn kijkafstand -> 2,5 meter. Ik heb mijn 360 namelijk aangesloten op een F-HD en een HD-R en zo kunnen oordelen. Ik zag te weinig tot geen verschil om die 400 euro te rechtvaardigen. Dan koop ik daar wel een PS3 o.i.d. voor :)

    En ik heb gewoon nog geen tot bijna geen 1080p materiaal. HD-televisie zal nooit 1080p worden i.v.m. de bandbreedte. Er zijn pas heel erg weinig games in 1080p uitgebracht op de PS3 en de X360. En de games die uit zijn gebracht interesseren me echt niet. Ik heb geen BR-speler maar ga natuurlijk wel vanaf mijn laptop HD-content streamen straks.

    Tegen de tijd dat ik veel F-HD materiaal heb (PS3 + BR-films worden goedkoper) en je pas echt veel gebruik maakt van het F-HD aspect ga ik waarschijnlijk voor een 46" F-HD. 42" is sowieso nog aan de kleine kant om goed F-HD en HD-R te onderscheiden van een normale kijkafstand.

    Dus of ik er mee zit? Nee, niet echt. Tegen de tijd dat F-HD content veel vaker voorkomt zijn de F-HD tv's flink in prijs gedaald en kan je voor 800 euro een F-HD tv kopen van 42/46" :)
     
  8. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah maar met de ps3 en alle bluray content is 1080p natuurlijk wel veel toegankelijker. Maar goed denk dat het sowieso close is welke tv ik ga kopen. Die LG is wel heeeeel erg slick kwa uiterlijk en 2" groter voor 50 euro minder :).
    Maar zal het hier nog wel laten weten. En ik wil met deze tv toch zeker wel weer een jaar doen of twee.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de PS3 + BR is 1080p inderdaad toegankelijkerderder. Maar op mijn kijkafstand is het verschil echt minimaal, dus waarom zou ik dan toch die 400/500 euro meer willen betalen? Misschien om te kunnen zeggen dat ik een F-HD scherm heb? Leuk om mee te "patsen" mischien maar als ze dan een keer echt op je tv kijken (HD-R) en zien de kwaliteit van het scherm/beeld zien ze zelf gewoon dat er veel meer dingen een rol spelen dan alleen de resolutie.

    Het verschil is er inderdaad, no doubt about it :)
     
  10. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik ik zit hier met een vraagje. Ik heb namelijk pas geleden een sony bravia TV aangeschaft met hdmi/hd-ready etc erop. Nu wilde ik mijn xbox erop aansluiten met de componenten kabel die ik bij de xbox kreeg.

    [​IMG]

    Alleen zijn er geen ingangen voor die componenten op mijn tv. Ook heeft mijn xbox geen hdmi uitgang dus is mijn vraag of er ook een kabel is die hetzelfde is als de kabel hierboven maar met een HDMI aansluiting inplaats van componenten.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  11. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Nee, Component en VGA zijn analoog en HDMI is digitaal. Er is wel een verloop te koop die je standaard signaal omzet in een HDMI signaal maar de link of naam daarvan weet ik even niet (vrij duur ook, rond de 94,99).
     
  12. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, Bedankt:thumbs:. Dat is jammer maar geen ramp.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het typenummer van je tv?

    Dan kunnen wij even voor je kijken.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vaag dat er geen component aansluiting op zit.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wie heb jij dat fabeltje dan?
    Laat me raden van tweakers zeker, nou die gasten lullen echt mooi uit hun nek want volgens hun gaf de 40A656 zwartwaardes van 0.39cd/m2 terwijl dit bij mijn gecalibreerd op 0.07cd/m2 kwam. Een erg groot verschil dus.
     
  16. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja achteraf gezien zitten er wel componenten aansluitingen eraan maar er zaten al kabels erin dus had ik die over het hoofd gezien|:- Dus nu kan ik mijn xbox aansluiten via deze componenten of gewoon via de skart. Is daar enige verschil tussen? Ik merk zelf niet echt veel verschil.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zet de schakelaar maar eens op HDTV en stel vervolgens het dashboard maar in op 720p.
    Zelfs een blinde ziet dan het verschil tussen scart (Composiet) en Component.
     
  18. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Even vraagje want ken er niets van. Al dat gedoe over component en VGA, is dat enkel voor Xbox? Bij PS3 heb je alleen maar HDMI?
     
  19. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb inmiddels mijn samsung DCB-H360R binnen (HD-receiver).
    Deze probeerde ik net met een HDMI kabel aan te sluiten, alleen als ik dat doe krijg ik slechts een zwarte/rode flits in beeld en dan wordt het beeld weer blauw (standaard kleur als er niets is aangesloten). Vervolgens een paar seconde later weer flitsen.

    Nu heb ik hem maar even met component aangelsuiten en het geeft zeker een mooi beeldje :)
    Net even studio sport in hd-gezien, en ziet er schitterend uit, zeker ook leuk om dan even met PIP, te vergelijken.
    Alleen nu wil ik hem graag ook met de hdmi kabel aansluiten, ik zag net dat er van hdmi 2 soorten kabels zijn. Kan iemand mij het verschil hiertussen uitleggen, want ik denk dat het hier aan ligt, ik heb eigenlijk geen idee wat voor kabel ik heb. komt gewoon van de media markt
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Studio Sport kun je nog niet in HD gezien hebben aangezien de studio uitzending vanavond voor de EK wedstrijd in HD wordt uitgezonden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina